Reisverslag New Zealand Nov-Dec. 2013

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
luc boxer

Reisverslag New Zealand Nov-Dec. 2013

Bericht door luc boxer »

Afbeelding
New Zealand stond bij madam boxer al langer op het te doen lijstje van landen waar we nog naartoe wilden gaan, en sinds de film van lord of the rings is dat er zeker niet op verminderd bij haar, ikzelf heb de film niet eens gezien. Maar madam boxer wilde deze reis graag met een huur camper doen, en dat zie ik dan weer de eerste jaren nog niet zitten. Tot Werner van de firma http://www.fedrigo.be/" onclick="window.open(this.href);return false; vorig jaar naar New Zealand was geweest, en dit op zijn eigen GSA ging het hier snel om New Zealand bovenaan onze lijst te zetten.
Ook omdat madam boxer het in het jaar 2013 al 25 jaar met luc boxer getrouwd kan uithouden (of is dit nu net andersom) :D wilden we er een speciale reis van maken i.p.v. een groot feest konden we ons geld beter besteden in een mooie reis. Eerst wel eens de prijzen bezien die we van Werner door kregen van wat dit allemaal niet gaat kosten, en dan ook de prijzen vergeleken om ter plaatsen een motor te huren en vergelijken. Maar om een motor type GS te huren zit je per dag al snel aan 275NZD of aan 245NZD als het meer dan 22 dagen is, 275NZD is ongeveer 167 Euro http://www.nzbike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu het is voordeliger je eigen motor te versturen naar NZ dan er één te huren, maar dan moet je uw eigen motor wel voor lange tijd kunnen missen. Vorig jaar heeft bij Werner het versturen zo'n 8 weken geduurd, en het terug sturen zo'n 11 weken dus werd mij aangeraden om hem zeker 11 weken van tevoren te versturen. 11 weken voor, 11 weken na dat is 22 weken dat ik mijn moto niet heb dat zag ik nu net niet zitten tot er een 2de hands vervang moto kon kopen en dat probleem was ook weer even van de baan. De kist die Werner zijn firma zelf maakt was nog in redelijk goede staat en deze mocht ik van Werner gebruiken, THX Werner
Afbeelding
Dus alles werd in orde gemaakt om naar NZ te gaan, eerst en vooral beide op het werk onze verlofdagen aanvragen en de vliegtikketen z.v.m. geboekt. Daarna nog de douane formaliteiten in orde brengen. Dit kan online, maar ben zelf even naar Brussel gereden bij Royal Automobile Club Of Belgium http://www.racb.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Dan enkele boeken over NZ gekocht om er wat over te kennen en wat we zeker moeten zien, maar daarna kwam ik het boek Twisting Throttle New Zealand tegen met mooie motorroutes in.

Afbeelding
En ook een mooi filmpje http://www.twistingthrottle.com/twistin ... aland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het boek was op dat ogenblik nergens online te koop, en via facebook kwam ik bij Touratech NZ terecht en deze stuurden het boek naar me toe. Super service van Touratech NZ zeker omdat als ik hier naar de bank van euro's naar NZD overschrijf komen er nog eens extra kosten bij en hun antwoord was dan we sturen het op en als je in NZ bent betaal je het maar. Dan het verschepen van de kist hebben we gedaan met de firma http://www.levaco.be/" onclick="window.open(this.href);return false; deze hebben dit voor Werner ook prima gedaan, met verzekering bij je weet nooit of het met jou container even mis gaat :)
Afbeelding
Dan einde augustus de motor bij Werner in de kist gestoken, met als voordeel dat alle motorkledij en toebehoren mee in de kist kan en deze zelf niet op het vliegtuig mee moet.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Die zien we even niet meer terug, voor zijn lange reis.
Afbeelding
Werner is vorig jaar vooral in Noord NZ enkele keren door de politie aan de kant gezet, niet voor overdreven snelheid (dat stuurden ze later wel op) maar omdat ze de Belgische nummerplaat niet kende. Dan kwam het idee om even langs http://www.boxerpower.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; te rijden om koffer stickers te laten maken. Nu het werden kofferstickers en schermsticker. In het begin was het net iets overdreven en dacht iedereen dat we de reis van thuis al rijden gingen doen maar daar hebben we jammer genoeg niet de tijd voor, maar achteraf blijkt dit wel een zeer goed idee die stickers op de koffers en ik ben nooit door de politie in NZ aan de kant gezet en heb door de stickers zeer veel contact gemaakt met NZlanders, Belgen, Nederlanders, Duitsers, Fransen, Japanners enz enz...... veel meer blablabla door deze stickers.
Afbeelding
Nu de motor zat al in de kist en Boxerpower drukte er gelijk enkele meer af voor geval het niet gelijk juist kleeft, en die meer sticker heeft nu een mooi plaatsje in een inkomhal van een B&B later in het verhaal. Boxerpower maakte er dan ook nog eens een mooi polo bij, weer super THX Boxerpower.
Afbeelding
En nu maar wachten tot het maandag 11 november is, en we konden vertrekken.

