Het origineel verlaat nooit het huis , maar heb wel altijd een kopieke in mijne binnezak , enkel en alleen voor deze reden .Bob schreef: Om dergelijke miserie te vermijden, of om bij tegenkomen van een milder gestemde sjampetter ter vermijden dat je op later tijdstip nog eens langs het commissariaat mag rijden om je gelijkvormigheidsattest te gaan tonen, , lijkt het mij al bij al beter om je gelijkvormigheidsattest bij te hebben wanneer je met de motorfiets de baan op gaat, zelfs al is dat niet bij wet verplicht gesteld.
hoe en waar gelijkvormings attest aanvragen
Moderator: GVN
-
- Contacteer:
Re: hoe en waar gelijkvormings attest aanvragen
Suzuki Gs450 '83 <> VFR 750 94' <> VFR 800 V-TeC '04 <> Bmw K1300S '12
-
Wij gaan er komen .
Even naar wijkagent gebeld.
Vereisten boordocumenten rijbewijs , IDkaart, verzekeringsbewijs en inschrijvings bewijs.
Achter COC word er niet gevraagd, omdat het ontbreken ervan niet kan opgenomen worden in PV!!!
PV word electronisch ingevult en ontbreken van COC kan niet ingevult worden voor/van overtreding.
Is niet een verplicht boorddocument bij motos!!!

groeten
Even naar wijkagent gebeld.
Vereisten boordocumenten rijbewijs , IDkaart, verzekeringsbewijs en inschrijvings bewijs.
Achter COC word er niet gevraagd, omdat het ontbreken ervan niet kan opgenomen worden in PV!!!
PV word electronisch ingevult en ontbreken van COC kan niet ingevult worden voor/van overtreding.
Is niet een verplicht boorddocument bij motos!!!

groeten
BMW R1100R zonder KFR
-
Mocht in namiddag met commissaris bellen.
Is nu OFFICIEEL bevestigd door verkeersdienst politie Herentals.
Ik ben niet verplicht een COC te tonen of bij te hebben.
Met leeftijd is er een nieuwe wet voor jonge bestuurders(heeft te maken met soort klasse zij mogen rijden)
Moeten zij aantonen met COC.
Hier zou alles te vinden zijn.
http://www.wegcode.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten
Chris
Met leeftijd is er een nieuwe wet voor jonge bestuurders(heeft te maken met soort klasse zij mogen rijden)
Moeten zij aantonen met COC.
Hier zou alles te vinden zijn.
http://www.wegcode.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten
Chris
BMW R1100R zonder KFR
Dat je het attest niet op zak moet hebben, daar zijn we nu al wel een tijdje van overtuigd, daarvoor had je de mensen van PZ Neteland niet moeten lastigvallen. Maar dat wil nog niet zeggen dat er van je motorfiets geen gelijkvormigheidsattest moet bestaan. Dat zou ook te vinden zijn op http://www.wegcode.be, maar je moet het wel willen lezen natuurlijk.alfa schreef:Mocht in namiddag met commissaris bellen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
Sorry BOB, dat ik duidelijkheid gezocht heb , en PZ Neteland was maar al te blij om dit euveltje uit de weg te ruimen .Bob schreef:Dat je het attest niet op zak moet hebben, daar zijn we nu al wel een tijdje van overtuigd, daarvoor had je de mensen van PZ Neteland niet moeten lastigvallen. Maar dat wil nog niet zeggen dat er van je motorfiets geen gelijkvormigheidsattest moet bestaan. Dat zou ook te vinden zijn op http://www.wegcode.be, maar je moet het wel willen lezen natuurlijk.alfa schreef:Mocht in namiddag met commissaris bellen.
Wegcode heb jij blijkbaar ook niet helemaal gelezen ,
u schrijft ;
""De mensen van lokale en federale politie behoren tot die ambtenaren die door de Koning gemachtigd werden om toezicht uit te oefenen op de naleving van de reglementering, dus ook op het feit dat de door jouw bestuurde (en dus in het verkeer gebrachte) motorfiets van het goedgekeurde type is. Dat zullen zij doen aan de hand van dat gelijkvormigheidsattest."""
Schreef je zelf niet "" Dat je het attest niet op zak moet hebben, daar zijn we nu al wel een tijdje van overtuigd ""
Dus BOB niet met een steenje gooien naar mij, oké

