koppeling, cardan of iets anders
Moderator: GVN
Re: koppeling, cardan of iets anders
Bij koude motor krijg ik geen geweging in het wiel. Lijkt me overigens een goede tip. Ik zal het boeltje eens warm draaien en vervolgens de test doen. Ik laat nog iets weten. (Zal iets worden voor 't weekend). Alvast bedankt.
anders de motor laten draaien, starter eraf vijzen (gaat vanzelf) in Vitesse zetten (op de bok) achterrem intrappen en koppeling laten komen, iemand laten kijken met een lamp of de vertanding van de boite mee rondgaat... 
-
Dirk Pauwels
GEFLIKT schreef:Bij koude motor krijg ik geen geweging in het wiel. Lijkt me overigens een goede tip. Ik zal het boeltje eens warm draaien en vervolgens de test doen. Ik laat nog iets weten. (Zal iets worden voor 't weekend). Alvast bedankt.
Wachten tot het weekend voor we weten wat het probleem is....toeme....GEFLIKT schreef:Bij koude motor krijg ik geen geweging in het wiel. Lijkt me overigens een goede tip. Ik zal het boeltje eens warm draaien en vervolgens de test doen. Ik laat nog iets weten. (Zal iets worden voor 't weekend). Alvast bedankt.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Heb de test intussen kunnen doen. (Mannetje gevonden om effe te helpen). Is niet de koppeling. Moet inderdaad de torsie zijn (of iets anders). Evenwel hoor ik geen enkel geluid in het cardangedeelte.
Kroon van de boite draait mee bij het remmen.
Wanneer de motor niet draait , wel in warme toestand in eerste versnelling is het wiel met enige force manueel te draaien. Boite draait niet mee. (Koppelingschijf blijft ook pal staan op hetzelfde punt.)
Iemand enig idee wat de kost is van zo'n nieuwe torsieas? Enne... steekt dit makkelijk?
Aan allen ...nog bedankt voor de medewerking.
Kroon van de boite draait mee bij het remmen.
Wanneer de motor niet draait , wel in warme toestand in eerste versnelling is het wiel met enige force manueel te draaien. Boite draait niet mee. (Koppelingschijf blijft ook pal staan op hetzelfde punt.)
Iemand enig idee wat de kost is van zo'n nieuwe torsieas? Enne... steekt dit makkelijk?
Aan allen ...nog bedankt voor de medewerking.
500€ nieuw, koop een tweedehands op BMWsloop.nl, plaatsen is niet zo moeilijk .
Thx Danny. Probeer er eentje op de kop te tikken. Grtn en tot nog es misschien.
vergeet het aantal tanden niet te tellen alvorens aan je zoektocht te beginnen... die durven al eens verschillen 
-
arnodoomen
- Contacteer:
Hallo, bij Groenewoud trading in woudenberg in Nederland hebben ze heel veel onderdelen van een 1100 en 1150 Rt ex politie motoren.Hun telefoon nummer is 0031654234946 .Je zou daar kunnen informeren.Groetjes Arnold
Bedankt voor jullie reacties. Heb er misschien al eentje gevonden (volledige brug zelfde type/zelfde bouwjaar). Zou moeten lukken denk ik.
-
alfa
http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... 09570.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2ememain.be/moto/pi%C3%A8ces ... 81918.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/BMW-R1100-S-Kard ... 1131604039" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benl.ebay.be/itm/Kardanwelle ... 1c221f9a8e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2ememain.be/moto/pi%C3%A8ces ... 81918.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/BMW-R1100-S-Kard ... 1131604039" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benl.ebay.be/itm/Kardanwelle ... 1c221f9a8e" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
ook dan moet je nog 't aantal tanden uitgaande as versnellingsbak tellen...GEFLIKT schreef:Bedankt voor jullie reacties. Heb er misschien al eentje gevonden (volledige brug zelfde type/zelfde bouwjaar). Zou moeten lukken denk ik.
-
alfa
Cardan van R1100S(6bak) is de zelfde als R1150RT(6bak)
Kan je ook zien aan de wielen zelfde tekening .
BMW R1100R zonder KFR
-
Jo De Paepe
inwendig zijn er verschillen naargelang productiejaar en seriealfa schreef:Cardan van R1100S(6bak) is de zelfde als R1150RT(6bak)
't Is maar dat we die dingen zelf al meemaakten, daarom tellen en je bent zeker.... 
-
Dirk Pauwels
Hij kan er anders ineens nog de boite bij kopen?
Torsie demper was mijn eerste gedacht, maar ik vind het wel straf dat hij er dan nog mee kon vertrekken en 10km/h bollen..
Enfin volgende keer het differentieel losmaken , achterbrug/cardan tunnel eraf, dan was die defecte torsie demper wel opgevallen en dan had je je een koppeling van 300 € bespaard. Soms is de snelle manier de duurste...
Je hebt ondertussen wel de boel opengehaald hoop ik, dat je nu zeker bent dat het de torsiedemper is en niet bv de vertanding primaire as of zo?
Torsie demper was mijn eerste gedacht, maar ik vind het wel straf dat hij er dan nog mee kon vertrekken en 10km/h bollen..
Enfin volgende keer het differentieel losmaken , achterbrug/cardan tunnel eraf, dan was die defecte torsie demper wel opgevallen en dan had je je een koppeling van 300 € bespaard. Soms is de snelle manier de duurste...
Je hebt ondertussen wel de boel opengehaald hoop ik, dat je nu zeker bent dat het de torsiedemper is en niet bv de vertanding primaire as of zo?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Boeltje open gelegd ... Betreft inderdaad de cardanas.
Enne als je al het deskundig advies van een officiële dealer niet kan geloven , maar ja iedereen maakt fouten zeker.
Enne als je al het deskundig advies van een officiële dealer niet kan geloven , maar ja iedereen maakt fouten zeker.
't Is altijd een gok tussen verschillende dingen, in jouw geval leek het het meeste op de koppeling.
Met de kardan sta je in 99% van de gevallen gewoonweg stil.
't is ook ene beetje je eigen schuld, eerst afbreken van vanachteren af dan kan je gelijk alles bekijken, controleren, smeren en dan had je de kardan allicht bekeken en toch wat rubber ontdekt in de swingarm met een vraagteken als gevolg.
de demontage boite en swingarm ineens is een dealer handeling als 't moet vooruit gaan, een hobby sleutelaar legt met zorg alles open.... ikke toch
maar goed eind goed al goed, nieuwe kardan en de koppeling kan er ook weer effe tegen
Met de kardan sta je in 99% van de gevallen gewoonweg stil.
't is ook ene beetje je eigen schuld, eerst afbreken van vanachteren af dan kan je gelijk alles bekijken, controleren, smeren en dan had je de kardan allicht bekeken en toch wat rubber ontdekt in de swingarm met een vraagteken als gevolg.
de demontage boite en swingarm ineens is een dealer handeling als 't moet vooruit gaan, een hobby sleutelaar legt met zorg alles open.... ikke toch
maar goed eind goed al goed, nieuwe kardan en de koppeling kan er ook weer effe tegen
-
Dirk Pauwels
Het is vaak ook niet gemakkelijk, wij hadden het voordeel dat je zelf al had gezegd dat de koppeling al vervangen was en dat dit niets opbracht, anders had ik wss toch ook eerst aan de koppeling of kopp bediening gedacht.GEFLIKT schreef:Boeltje open gelegd ... Betreft inderdaad de cardanas.