Maandag 11-11-13
Eerst nog eens goed gaan eten bij de schoonouders, je weet nooit wat we de volgende dagen van gezond gaan eten. En iets na de middag de rechtstreekse trein hier genomen naar luchthaven Brussels Airport waar we ruim op tijd waren om naar de balie van British Airways gelijk onze zitje op de langste vluchten op het hoek te reserveren voor mijn lange benen en wat ook nog lukte.
En dan hadden we tijd voldoende om nog wat gezond binnen te spelen.
Afbeelding
Onze eerste vlucht was om 18u15 naar Heathrow Londen, dit is maar een vlucht van 1u15 en gelijk konden we daar onze klok al terug draaien naar 18u30 ons bioritme gaat hier nog geen last van hebben.
Heathrow Londen was op 11 november al in de kerstsfeer.
Afbeelding
Het is daar super groot en we moesten zelfs een trein nemen om naar onze terminal te gaan maar we hadden tijd, onze volgende vlucht was om 21u55 plaatselijke tijd. Deze vlucht ging naar Sydney Australië met een tussenstop in Changi Airport Singapore. Het eerste deel van Londen tot Singapore is 13u vliegen en doordat de vlucht in Londen door technische problemen twee uur te laat was vertrokken moesten we binnen de 30min terug op onze vlieger voor de vlucht nog eens 8u verder te zetten. Deze vlucht was een totaal van 21u vliegen wat al bij nog goed is mee gevallen. In Australië was de kerstsfeer iets minder dan in Londen.
Afbeelding
Ondertussen is het ergens onderweg al wel dinsdag 12 november geworden, en eens in Sydney Australië mag je er nog eens 10u bij doen zodat het daar al woensdag 13 november is en je bioritme zit daar nog wel ergens tussenin. Ook door de vele maaltijden op elke vlucht heb je soms het idee dat je s'nachts breakfast aan het eten bent en s'morgens wijn aan het drinken bent. In Sydney moesten we weer enkele uurtjes wachten op onze volgende en laatste vlucht naar Auckland New Zealand. Deze laatste vlucht van 3u15 was eigenlijk nog redelijk zwaar omdat dit maar een klein vliegtuig is, met weinig beenruimte in.
Afbeelding
Uiteindelijk zijn we woensdag 13 november rond 17u in Auckland aangekomen. Via het net had ik voor de eerste avond een goedkoop hotel geboekt waar we onze eerste kiwi konden zien. :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Nu op hun site en met nog goedkopere voorwaarden zag dat er prima uit om onze eerste roes uit te slapen. http://www.kiwiairporthotel.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar in het echt is dit al een verouderd gebouw en niet al te proper, niet te beste indruk voor onze eerste slaapplaats in NZ.

Donderdag 14-11-13
Al zeer vroeg wakker, waarschijnlijk van de jetlag en ook om zo vlug mogelijk naar onze motor te kunnen gaan. Na ons ontbijt een taxi besteld die ons naar de NZCS (New Zealand Custums Service) kon brengen maar de taxi bestuurder had ons op de verkeerde plaats afgezet, wel een afdeling van de NZCS maar ik kwam daar midden in een vergadering terecht :mrgreen:
Uiteindelijk nog een eindje wandelen en de nodige documenten ingevuld te hebben was het tijd om naar de opslagplaats van de motor te gaan, deze was bij http://www.tapper.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar aangekomen (reeds middag) kreeg ik zeer slecht nieuws dat ze nog niet de tijd hadden gehad om mijn motor te keuren, en dat de keurmensen enkel in de voormiddag werken en dat ze morgen volledig vol staan dat ze mijn motor maandag wel zullen keuren. Dat zag ik langs geen kanten zitten en belde gelijk even naar http://www.oceanbridge.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false; de firma die samenwerkt met de firma hier in België, daar waren ze ook verwonderd ook omdat mijn motor er al enkele dagen stond en dit moest al gedaan zijn. We moesten even wachten en gingen ons terug bellen hiervoor. Heb misschien 30 min gewacht maar dit waren 30 lange minuten ik zou niet graag vier dagen op mijn motor wachten, uiteindelijk kreeg ik het verlossende bericht dat ze mij er morgenvroeg wel tussen pakten om hem te keuren en dat mijn reis morgen kon beginnen. Dit niet alleen door oceanbridge maar ook door een van de verantwoordelijke daar was ook een BMW rijder en die heeft ook wat telefoontjes voor ons gedaan. Uiteindelijk gekalmeerd en min of meer tevreden dat ik maar één dag ben verloren. Nu moesten we terug een slaapplaats gaan zoeken en wandelden wat rond, mijn gps in de hand naar de eerste slaapplaats maar die was er niet meer. Ben dan even een benzinestation binnen gegaan om de weg te vragen naar een goede slaapplaats en hier komt de vriendelijkheid van de NZ gelijk naar boven, ze wisten wel wat slaapplaatsen en de ene al wat netter dan de andere en de ene ook al wat verder dan de andere maar geen probleem spring maar in mijn auto ik zal jullie gratis naar daar brengen. Super die NZlanders. Dit was een verloren dag, maar eens bij goed eten en een lekkere pint ben je dit al snel vergeten.
Afbeelding

Vrijdag 15-11-13
Weer niet zo'n lange nachtrust, teveel bezig met de motor en waarschijnlijk ook een jetlag. Ik stond al vroeg op en ging eens voor ons ontbijt zorgen, of dit wel een goed idee was kon iedereen na 10 min al horen toen ik de toost iets te lang liet opstaan ging het brandalarm af en iedereen was wakker. Daarna snel naar Tapper Transport voor onze motor, en ja ze hadden hem zelfs al gekeurd voor wij er waren. Groen keurlabel hangt eraan, en we konden verder uitladen.
Afbeelding
Alles bij elkaar was het weeral middag eer we op de baan waren, en toen reden we naar http://www.botanyhonda.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false; bij deze Honda dealer kunnen we een motorverzekering afsluiten. Onze Belgische verzekering is niet geldig in NZ, je bent niet verplicht om in NZ met een verzekering rond te rijden maar voor alle zekerheid toch maar gedaan. Dit is wel voor een minimum van 6 maanden maar het gaf ons een zekerder gevoel. Nu kon onze trip beginnen en van Auckland reden we naar de oostkant en was het al gelijk zalig rijden.
Afbeelding
Zo kwamen we uit tot de badplaats Mount Maunganui.
Afbeelding

Afbeelding

Iets verder een slaapplaats gezocht, en al onze bagage een beetje beter geschikt en ook de Boxerpower stickers op onze motor gekleefd.
Afbeelding

Zaterdag 16-11-13
Weer zeer vroeg wakker, rustig ontbijt deze keer :mrgreen: moto gepakt en wij weg het was ook zo'n mooi weer.
We trokken gelijk het binnenland in richting lake rotorua.

https://www.google.be/maps/vt/data=VLHX ... vPF-TbTZfO" onclick="window.open(this.href);return false;