Groeten
BMW R1100R zonder KFR

Vraagje aan alle forumgebruikers met uitzondering van alfa :
Schrijf ik nu plots Chinees ? Of ligt het toch aan iemand anders ?
Bob
Euh, zet het ff in het Nederlands Bob. Is moeilijk leesbaar in die vreemde taal!Bob schreef:![]()
![]()

R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Er zit misschien nog wat BSD's in...
Als we één van deze dagen onze motokes moeten gaan presenteren op de keuring gaan we toch een gelijkvormigheidsattest moeten voorleggen!

Als we één van deze dagen onze motokes moeten gaan presenteren op de keuring gaan we toch een gelijkvormigheidsattest moeten voorleggen!
-
Hoe , word ik uitgesloten ? mag ik niet meer mee doen
.
Oké, Bob zal wel aan mij liggen , zand erover.
Het antwoord op deze voor sommige onduidelijke materie is van tel.
Tot ziens ( zai jian)

Oké, Bob zal wel aan mij liggen , zand erover.
Het antwoord op deze voor sommige onduidelijke materie is van tel.
Tot ziens ( zai jian)

BMW R1100R zonder KFR
Nee hoor, hoegenaamd niet, maar jij hebt al voldoende duidelijk gemaakt dat je niet snapt wat ik schrijf, dus aan jou moest de vraag niet meer gesteld worden.alfa schreef:Hoe , word ik uitgesloten ?
Bob
-
Na vandaag ben ik de enigste die deze materie goed snapt , laat dat maar duidelijk zijn .Bob schreef: Nee hoor, hoegenaamd niet, maar jij hebt al voldoende duidelijk gemaakt dat je niet snapt wat ik schrijf, dus aan jou moest de vraag niet meer gesteld worden.
Ik heb er baat bij , COC van moto is verloren en heb geen zin om 100 euro uit te geven voor iets dat voor mij geen nut meer heeft.
Daarom die zoektocht en volledige uitleg van Politie Neteland verkeersdienst.
Dit gaf mij officiele opheldering .
Dat ik iets niet snapte van contradictie die u schreef zal wel kloppen.
groeten.
BMW R1100R zonder KFR
-
Ik snap dat toch ook ni zulle.Bob schreef:![]()
![]()
I respect your opinion. But I don't give shit.
Het ontbreekt je alvast niet aan een stevige portie arrogantie, laat dat ook maar duidelijk zijn. Maar ja, jij mocht ook met de commissaris bellen hé. Dat voorrecht is niet iedereen gegeven, sommige mensen zouden er van naast hun schoenen gaan lopen. Of wacht : hoe zat dat nu weer met die kip en dat ei ?alfa schreef:Na vandaag ben ik de enigste die deze materie goed snapt , laat dat maar duidelijk zijn .
Da's normaal, jij bent buiten categorie.Relax schreef:Ik snap dat toch ook ni zulle.
Bob
-
Als ik maar ni in die andere categorie val.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Ik ga mij hier ook eens moeien , als ik hoor wat een praat hier voorbij komt , komt het haar in mijne nek overeind
Eerst en vooral , een gelijkvormigheids attest is iets dat enkel in B bestond ( nu heb je een coc , een europees attest )
Als er een motor gekocht wordt van voor , laat ons zeggen + 2002 , in het buitenland , kan je geen GVA hebben .
Een GVA is wel degelijk een geldig attest , en moet altijd het voertuig volgen .
Wat als je dus geen GVA hebt door aankoop van een motor in het buitenland , kan je dan terecht bij de dealer van het merk ? NEEN !! kan niet want hij is niet in B verkocht .
Als een motor ingevoerd wordt moet men langs de douane , en nadien alle papieren ( copy's ) opsturen naar de dienst Homologatie .
Van deze dienst krijg je nadien een homologatie attest en dat attest vervangt dan het GVA .
Voila , ik hoop dat ik een beetje duidelijk was

Eerst en vooral , een gelijkvormigheids attest is iets dat enkel in B bestond ( nu heb je een coc , een europees attest )
Als er een motor gekocht wordt van voor , laat ons zeggen + 2002 , in het buitenland , kan je geen GVA hebben .
Een GVA is wel degelijk een geldig attest , en moet altijd het voertuig volgen .
Wat als je dus geen GVA hebt door aankoop van een motor in het buitenland , kan je dan terecht bij de dealer van het merk ? NEEN !! kan niet want hij is niet in B verkocht .
Als een motor ingevoerd wordt moet men langs de douane , en nadien alle papieren ( copy's ) opsturen naar de dienst Homologatie .
Van deze dienst krijg je nadien een homologatie attest en dat attest vervangt dan het GVA .

Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
-
Klopt niet!bert111bel schreef:Ik ga mij hier ook eens moeien , als ik hoor wat een praat hier voorbij komt , komt het haar in mijne nek overeind![]()
Een aantal weken terug heb ik een CB500 van 1996 voor en vriendin ingevoerd uit Nederland en ik heb bij Honda Nl een attest bekomen met vermelding van het Nederlands typegoedkeurnummer,gehomologeerde vermogen en de cilinderinhoud dat ze bij de DIV aanvaarden voor het gelijkvormigheidsattest.
De omweg via dienst homologatie is geldklopperij.
De volgende informatie hierover vond ik op de website van honda Nederland :
C.O.C. / Certificaat van Overeenstemming
Dit is een waardedocument waar het Europese Typegoedkeurnummer en de technische specificaties van het voertuig op staan die voor de overkoepelende instantie van het wegverkeer in het buitenland nodig zijn om voor het voertuig een kenteken af te geven. Een C.O.C kan om die reden alleen gemaakt worden als het voertuig een Europese Typegoedkeurnummer heeft. U kunt dit controleren door op het identificatieplaatje te kijken, want daar staat het Europese Typegoedkeurnummer vermeld. De eerste auto modellen met een Europese Typegoedkeurnummer zijn rond 1996 afgeleverd. Voor motorfietsen is dit pas sinds 2000-2001 actueel geworden.
Een C.O.C. document kan door de importeur van het land van herkomst worden verstrekt. Dit betekent dat Honda Nederland dit document voor voertuigen geleverd en geregistreerd via Honda Nederland kan verstrekken. Het originele C.O.C. document wordt eenmalig en kostenloos verstrekt. Bij de aanvraag dienen de volgende zaken te worden meegestuurd; kopie Nederlandse kentekenbewijs en kopie identiteitsbewijs.
Indien er sprake is van het moeten uitgeven van een duplicaat dan zijn hier kosten aan verbonden (€100,- ex eventuele administratiekosten dealer) en dient de aanvraag in verband met de betaling te verlopen via een officiële Honda auto- of motorfiets dealer
Gelijkvormigheids attest
Dit attest is met name voor Belgische consumenten, die een motorfiets vanuit Nederland willen invoeren in België en waar voor het voertuig geen C.O.C. verstrekt kan worden, in verband met leeftijd van het voertuig. In dit attest wordt het Nederlands typegoedkeurnummer, gehomologeerde vermogen en de cilinderinhoud benoemd. Voor het uitgeven van een dergelijk document verzoeken wij vriendelijk een kopie van het Nederlandse kentekenbewijs mee te sturen met het aanvraagformulier.
Technisch datasheet
Voor voertuigen die vanuit Nederland geëxporteerd worden naar het buitenland en die niet beschikken over een Europees typegoedkeurnummer en waar ook geen C.O.C. voor verstrekt kan worden, kan in de meeste gevallen een technisch datasheet worden verstrekt.
Bouwjaarverklaring
Voor registratie van oldtimer voertuigen in Nederland vraagt de RDW veelal om een verklaring van het bouwjaar. Als deze informatie nog is te achterhalen dan zal er en bouwjaarverklaring verstrekt kunnen worden.
Houdt u er rekening mee dat vooral voor echte oldtimer modellen, de jaren ’60, ’70 en ’80 moeilijk is om nog gegevens te kunnen achterhalen. Dit in verband met het feit dat er veelal geen digitalisering was in die tijd, databases niet tot oneindig terug gaan
Op de website van RDW Nederland vond ik ook nog volgende :
Let op!
Sommige landen vragen bij invoer om een homologatiedocument. Hierop staan de technische gegevens van het voertuig.
De Europese Commissie heeft echter bepaald dat EU-landen verplicht zijn de registratie van een voertuig over te nemen, als deze afkomstig is uit een ander land van de EU.
Dit betekent dat een homologatieverklaring niet langer nodig is om een voertuig in een ander EU-land op kenteken te zetten.
De RDW geeft deze verklaring daarom niet langer af. Als de registrerende instantie in het andere EU-land meer (technische) informatie nodig heeft over het voertuig, kan zij contact opnemen
met de RDW.
Groeten Kurt
@Bert: misschien toch maar beter dat nekhaar afscheren

