Gelezen : lek GS 1200 LC
Moderator: GVN
Gelezen : lek GS 1200 LC
Gisteren gelezen op een engelstalig forum : problemen met de "waterpomp" van de GS 1200 LC.
1 rijder had na 500 km een lek, werd door dealer hersteld en kreeg na 2650 km opnieuw een lek.
Bij een andere rijder lekte na 1600 miles eveneens water uit de linker zijde van het blok.
Iemand gelijkaardige problemen gehad?
Andere technische problemen waarvoor de garantie werd aangesproken?
Deze vraag zeker niet om een fantastische motor af te breken maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
1 rijder had na 500 km een lek, werd door dealer hersteld en kreeg na 2650 km opnieuw een lek.
Bij een andere rijder lekte na 1600 miles eveneens water uit de linker zijde van het blok.
Iemand gelijkaardige problemen gehad?
Andere technische problemen waarvoor de garantie werd aangesproken?
Deze vraag zeker niet om een fantastische motor af te breken maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
nee geen problemen gehad
alleen de rem blokken achter zijn zeer vlug versleten
binnen de 10 000 km
en dit mag niet
alleen de rem blokken achter zijn zeer vlug versleten
binnen de 10 000 km
en dit mag niet
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
Dit heeft mi te maken met de ASP, telkens het achterwiel wil spinnen grijpen de remmen in. een beetje de pols in bedwang houden helpt... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
Ik ben een leek, maar volgens mij wordt er niet met de remmen gewerkt bij ASC, wel met motormanagement en in het uiterste geval met de injectie. Heb ik ergens gelezen en dat is in één van de gaten van m'n hoofd blijven zitten, dus vraag geen technische uitleg.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
Voor zover ik weet registreert het ASC wel via de ABS-sensoren, maar grijpt het in op het motormanagement. Dit komt ook wel overeen met mijn eigen ervaringen. ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Overigens zou je de levensduur van de achterremblokken kunnen verlengen door bij het remmen eerst kort en licht de achterrem te bedienen en daarna met voor erbij te remmen en de achterrem los te laten. Rem je enkel met de voorrem, dan pak je doorgaans ook de achterrem vol mee.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Overigens zou je de levensduur van de achterremblokken kunnen verlengen door bij het remmen eerst kort en licht de achterrem te bedienen en daarna met voor erbij te remmen en de achterrem los te laten. Rem je enkel met de voorrem, dan pak je doorgaans ook de achterrem vol mee.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
Ik ben nen dinosaurus mbt ASC, enige ASC dat ik ken zit in mijn rechterpols®win schreef: Overigens zou je de levensduur van de achterremblokken kunnen verlengen door bij het remmen eerst kort en licht de achterrem te bedienen en daarna met voor erbij te remmen en de achterrem los te laten. Rem je enkel met de voorrem, dan pak je doorgaans ook de achterrem vol mee.
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wat remmen zelf betreft, denk ik dat als je enkel de voorrem gebruikt , de achterrem pas vanaf een bepaalde kracht/snelheid etc bij springt. Maw bij een noodstop enkel met voorrem zal die achterrem vrij snel (als het niet onmiddelijk is) bijremmen,
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
Dirk Pauwels schreef:Wat remmen zelf betreft, denk ik dat als je enkel de voorrem gebruikt , de achterrem pas vanaf een bepaalde kracht/snelheid etc bij springt. Maw bij een noodstop enkel met voorrem zal die achterrem vrij snel (als het niet onmiddelijk is) bijremmen,
Dat zou ook logisch zijn en zo is het vermoedelijk ook ontworpen. Ook de K1600 lust nogal wat achterremblokjes en ook sommigen weten die binnen 10k km weg te krijgen. Ik heb me eens laten vertellen dat door kort en licht met de achterrem te remmen alvorens met de voorrem te remmen, de achterrem pas later / bij meer remdruk weer gaat meedoen. Daarmee zou je de levensduur van de achterremblokken kunnen verlengen.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
De levensduur van de remblokken is voor mij geen prioriteit, het is de kwaliteit wat bij mij van tel is, niet gelijk bij sommigen de kwantiteit.
Wat heb je gewonnen met remblokken die 30000 km in je houder zitten die je het gevoel geven dat het niet zo goed remt, van mij mogen gerust maar één seizoen meegaan,
als ze maar voldoen aan mijn manier van rijden en eisen, idem voor banden.
Wat heb je gewonnen met remblokken die 30000 km in je houder zitten die je het gevoel geven dat het niet zo goed remt, van mij mogen gerust maar één seizoen meegaan,
als ze maar voldoen aan mijn manier van rijden en eisen, idem voor banden.
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Gelezen : lek GS 1200 LC
remblokken die ongeveer 10k meegaan en goed remmen is idd voldoende. Echter er zijn gevallen bekend, (was ook al bij de vorige generatie 1200) waar de achterremblokken maar 4-5k meegaan en da's wat weinig. Dan kom je onderweg, zeker bij de mensen die volledig op de 10k beurt vertrouwen en zelf niets checken, voor verrassingen te staan. Kan ook niet de bedoeling zijn.KeeS16 schreef:De levensduur van de remblokken is voor mij geen prioriteit, het is de kwaliteit wat bij mij van tel is, niet gelijk bij sommigen de kwantiteit.
Wat heb je gewonnen met remblokken die 30000 km in je houder zitten die je het gevoel geven dat het niet zo goed remt, van mij mogen gerust maar één seizoen meegaan,
als ze maar voldoen aan mijn manier van rijden en eisen, idem voor banden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project