Waar je nog mooie en rustige plaatsen tegen komt.
Afbeelding

Afbeelding

Tarimano Marae, Awahou
Afbeelding

Afbeelding

Tussen lake rotorua en lake taupo kom je meerdere vulkanische vallei tegen zoals bv http://www.waimangu.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false; maar deze zijn allemaal te betalen om te bezoeken. Dit hebben we niet gedaan omdat we foto's en film van konden zien en als je die in IJsland hebt gezien stellen deze niet meer zoveel voor, en stinken doen ze allemaal :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
http://www.cratersofthemoon.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
http://waiotapu.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Terwijl wij hier stonden werd de GSA door de Japanners langs alle kanten op de foto geklikt, madam boxer moest zelfs mee op de foto ik stapte gewoon verder alsof ik ze niet kende :mrgreen:

Onderweg ziet het land daar ook vulkanisch uit, op mooie banen waar je max 100 mag op rijden maar regelmatig kom je passeer borden tegen.
Afbeelding

noble waikato
Afbeelding

Afbeelding

Van Taupo zijn we richting Napier gereden langs ahimanawa range, dit gebied laat ons zowel aan Schotland als Noorwegen denken maar dan veel groter.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zeer veel moest er nog in bloei komen te staan.
Afbeelding

Napier
Afbeelding

Afbeelding
In Napier vonden we onze slaapplaats en daar zijn voldoende supermarkten om ons voedsel te bevoorraden.

zondag 17-11-13
We worden nog steeds vroeg wakker, maar zolang het mooi weer is hebben we daar een voordeel aan dat we na ons ontbijt al tijdig kunnen vertrekken richting het zuiden. Het zuiden is mooier dan het noorden zeggen ze toch allemaal dus wilden we daar snel naartoe, maar de verschillende landschappen tussen Waipukurau en Masterton zijn ook wel zeer mooi om te rijden, en op een gegeven ogenblik kom je daar dit bord tegen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderweg zijn we even gestopt om iets te gaan drinken, op 17-11 zijn ze al met de kerstversiering bezig.
Afbeelding
Voor de rest had dit café precies wel enkele jaren stil gestaan en mocht je niet te nauw kijken naar de stofnetten. Maar dat is allemaal niet zo erg, maar wel als je binnen komt en ze roepen al hi darling alsof ik hier alle weken binnenstap vond ik het veiliger om bij deze dame niet in het bier te vliegen en het bij een koffie te houden. Nu achteraf gezien was dit onze grootste lekkerste en goedkoopste koffie van heel onze reis (misschien toch beter bier besteld :mrgreen: ) maar we reden nog wat verder.
Afbeelding
Tot aan onze middagstop voor weer wat lekkers, en met Kea vogels in de omgeving.
Afbeelding

Afbeelding

De Kea vogel kan je beter een stukje brood geven dan hem aan je tafel mee te laten zitten of je bent alles kwijt.
Afbeelding
Hier zagen we ook kiwi's wel in gevangenschap achter glas, en enkel foto's zonder flits waren toegelaten. Hier de witte kiwi.
Afbeelding
Daarna richting Wellington nog wel zeer mooie stukken tegen gekomen.
Afbeelding

Afbeelding
We hadden al zo'n goede 450km gereden en waren van plan ergens rond Wellington een slaapplaats te gaan zoeken, maar gingen eerst even onze boot vast leggen voor morgen om naar Picton te varen.
Er zijn twee maatschappijen die naar Picton varen Bluebridge en Interislander, Bluebridge was de eerste die we binnen gingen en daar wisten ze ons te vertellen dat al hun boten volzet zijn voor de komen drie dagen. Dan maar naar Interislander en daar was het al hetzelfde dit kwam omdat er een boot stuk was tot zeker na de feestdagen en dat het redelijk druk was. Ik denk wel dat er altijd nog wel een motor op kan, maar dat deze maatschappijen zich strikt aan het aantal personen moeten houden. Bij Interislander was er nog wel plaats op de laatste boot van 20u en dan kom je s'nachts aan in Picton. Veel zie je dan niet van de overtocht maar veel keuze hadden we niet of we moesten nog drie dagen in het noorden rond rijden en dat wilden we niet, dus wij op deze late boot. We hadden plaats genoeg, we waren de enige motor.
Afbeelding
We hadden aan de balie een papier mee gekregen met telefoonnummers op zodat we via de gsm onze overnachting in Picton konden vast leggen zodat we daar s'nachts niet meer naar op zoek moesten. Nu in Picton was ook al redelijk veel volzet, maar uiteindelijk vonden we nog een motel dat nog een plaatsje vrij had. Bij het vertrek in Wellington was het nog een beetje licht.
Afbeelding

Afbeelding
Maar eens in Picton was het donker.
Afbeelding
Gelukkig was het motel niet zo ver van de boot en hadden we het snel gevonden. De mensen waren daar nog wakker en stonden ons op te wachten, stilletjes naar onze kamer om de anderen niet wakker te maken lagen we deze maal wel wat later in ons bed.

maandag 18-11-13
Vandaag waren we natuurlijk niet zo vroeg op, maar we hadden tijd onze volgende twee overnachtingen waren al geboekt bij Belgen die hier een B&B hebben. Rond 10u waren we weg, en langs de kustlijn was het al gelijk mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In Nelson gingen we lekkere zalm eten, en daar lag het schip Lord Nelson.
Afbeelding
Mooie missie heeft dit schip:
De Jubilee Sailing Trust (JST) is een geregistreerde liefdadigheidsinstelling wiens missie is om de integratie van mensen van alle fysieke capaciteiten te bevorderen door de uitdaging en het avontuur van tall ship zeilen aan boord van twee zeer speciale schepen, Lord Nelson en Tenacious.
http://jst.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna nog wat van de omgeving genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het links rijden is al van in het begin geen probleem geweest maar als je op een gegeven ogenblik achter een auto aan het rijden bent en je komt iets dichter gaat die telkens naar rechts en dan weet je het even niet zo goed wat je moet doen. Ik bleef er maar achter rijden omdat ik vond dat hij niet echt tussen zijn lijnen bleef rijden, tot ik een brede baan kreeg en hem rechts snel kon voorbij steken. Snel omdat hij weer naar rechts uitweek toen we naast hem reden. Als we iets verder aan een benzinestation aan het tanken waren zagen we deze niet zo propere wagen terug passeren. Even tanken, iets eten en drinken dan zal hij wel ver genoeg weg zijn, maar na een kwartiertje rijden was er plots een wegversperring omdat er een wagen in de gracht stak. Als we daar langs reden zagen we gelijk welke wagen het was, juist die waar wij hebben achter gereden en waarschijnlijk had deze NZ lander iets te diep in het glas gekeken. Op een recht stuk stak hij in de gracht, en daar schoot echt niet veel meer van over. Daarna richting Motueka konden we voor het eerst ons regenkledij eens aandoen, dat was misschien omdat we naar Belgen aan het rijden waren dat we ook Belgisch weer kregen.
Afbeelding
Deze regen heeft zo'n twee uur geduurd tot over de Takaka Hill road.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo kwamen we aan te Takaka bij deze B&B http://www.waitapusprings.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze Belgen waren blij ons te ontvangen en we kregen een ruime rondleiding van alles wat er te zien is. Super proper en zeer gezellig, hier zijn we s'avonds wat blijven drinken en dus weer wat later gaan slapen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 24 dec 2013, 23:58, 5 keer totaal gewijzigd.
luc boxer

Re: Reisverslag New Zealand Nov-Dec. 2013

Bericht door luc boxer »

dinsdag 19-11-13
Om 5u15 wekken de vogeltjes je, maar ik heb daar niks van gehoord :mrgreen:
Om 8u kregen we een zeer uitgebreid ontbijt, en rond 10u vertrokken we naar het bovenste gedeelte van de Golden Bay. Wharariki Beach In The Eye Of The Kiwi http://www.whararikibeachholidaypark.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de Belgen hier geen B&B hadden dan waren wij dit stuk waarschijnlijk wegens tijdsnood voorbij gereden omdat dit in de boeken niet echt wordt gepromoot, en het is anders zeker een aanrader. Er is hier voldoende gravel, voldoende strand en voldoende eten en drinken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kahurangi National Park
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan was het tijd om iets te eten.
Afbeelding
Met mooi uitzicht op de farewell spit nature reserve.

Afbeelding

Afbeelding
En daarna reden we naar Cape Farewell.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Waar we af en toe wel eens een hek moesten openen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En daarna naar Wharariki Beach, vanaf de parking is het nog wel even wandelen.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij het terug naar de B&B rijden hebben we nog eerst een stop gedaan bij The Mussel Inn
Home of the original CAPTAIN COOKER manuka beer, dat moeste we eens proeven. :mrgreen:
http://www.musselinn.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Afbeelding
Eens terug in de B&B hebben we tussen wat drank onze routes verder gemaakt, het weer bekeken voor de komende dagen en onze overzet voor later terug naar het noorden te gaan maar geboekt deze was weer niet alle dagen vrij. We hebben plannen gemaakt dat we hier tijdens onze reis nog wel eens passeren, en zo konden we een gedeelte van onze bagage hier achter laten zodat we minder gewicht mee hadden op de motor. Moe en voldaan ons bed in.

woensdag 20-11-13
Na weer een stevig ontbijt namen we tijdelijk afscheid van de Belgen hier, ze vonden de Boxerpower sticker op de koffers wel mooi en ik had er nog voor eventueel op hun vespa. Dit vonden de fiere Belgen duidelijk leuk.
Afbeelding

Tot ziens.
Afbeelding
En we waren weer weg voor wat moois te zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wijngaarden zijn er hier ook genoeg te zien.
Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor een stop.
Afbeelding
En weer verder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onderweg zien we af en toe wel wat Backpackers, dit is na de tent de goedkoopste slaapplaats in NZ. Meestal gebruiken wandelaars of fietsers deze, en slaap je meestal met vier of zes in één kamer. Dit hebben we nooit gebruikt, en van enkele fietsers hebben ook vernomen dat deze niet altijd proper zijn dat ze soms nog liever in hun tent slapen.
Afbeelding Afbeelding
En dan rijden we de Lewis Pass naar Hammer Springs, die weer super mooi is en de duo weer aan lords of the rings doet denken.
Weer een stuk nog niet in bloei.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brug naar Hamme Springs
Afbeelding
In de plaatselijk pub had ik het gevonden om gratis bier te drinken, ik vroeg of ze Belgisch bier hadden en dan antwoorden ze meestal Stella of Heineken. Aan mijn lach hebben ze het dan wel begrepen en dan laat de barman zijn betere bieren allemaal eens proeven, en dan uiteindelijk neem ik er de beste dan uit.
Afbeelding
Weer een mooie dag voorbij.
donderdag 21-11-13
Vandaag stond er een lange rit op het programma richting Oamaru, in rechte lijn is dit niet overdreven lang maar overal staat geschreven dat het stuk tussen Christchurch en Dunedin langs de oost kust zowat het saaiste stuk in NZ is en best te vermijden is wegens te eentonig. Dus hadden we een route binnendoor getekend van 580km, het begon weer gelijk mooi en onze eerste ruststop hielden we aan Leithfield Beach we hadden het strand voor ons alleen, niemand te zien het was toen al 27°C.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna zijn we naar Christchurch gereden waar in februari 2011 nog een zware aardbeving heeft plaats gehad. Maar als je deze stad voordien nooit hebt gezien, leek het wel door de vele werken meer op een bouwwerf en zijn we daar maar snel terug uit weg gereden en zochten we onze koffiestop verder op een rustiger en speciaal plaatsje tussen Geraldine en Farlie.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Daarna was het weer mooi rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Lake Tekapo
Afbeelding

Afbeelding

Kerk Lake Tekapo
Afbeelding
Lake Pukaki
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zagen we voor het eerst andere motorrijders in het Zuiden.
Afbeelding
Wolken op komst, en hier kregen we voor een uur een flinke bui.
Afbeelding

Afbeelding

In Oamaru namen een motel, het is hier nog niet zo druk en ons eerste motel vonden we te duur en dan doen ze gelijk 10NZdollar nog af maar uiteindelijk zijn we hier terecht gekomen http://www.ambassadoroamaru.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false; een aanrader, super proper en super ontvangst, en zelf gemaakte muffins kregen we ook mee, gratis thee en koffie is er overal op de kamer. Daarna zijn we s'avonds naar de Blue Penguin Colony Oamaru NZ gaan kijken, de grootste wetenschappelijk gemonitorde kolonie van 's werelds kleinste pinguïns in NZ. Op zich een leuke attractie, en je steunt deze wetenschap.
Afbeelding
http://www.penguins.co.nz/new-zealand/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk om zien als je de pinguïns in kolonie van ver uit de zee ziet komen, en in groepjes van soms 20 a 30 pinguïns om ter eerste voor je voeten naar hun nest ziet lopen, strompelen, schuiven echt een live komische film. Deze worden elke avond geteld en meestal zijn dit er een 200 tal. Normaal mag je in de afgebakende zone geen foto's nemen maar in deze tijd van veel Japanners is dit niet simpel maar ze deden wel hun best. Ik kreeg ook een verwittiging maar eentje stond er toen al wel van dicht op.
Afbeelding
Nu als je de zone verlaat kom je dit bord tegen.
Afbeelding
En je moet echt zien waar je rijd, de pinguïns lopen en zitten overal.
Afbeelding
Tussen elke balk of steen zitten ze.
Afbeelding
Afsluiter van weer een mooie dag en nacht.
Afbeelding

vrijdag 22-11-13
Alles terug ingepakt, en terug droog en warm weer om te vertrekken het werd zelf iets te warm vandaag.
Afbeelding
Van Oamaru reden we richting Palmerston met een stop aan de Moeraki Boulders.
De duizenden kilo's zware stenen bollen, waarvan het ontstaan wordt betwist is zeker een stop waard.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu ontstaan wordt betwist, ik denk dat ne rare kwiet die hier heeft neergepoept. :mrgreen:
Afbeelding
Of na een lang geleden voetbalspel laten liggen. :mrgreen:
Afbeelding
Ik zal er eens ander blokjes van maken se. :mrgreen:
Afbeelding
Allee ik zal maar ff terug normaal doen zeker.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Daarna zijn we verder gereden en nog wat van de kuststreek aan de oostkant gaan genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toch één kieken dat mij graag had. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna reden we terug het binnenland in richting Queenstown.
Afbeelding
Via de Golden Bar Road langs de Otago goudmijn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna was het weer mooi rijden.
Afbeelding
Met onderweg wel een speciale draadafspanning.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En tijd voor koffie.
Afbeelding
En terug weg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dan kwamen we in het dorp Alexandra, deze naam brengt niet voor iedereen geluk daarom even deze foto.
Afbeelding
Op dat ogenblik horen we sirenes en stond er een huis in brand.
Afbeelding
We rijden daar weg, en dan vliegt er een vogeltje tegen de moto en dood. De naam brengt echt geen geluk en wij snel weg.
Lake Dunstan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En zo vonden we in de omgeving van Queenstown en hut voor twee nachten op een top 10 camping, waarvan er wel meerdere zijn in NZ http://www.top10.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Afbeelding

zaterdag 23-11-13
Eerst naar Queenstown gereden ons eten was op, daar wat gegeten en gelijk picknick voor onderweg. We gingen de Skippers Road rijden en daar zijn geen eetgelegenheden. De Skippers Road staat bekend als één van de meest gevaarlijk routes in Zuid NZ.
http://youtu.be/4Tzp3_NjyuU" onclick="window.open(this.href);return false;
De weg is zeer goed te rijden, maar de afgronden en de tegenliggers op de soms niet al te brede weg maken deze gevaarlijk en de 4x4 rijden daar niet echt rustig door, op de route 2x voor zo'n 4x4 gestaan en ik denk dat die maar enkel voorwaarts kunnen rijden, er ging geen enkele terug achteruit.
http://www.offroad4x4.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nomadsafaris.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mooi en warm weer konden we er aan beginnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat het super mooi was zullen we laten zien door de vele foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Einde van de Skippers Road
Afbeelding

Afbeelding
Elke auto, fietser, wandelaar stak zijn duim omhoog als we passeerden, en op het einde deden wij dat ook.
Afbeelding
En de mountainbikers konden er ook aan beginnen, maar die namen een andere weg.
Afbeelding
En terug richting Queenstown
Afbeelding
Er waren er nog die zich aan het amuseren waren.
Afbeelding
Rond Queenstown kan je verschillende activiteiten mee doen.
Afbeelding

Afbeelding
http://www.shotoverjet.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Afbeelding
http://www.hydroattack.co.nz/about-queenstown-nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.scene.co.nz/new-lake-thrills ... 372a1.page" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Allemaal wel leuk, maar persoonlijk hebben we het liever rustiger zoals Lake Wakatipu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En daarna zijn we naar Kingston gereden waar zowat alles met een trein te maken heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dan terug naar de hut en terug via Queenstown waar we nog een goede fles NZ wijn hebben gekocht om deze weer mooie dag af te sluiten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even de naam van de wijn op de foto zetten, het was lekkere wijn.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door luc boxer op 16 dec 2013, 19:15, 4 keer totaal gewijzigd.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

zondag 24-11-13
Het weer was vandaag veel minder dan gisteren, de weersvoorspelling kloppen niet altijd in NZ.
De meest juiste voorspelling werd ons verteld is deze site http://www.metservice.com/national/home" onclick="window.open(this.href);return false; en die hebben we bezien en die was meestal juist. Nu in het zuiden was er regen maar wel hevige regen en dit voor enkele dagen, de zuidelijk punten zoals Te Anau, Milford Sound, Bluff hebben we dan maar niet gedaan we zullen nog eens moeten terug komen. Nu ontwijken de regen konden we niet maar als we vandaag richting westkust zouden rijden houden we het droog, dus dat hebben we dan maar gedaan. Crown Range road is al weer gelijk een mooi kronkel weg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze eerste stop was al snel in het Cardrona Hotel, een van de oudste hotels van NZ http://www.cardronahotel.co.nz/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Of was het nu voor dit bord dat we hier stopten. :mrgreen:
Afbeelding
In de tuin was er net een gezellig markt.
Afbeelding
Eieren met visjes eens uitproberen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook maar wat gezonde groentjes gekocht, dat was weer even geleden dat we groentjes hadden gegeten.
Afbeelding