-
Hey Kurt ,
De nekharen zijn geschoren
Maar waar ik van praat is een motor invoeren vanuit een ander land naar België , en al wat je daar neerpent heb je gevonden vanuit Nederland , je moet er België bijhalen .
Onder een " Homologatieattest zoals ik eerder vermelde , motor komt uit UK en ingevoerd in B .
Dit formulier doet dienst als GVA dat je hier niet kan bekomen .
De HD is nu net een ander verhaal opdat het een motor is van NA +/-2000 ( 2005 )en hier bestaat een Europees GVA van

De nekharen zijn geschoren

Maar waar ik van praat is een motor invoeren vanuit een ander land naar België , en al wat je daar neerpent heb je gevonden vanuit Nederland , je moet er België bijhalen .
Onder een " Homologatieattest zoals ik eerder vermelde , motor komt uit UK en ingevoerd in B .
Dit formulier doet dienst als GVA dat je hier niet kan bekomen .
De HD is nu net een ander verhaal opdat het een motor is van NA +/-2000 ( 2005 )en hier bestaat een Europees GVA van

-
Klopt niet!
Een aantal weken terug heb ik een CB500 van 1996 voor en vriendin ingevoerd uit Nederland en ik heb bij Honda Nl een attest bekomen met vermelding van het Nederlands typegoedkeurnummer,gehomologeerde vermogen en de cilinderinhoud dat ze bij de DIV aanvaarden voor het gelijkvormigheidsattest.
Groeten Kurt
[/quote]
En met een ingevoerde MOET je altijd langs de dienst homologatie , eerst douane , dan homologatie en daarna kan je hem inschrijven..........
Groeten Kurt

En met een ingevoerde MOET je altijd langs de dienst homologatie , eerst douane , dan homologatie en daarna kan je hem inschrijven..........
-
- Contacteer:
Ik kwam vandaag deze website tegen.
http://www.km.be/kmnl/pages/text/autokeuring/faq.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien nuttig voor sommige vragen.
http://www.km.be/kmnl/pages/text/autokeuring/faq.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien nuttig voor sommige vragen.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
Aan die link heb je met motor niet veel aan.
Mss de deze http://demotorsite.be/content/invoeren- ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Mss de deze http://demotorsite.be/content/invoeren- ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
-
Waarom moest die Cb500 dan niet langs de homologatie?bert111bel schreef:
-
Ik weet het niet , maar de manier dat ik het beschreef is hoe het altijd bij mij gegaan is...Kurt Steyaert schreef:Waarom moest die Cb500 dan niet langs de homologatie?bert111bel schreef: