Gelezen : lek GS 1200 LC

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door GSluckie »

Gisteren gelezen op een engelstalig forum : problemen met de "waterpomp" van de GS 1200 LC.
1 rijder had na 500 km een lek, werd door dealer hersteld en kreeg na 2650 km opnieuw een lek.
Bij een andere rijder lekte na 1600 miles eveneens water uit de linker zijde van het blok.
Iemand gelijkaardige problemen gehad?
Andere technische problemen waarvoor de garantie werd aangesproken?
Deze vraag zeker niet om een fantastische motor af te breken maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door vasco66 »

nee geen problemen gehad
alleen de rem blokken achter zijn zeer vlug versleten
binnen de 10 000 km
en dit mag niet
ferme
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:41
Locatie: Bree

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door ferme »

Dit heeft mi te maken met de ASP, telkens het achterwiel wil spinnen grijpen de remmen in. een beetje de pols in bedwang houden helpt... :wink:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door Relax »

Ik ben een leek, maar volgens mij wordt er niet met de remmen gewerkt bij ASC, wel met motormanagement en in het uiterste geval met de injectie. Heb ik ergens gelezen en dat is in één van de gaten van m'n hoofd blijven zitten, dus vraag geen technische uitleg.
I respect your opinion. But I don't give shit.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door ®win »

Voor zover ik weet registreert het ASC wel via de ABS-sensoren, maar grijpt het in op het motormanagement. Dit komt ook wel overeen met mijn eigen ervaringen. 8-)



Overigens zou je de levensduur van de achterremblokken kunnen verlengen door bij het remmen eerst kort en licht de achterrem te bedienen en daarna met voor erbij te remmen en de achterrem los te laten. Rem je enkel met de voorrem, dan pak je doorgaans ook de achterrem vol mee.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door Dirk Pauwels »

®win schreef: Overigens zou je de levensduur van de achterremblokken kunnen verlengen door bij het remmen eerst kort en licht de achterrem te bedienen en daarna met voor erbij te remmen en de achterrem los te laten. Rem je enkel met de voorrem, dan pak je doorgaans ook de achterrem vol mee.
Ik ben nen dinosaurus mbt ASC, enige ASC dat ik ken zit in mijn rechterpols :grin: maar lijkt mij ook logisch dat de ABS sensoren het doorslippen registreren en er wordt ingegrepen in het motormanagement. Het heeft weinig zin dat er via de remmen wordt ingegrepen als de rijder gas blijft geven....

Wat remmen zelf betreft, denk ik dat als je enkel de voorrem gebruikt , de achterrem pas vanaf een bepaalde kracht/snelheid etc bij springt. Maw bij een noodstop enkel met voorrem zal die achterrem vrij snel (als het niet onmiddelijk is) bijremmen,
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door ®win »

Dirk Pauwels schreef:Wat remmen zelf betreft, denk ik dat als je enkel de voorrem gebruikt , de achterrem pas vanaf een bepaalde kracht/snelheid etc bij springt. Maw bij een noodstop enkel met voorrem zal die achterrem vrij snel (als het niet onmiddelijk is) bijremmen,

Dat zou ook logisch zijn en zo is het vermoedelijk ook ontworpen. Ook de K1600 lust nogal wat achterremblokjes en ook sommigen weten die binnen 10k km weg te krijgen. Ik heb me eens laten vertellen dat door kort en licht met de achterrem te remmen alvorens met de voorrem te remmen, de achterrem pas later / bij meer remdruk weer gaat meedoen. Daarmee zou je de levensduur van de achterremblokken kunnen verlengen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door KeeS16 »

De levensduur van de remblokken is voor mij geen prioriteit, het is de kwaliteit wat bij mij van tel is, niet gelijk bij sommigen de kwantiteit.
Wat heb je gewonnen met remblokken die 30000 km in je houder zitten die je het gevoel geven dat het niet zo goed remt, van mij mogen gerust maar één seizoen meegaan,
als ze maar voldoen aan mijn manier van rijden en eisen, idem voor banden.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Gelezen : lek GS 1200 LC

Bericht door Dirk Pauwels »

KeeS16 schreef:De levensduur van de remblokken is voor mij geen prioriteit, het is de kwaliteit wat bij mij van tel is, niet gelijk bij sommigen de kwantiteit.
Wat heb je gewonnen met remblokken die 30000 km in je houder zitten die je het gevoel geven dat het niet zo goed remt, van mij mogen gerust maar één seizoen meegaan,
als ze maar voldoen aan mijn manier van rijden en eisen, idem voor banden.
remblokken die ongeveer 10k meegaan en goed remmen is idd voldoende. Echter er zijn gevallen bekend, (was ook al bij de vorige generatie 1200) waar de achterremblokken maar 4-5k meegaan en da's wat weinig. Dan kom je onderweg, zeker bij de mensen die volledig op de 10k beurt vertrouwen en zelf niets checken, voor verrassingen te staan. Kan ook niet de bedoeling zijn.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie