http://www.bmwgsclub.nl/schematics/R120 ... edules.pdf
in't kort, wat ik doe (en wat oa Danny zeker zal doen):
Olie + filter
Speling cardan, achterbrug, en voorwiellagers checken
spiebanen differentieel invetten met staburag
Boite en pont olie
kleppen checken/stellen
Synch stappenmotors en gaskabel
Alle 4 de bougies vervangen
Luchtfilter vervangen
Remolie vervangen, reinigen remklauwen, checken/vervangen remblokken, smeren geleide pinnen achterremklauw, afstelling rempedaal checken
Startmotor uitbouwen en invetten, dikte koppeling controleren
Riem controleren, indien eerder op 40k vervangen dan opnieuw vervangen. Persoonlijk vervang ik die dingen elke 40k ipv 60k, omdat veel van die riempjes meer last hebben vd leeftijd dan van de kms.
foutdiagnose + alle beschikbare testen doen met de GS911
smeren zijpikkel en hoofdstandard
bandenspanning
uitmeten batterij en alternator
Als je het zelf doet +/- 150-200€, afhankelijk of je met BMW onderdelen of alternatief werkt
Bij de dealer (die moet ook leven en de loonkost is hoog) +/- 350-500€ afhankelijk of je ook remblokken, banden etc nodig hebt. ik twijfel ook een beetje of elke dealer alles doet wat ik zou doen, sommige wel, andere doen het minimum gezien de tijdsdruk. Ik heb de luxe dat ik aan mijn moto's zonder tijdsdruk kan werken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project