Afbeelding
Nu het was nog vroeg, maar een wijntje bij de haard kan er altijd in.
Afbeelding
Hier kon ik nog lang blijven zitten, maar we gingen verder richting west kust.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog een koffiestop onder de juiste vlag.
Afbeelding
Hier stopten ook nog twee Nederlandse vrouwelijke fietsers.
Die het door de hevige wind vandaag voor bekeken hielden en al een overnachting zochten.
Toch wel super om zo NZ door te trekken, petje af.
Afbeelding
De brug naar de westkust.
Afbeelding
En dan zijn we aan de westkust.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor RT rijders kunnen ze beter nog eens kijken.
Afbeelding
Onze slaapplaats hebben we gevonden in de omgeving van de Fox Glacier, en morgen geven ze hier ook regen dus gingen we nog vandaag naar de Fox Glacier. Een stevige avondwandeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moe en voldaan gingen we slapen.
maandag 25-11-13
Voor het eerst tijdens onze vakantie opgestaan met regen, en toen we vertrokken was het nog steeds goed aan het regenen.
Afbeelding
Vanaf de Fox Glacier hebben we de kustlijn gevolgd tot Hokitika maar door de hevige regen hebben we de kust niet gezien, en dus ook geen foto's. Zelfs na 160km vonden we het welletjes en zochten al een slaapplaats.
Afbeelding
Van binnen konden we goed zien wanneer het minderde met regenen.
Afbeelding
Het was iets minder aan het regenen,dus konden we nog even naar Hokitika strand maar veel was er niet te zien.

Afbeelding

Afbeelding
Toevallig de moto geparkeerd op de alcohol free zone :mrgreen:
Afbeelding
Fish and Chips zie je zeer veel in NZ dus gingen we dat ook eens eten, maar dat vonden we niet zo lekker. Vis, frieten, kippets alles door elkaar in papier en daar nog eens krantpapier rond.
Afbeelding

Afbeelding
Nog wat wijn gekocht en vroeg terug naar binnen, en hopen dat het morgen beter weer is.

dinsdag 26-11-13
Het was vandaag bewolkt, maar terug droog weer dus waren we al vroeg weg.
Eerst reden we de Arthur's Pass waar het beneden rond de 25°C was en boven rond de 5°C was.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij onze eerste stop waren daar de Kea vogels terug.
Afbeelding
En gelijk de moto op.
Afbeelding
Even kijken of de spiegels nog goed vast staan.
Afbeelding
En de juiste weg even wijzen.
Afbeelding

Afbeelding
Fotomodel nummer één.
Afbeelding

En terug weg.
Afbeelding

Afbeelding
Daarna terug richting westkust, waar het af en toe een beetje regende.
Afbeelding

Afbeelding
Met natuurlijk een stop aan de Pancake Rocks

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En daarna verder richting Westport tot Cape Foulwind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier besloten we om de westkust te verlaten en gelijk terug het binnenland in te rijden en we zien wel waar we uitkomen.
Afbeelding
Af en toe een beetje regen, dan kan er gerust nog wel iets bij.
Afbeelding
De langste hangbrug van NZ boven de Buller river.
Afbeelding
Lange tijd was er niets te vinden om te slapen, uiteindelijk zijn we in het donker na zo'n 480km aangekomen te St Anaud waar we een mooie slaaphut hebben gevonden.
woensdag 27-11-13
Vandaag zijn we lang blijven liggen we hadden deze hut voor twee nachten, dus we hadden tijd genoeg niks moet. Het was droog maar veel bewolking, dus vertrokken we maar best in ons regenpak.
Afbeelding

Afbeelding
Van St Arnaud richting Blenheim naar Cape Campell, maar door de regen was de gravel daar niet echt goed te doen.
Afbeelding
Dan zijn we van daaruit naar de gravel route gereden Moleswoth Staton die is van Hammer Springs tot Blenhein en die ziet er goed uit, maar in werkelijk was deze nog veel gladder dan aan Cape Campell.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De duo was zeer blij terug asfalt te zien, die gladheid met z'n twee is niet alles.
En zo zijn we beland in het dorp Marlborough, het dorp zoals het vroeger was.
Afbeelding

Afbeelding
En daar stond ook de poort op van de the vintage car club of new zealand http://www.vcc.org.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Die hebben daar wel wat moois binnen staan.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Wijngaarden hebben ze in Marlborough ook voldoende, en dus hebben we ook weer wijn gekocht voor deze avond. http://www.wine-marlborough.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En op de terug weg zijn we iets gaan drinken in Wairau Valley's historic tavern een 133 jaar oud gebouw.
Afbeelding

Afbeelding
Toen we weer verder reden begonnen de wolken weg te trekken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En zo waren we met mooi weer terug aan onze hut.
Afbeelding
donderdag 28-11-13
Vandaag stond er een korte route op het programma terug naar http://www.waitapusprings.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false; de B&B van de Belgen waar we op 18-11 & 19-11 hebben verbleven en waar we een deel van onze bagage achter gelaten hebben. Dus we hadden weer tijd genoeg, alhoewel we voor 10u onze hut moesten verlaten moesten we toch de tijd een beetje in het oog houden. Bij onze eerste koffie stop kwamen we een Belgisch koppel tegen die NZ op de fiets aan het rond rijden zijn. Het was een leuk gesprek en we waren al snel de tijd uit het oog verloren, voor ons niet zo erg we moeten maar gas geven, maar als fietser de tijd inhalen is minder simpel. We vonden hun avontuur op de fiets super, maar andersom zag de vrouw dit op de moto ook wel zitten en vroeg aan haar man waarom hij niet met de moto rijd. Na mailadressen uitgewisseld te hebben nog wat foto's getrokken en afscheid genomen van elkaar. Deze foto mailde ze ons door.
Afbeelding
Daarna zijn we via zoveel mogelijk nog niet gereden baantjes naar de B&B in Takaka.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het ontvangst bij Belgen was zowaar nog groter dan de eerste maal, en in de inkomhal hing de Boxerpower sticker mee aan de muur en op plaat gekleefd met de nodige reliëfvormen in zoals de Ducati en Vespa plakkaten.
Afbeelding
Mooi gemaakt, en daarna liet hij me nog een Vespa zien die in de schuur staat. Later wil hij misschien wel Vespa's gaan verhuren, maar nu zijn dit nog dromen.
Afbeelding
We hadden zelf nog wat wijn mee gebracht maar op de avond zijn we op hun voorraad moeten verder gaan, en dit werd een zeer leuke en zeer late nacht.
vrijdag 29-11-13
Na een korte nacht namen we afscheid van de Belgen en we hadden mooi en zonnig weer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We kunnen de Takaka Hill nu rijden zonder wolken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een ommetje gemaakt van Havelock, Renwick, Blenheim naar Picton waar onze overzet naar het Noorden voor morgen was gereserveerd.
Afbeelding
Hier heeft de regen van de vorige dagen wel sporen na gelaten.
Afbeelding
Aankomst te Picton.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door luc boxer op 25 dec 2013, 00:19, 3 keer totaal gewijzigd.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

