![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik rij 192€ later buiten en merk dat lampje van ABS blijft branden, ik keer na 100m terug, wordt dadelijk geholpen ,moto wordt uitgelezen en wat blijkt : ABS-module kapot!!!
Ze spreken direct van > 1000€ aan stukken
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Iemand ervaring in zo'n situatie?
Moderator: GVN
Slecht en misschien op verkeerde manier ontlucht. Een luchtbel bij de kleppen in de ABS module levert een fout op.remolie wordt ook vervangen
Heb je net een PB gestuurd en Danny denkt er net 't zelfde over zal je merken.Den Dirk schreef:Deze morgen ging het lampje uit !!Ikke blij, maar 10 km later toen ik aankwam, ging het ineens weer branden???
Kan dat een 'beetje' kapot zijn?
Ik dacht van niet?
Straks nog nekeer kijken als ik vertrek....
Ik denk van wel, een systeem is dan "onbetrouwbaar" of "onberekenbaar".Den Dirk schreef:Kan dat een 'beetje' kapot zijn?
Ik dacht van niet?
Potje openzetten, als er al eens bijgevuld is,( hopelijk niet), beetje olie eruittrekken, ongeveer 1/4de of zo, stuur recht houden (blokkeren), dan met remmenreiniger raakvlak pistons/remklauw reinigen en de blokken terugduwen. (enkel indien potje openstaat!) Nieuwe blokken erin, geleide pennen proper maken, heel lichtjes wat kopervet aan de pennen en terug monteren. daarna eventueel nieuwe remolie bijvullen (als er te weinig in zit); persoonlijk vervang ik meestal remolie samen met blokken, maar als ze er nog geen jaar inzit hoeft dit niet.Herman1200RT schreef:Mijn remblokken zijn aan vervanging toe. Zou dit zelf willen doen. Zijn er zaken waar ik speciaal moet op letten? Zo te zien kan er blijkbaar toch vanalles misgaan. Is een RT van 2011.
Heel herkenbaarDirk Pauwels schreef:Als potje openstaat niet remmen, vloeistof kan er uitspuiten...
Ok, bedankt. Zal morgen het er maar op wagen.Dirk Pauwels schreef:Potje openzetten, als er al eens bijgevuld is,( hopelijk niet), beetje olie eruittrekken, ongeveer 1/4de of zo, stuur recht houden (blokkeren), dan met remmenreiniger raakvlak pistons/remklauw reinigen en de blokken terugduwen. (enkel indien potje openstaat!) Nieuwe blokken erin, geleide pennen proper maken, heel lichtjes wat kopervet aan de pennen en terug monteren. daarna eventueel nieuwe remolie bijvullen (als er te weinig in zit); persoonlijk vervang ik meestal remolie samen met blokken, maar als ze er nog geen jaar inzit hoeft dit niet.Herman1200RT schreef:Mijn remblokken zijn aan vervanging toe. Zou dit zelf willen doen. Zijn er zaken waar ik speciaal moet op letten? Zo te zien kan er blijkbaar toch vanalles misgaan. Is een RT van 2011.
Daarna remhendel/pedaal paar keer indrukken tot je terug druk hebt. Als potje openstaat niet remmen, vloeistof kan er uitspuiten...