1150 RT probleem!
Moderator: GVN
Ik weet er 't één en 't ander van maar ik zou niemand aanraden om de gasklepsensor te komen zonder dat er echt klachten zijn: If it ain't broken, don't fix it !bdemeyer schreef:Jan n schreef:iemand die weet hoe je een gasklepsensor controleer/afsteld?
En controle kan geen kwaad. Een digitale voltmeter tussen pin 1 (Rood/witte draad) van de sensor en de massa zou tussen 370 en 400 mV moeten aangeven (contact op, gas dicht). Ik heb nu op twee 1150's (met nog verzegelde sensors) telkens 350mV gemeten. Voor dat beetje ga ik de zegels niet breken
Ik heb net ff gekeken zit op 380 mV ,ook na een paar keer gasgeven blijft dat zo. bypass schroeven staan op 1 1/4 slag open.klepspeling ook gelijk maar ff gekeken inlaat 0,15 uitlaat 0,30 maar bij alle kleppen gaat de voelermaat er strak doorheen misschien toch maar wat losser zetten .probleem is dat tie soms nog steeds terug zakt naar 800toeren en soms zelfs afslaat.
FJR1300A 2006
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Jan. Ik zou voorlopig van de kleppen afblijven. Het zou beter zijn moest er wat meer spel op zitten maar je probleem is daar niet mee verholpen.Jan n schreef: Ik heb net ff gekeken zit op 380 mV ,ook na een paar keer gasgeven blijft dat zo. bypass schroeven staan op 1 1/4 slag open.klepspeling ook gelijk maar ff gekeken inlaat 0,15 uitlaat 0,30 maar bij alle kleppen gaat de voelermaat er strak doorheen misschien toch maar wat losser zetten .probleem is dat tie soms nog steeds terug zakt naar 800toeren en soms zelfs afslaat.
Heb je de bypass schroeven gecontroleerd op zuiverheid ? Ik weet niet hoeveel slagen die moeten uitgedraaid zijn op een 1150 twin spark. Iemand ? 1 1/4 lijkt mij weinig...
Ik neem aan dat de luchtfilter OK is.
Ik begrijp dat je ralenti bij warme motor op 1000 rpm staat. Ik zou die brengen op 1100 rpm door beide bypass schroeven gelijkmatig open te draaien.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Bedankt voor de info Bob .ik ga zaterdag de synchronisatie nog ff controleren (mijn broer heefd vacuum meters).ik heb de bypass schroeven er net nog ff uitgehad en schoon gemaakt maar alles was redelijk schoon. volgens een bmw monteur kan je het rose relais er uit halen voor mooier en beter draaien van de motor.ik heb dit geprobeert en inderdaad hij rijd dan zeker beter. (luchtfilter en bougies zijn pas vervangen).
Jan
Jan
FJR1300A 2006
-
Synchro Bob
- Contacteer:
1- Ook de zittingen met perslucht proper makenJan n schreef: 1- de bypass schroeven er net nog ff uitgehad en schoon gemaakt
2- rose relais er uit halen voor mooier en beter draaien van de motorJan
2- Klopt. Bij de meesten van ons zit die codestekker er niet meer in maar heeft geen rechtstreeks verband met je probleen
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Hallo,
Zonder probleem de 4 dagen Frankrijk doorgekomen.
Bob heeft da goe gedaan.
Voor Bob:
ik heb de beschadiging van de rechter by-pass ingang eens voorgelegd bij mijn dealer. Hij heeft er ni echt een reactie op gegeven.
De reactie was dat het niet echt invloed heeft op het probleem.
Groeten, STEF
[/u]
Zonder probleem de 4 dagen Frankrijk doorgekomen.
Bob heeft da goe gedaan.
ik heb de beschadiging van de rechter by-pass ingang eens voorgelegd bij mijn dealer. Hij heeft er ni echt een reactie op gegeven.
De reactie was dat het niet echt invloed heeft op het probleem.
Groeten, STEF
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Bedankt voor de feedback Stef. Op die manier stellen we op dit forum stukje voor stukje een "knowledge database" samen die velen zullen helpen in de toekomst.Stef RT schreef:Hallo,
Zonder probleem de 4 dagen Frankrijk doorgekomen.![]()
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96