zaterdag 30-11-13
Vandaag namen we afscheid van Zuid NZ, en namen we de overzet terug naar Noord NZ. Normaal hadden we dit graag zondag of maandag gedaan maar alles was weer volgeboekt. Deze keer was het met de maatschappij https://www.interislander.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false; en deze keer waren er nog motorrijders. Op heel de reis nog geen GSA gezien, en nu waren we met drie GSA's.
Afbeelding
Ieder op zijn manier.
Afbeelding
En we mochten als eerste aan boord.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog wat genieten van de mooie kleuren tijden de overtocht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En genieten van de zon.
Afbeelding
Aankomst in Wellington.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je mag maximum 100km/h rijden op de grote wegen in NZ, nu alle motorrijders van de boot waren nog samen en ik was 130km/h aan het rijden en stond tegenover de andere motorrijders net stil. Ik denk niet dat elke NZ lander het zo juist neemt die 100km/h, en heb ze maar rustig laten rijden. Wij sloegen af naar Waikanae waar een stevige wind stond, en in Levin hebben we onze slaapplaats gevonden.
Afbeelding

Afbeelding
zondag 01-12-13
Vandaag werden we rond 6u30 al wakker gemaakt door een trein die precies door de slaapkamer kwam gereden, dat hadden we gisterenavond in het donker niet gezien dat we net naast een treinspoor sliepen. Als we uit Levin vertrokken richting Wanganui was dit het verschrikkelijkste moment van heel de reis met zoveel wind, dit was bijna niet te doen en ook niet voor de duo. Na een half uurtje rijden moest ik al stoppen omdat haar armspieren en beenspieren al pijn deden, zo fel had ze haar tegengehouden om er niet af te vliegen. Eens voorbij Bulls veranderde onze rijrichting en was het al wat beter. Foto's nemen onderweg tijdens het rijden was deze keer niet mogelijk, en eens voorbij Wanganui was het weer volop zon en warm.
Afbeelding
In Patea zijn we langs het zware strand gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vanaf Hawera zie je de Mount Taranaki al zeer goed, en vanaf Stratford rij je hem tegemoet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wind staat er hier ook genoeg.
Afbeelding
Maar we zitten dan ook redelijk hoog.
Afbeelding
Daarna zijn we verder gereden naar Waitara tot in Mokau waar we twee nachten zijn verbleven. De baan tussen Waitara en Mokau daar hebben we op dat stuk drie politie wagen zien staan, twee daarvan waren al aan het beboeten (motorrijders) en de andere stond nog te flitsen. Hier rijden ze wel vaak sneller dan 100km denk ik dan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi uitzicht hadden we in Mokau tot s'avonds laat.
Afbeelding

Afbeelding

maandag 02-12-13
Het was weer een mooie en warme dag vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We gingen vandaag de gravel Kiwi road rijden tussen Urenui en Taumarunui
https://maps.google.be/maps?saddr=Kiwi+ ... Q&t=m&z=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Picknick hadden we mee en de weg er naar toe was ook al mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor onze reis had ik al gelezen dat de buidelrat (opossum) een ware plaag is geweest in NZ, ooit waren er 17 miljoen exemplaren van deze 'predator'. Zelf heb ik geen enkele levend gezien, maar de NZ landers wegen liggen er vol van. De NZ landers hebben ook een uitspraak hierover: ''De enige goede possum is een dode possum'' en ze geven nog gas bij om deze dieren zeker te doden.
Afbeelding

Afbeelding
Maar wij waren hier voor de Kiwi Road, en deze is prachtig je bent niet zoveel kilometer weg van de bewoonde wereld maar je krijgt het gevoel dat je diep in de jungle aan het rijden bent tussen de bomen, varens, tunnels en afgronden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Af en toe stopt het gravel op de Kiwi Road en gaat het weer een stuk over het asfalt en dan terug gravel, het wisselt geregeld maar het blijft zeer mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Picknick aan de krijtrotsen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze ezel kwam zo te zien goed overeen met madam Boxer.
Afbeelding

Afbeelding
In Urenui stopte de Kiwi Road, en in de terugweg kwamen we een zeer welgekomen stop tegen.
Afbeelding
Het was net een goudmijn dat ik binnen stapte :mrgreen: http://www.organicbeer.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding
Het was al kerstsfeer binnen.
Afbeelding
En als ik ooit in NZ kom wonen, dan mocht ik hier gelijk beginnen ze hadden al een job voor mij. Mijn proef was in ieder geval al geslaagd.
Afbeelding
En dan konden we vier verschillende biertjes gaan proeven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna zijn we nog naar North Taranaki Bight Whitecliff gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Was het nu door het bier, of door de zon, maar madam boxer begon rare tekeningen te maken :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En terug naar onze slaapplaats.
Afbeelding
Als afsluiter van deze best vermoeiende dag, ijs met snoep in.
Afbeelding

Afbeelding

dinsdag 03-12-13
Vandaag waren we om 6u30 al wakker en het was al heel licht zo vroeg. We zijn op tijd vertrokken we gingen gelijk tot in de omgeving van Auckland rijden waar we in het begin van onze reis ook tweede nachten hebben geslapen. Van Mokau naar Te Kuiti en tot Te Awamutu is nog mooi rijden maar niet meer zo speciaal dat je er foto's van neemt. Eens voorbij Hamilton tot Auckland is al minder mooi en terug drukker. Auckland is druk, maar het heeft wel enkel Belgische cafés waaronder deze Blankenberge. http://www.belgianbeercafetakapuna.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Dit heb ik wel even gemist, gelijk twee graag.
Afbeelding
Voor de rest alleen maar goed bier.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Daarna naar onze slaapplaats en daar hadden ze gelukkig nog een kamer vrij voor twee nachten, en de hondjes waren ook blij ons terug te zien.
Afbeelding Afbeelding
Nog even wat wijn gaan halen voor deze avond.
Afbeelding
woensdag 04-12-13
Vandaag was het onze laatste dag dat we hier met de moto kunnen rijden, en het was hevig aan het regenen. Dus eerst even via mail onze papieren in orde brengen voor morgen, maar het bleek al snel duidelijk dat ik beter even langs kwam in verband met papieren door mailen of scannen was dit de snelste oplossing en oceanbridge house was hier maar een 40 km vandaan dat ging het nu ook weer niet geven op onze 6000km reis door NZ.
Afbeelding
Jammer dat het nu net zo hevig aan het regenen is, maar beter de laatste dag dan de rest van onze reis. Vandaag was het ook even winkeltjes dag voor madam boxer, en de afsluiter was weer voor meneer boxer. Deze keer een ander Belgisch café De Post http://www.depost.co.nz/" onclick="window.open(this.href);return false; De volledig inboedel van tafels, stoelen, vloer, plafond, tapkranen noem maar op komt allemaal uit België. In België café De Post afgebroken, en in New Zealand identiek terug geplaatst.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Enkel de mosselen zijn niet uit België, maar wel wat groter.
Afbeelding Afbeelding
Maar dat is niet erg, de Leffe is hier ook groter.
Afbeelding
Ze wisten hier gelijk welk bier ik graag lust, en mijn Belgische chocomouse kwam als verrassing dan ook in een Leffe glas.
Afbeelding
donderdag 05-12-13
Rustig opgestaan vandaag, we mochten onze moto tussen 12u en 13u binnen brengen. Het was nog steeds hevig aan het regenen, dus droog terug in kratten zat er niet in. Onze kist stond al open maar dat hadden ze zo te zien niet rustig gedaan de schanieren waren bijna allemaal los maar met wat extra vijzen hebben we hem toch terug mooi in zijn krat gezet.
Afbeelding
Voor onze laatste dag hadden we een hotel geboekt valk aan de vlieghaven zodat we morgen geen taxi meer moesten nemen.
Afbeelding Afbeelding
Morgen hadden we vroeg een vlucht dus konden we van uit ons hotel al eens gaan winkelen in de luchthaven, en de souvenirs zien die we morgen dan nog snel moeten betalen als we ons ticket hadden voor taks free te kunnen kopen. NZ landse vrouwen zijn niet echt aan de magere kant.
Afbeelding Afbeelding

vrijdag 06-12-13
Onze NZ reis zit er op, nog even wat lange vluchten en we zijn terug tuis.
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door luc boxer op 19 dec 2013, 13:18, 4 keer totaal gewijzigd.
RBee

Bericht door RBee »

Wanneer wordt da hier vervolgd :?: :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Ziet er echt een schitterend land uit, hier ben ik jaloers op, ik ben namelijk persoonlijk geen reizer. Dit vind ik top.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Bob

Bericht door Bob »

Mooi ! Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Moest ik bij één of twee gelegenheden (bij die lange plaatsnaam en dat hek) niet iemand anders dan uzelf in moto-outfit op de foto hebben zien staan, ik zou gedacht hebben dat madam Boxer alleen in uw verbeelding bestond en in feite een statief was waar ge uw fototoestel met zelfontspanner op zette :wink: Laat de jongedame ook eens aan bod komen in uw fotoreportage hé Luc.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Danny

Bericht door Danny »

Is uwe fotograaf zelf fotoschuw? :clown:
Relax

Bericht door Relax »

De kans is groot dat zij hem qua populariteit flink te kakken zou zetten. Ik begrijp zijn terughoudendheid.

Verder fijn om lezen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Neen maar dat is niet simpel hé die op de foto te zetten, ze is meer ladderzat dan wat anders
Afbeelding
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
RBee

Bericht door RBee »

Der staat al een reserve pint klaar. :shock: :shock:
Dat er zo weinig foto's van Boxeuse zijn komt misschien door de onstabiele hand vd fotograaf.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pollt

Bericht door Pollt »

Mooi Luc
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Fijn om te lezen en de foto's te zien van een onbekend stukje van de wereld, een collega van mij zit ginds nu ook samen zet zijn vrouw. Ze plannen eveneens om er een B&B te openen.

[
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Man in Black

Bericht door Man in Black »

De natuur ziet er verbluffend uit
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Wat 'n prachtig verslag, dank hiervoor Luc :grin:
Zo zie je maar hoe het er anders uitziet op deze kleine wereld, geweldig dank je :grin:
MG Breva 850
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Fantastische foto's en een onwaarschijnlijk mooi land.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Mooi verslag met mooie foto's van wellicht een prachtige reis!
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
cat64

Bericht door cat64 »

In 1995 ook geweest mmm is een super mooi land!!!!!
Top 3 landen die ik bezocht heb.

Laat de prentjes mar komen en zeker een van bungie springen hee!!!!
Honda Amigo/Motobecane
SUZUKI VAN VAN 125
SUZUKI DR 650 SE
BMW R100 GS
BMW F800 GS
BMW R1200 GS
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
stefke2

Bericht door stefke2 »

er mag een slotje op dit topic... :pirat:
:mrgreen:
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Prachtig. Beetje een combinatie van Corsica en Noorwegen.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Goe bezig Luc, benieuwd naar de rest :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie