Ik volg hier een tijdje het forum betreffende het probleem met de RT. Ik heb er ook een met 1200km op de teller.
Betreffende heel deze situatie vind ik het erg dat er niet gecommuniceerd wordt door BMW betreffende het probleem.
We zijn nu bijna 14 dagen verder, en het enige dat ik kreeg was een mail van de dealer waarop stond dat er niet meer
mocht gereden worden. Ik heb al tweemaal contact gehad met de dealer, maar nog steeds weet ik niets meer.
Ik vind dat voor een merk als BMW dit toch niet kan. Misschien 1 front vormen naar BMW toe zodat er wat
meer schot in de zaak komt? In de media is er ook nog niets geschreven over het probleem. Misschien eens
melden aan een krant? Daar zijn ze over het algemeen toch gevoelig aan.
Groeten,
Daine
Dat van die krant zal mss nog net lukken, de rest niet hoor, verdeel en heers is het principe....
Afgezien vd blijkbaar gebrekkige communicatie, zijn ze er wel mee bezig, maar kan mij voorstellen dat het niet 1 2 3 opgelost geraakt. De tussenplossing WP in te schakelen is zeker niet slecht, op voorwaarde dat die damping rod kan vervangen worden door een andere, want Marzocchi heeft er blijkbaar (nog) geen andere?
Ik volg hier een tijdje het forum betreffende het probleem met de RT. Ik heb er ook een met 1200km op de teller.
Betreffende heel deze situatie vind ik het erg dat er niet gecommuniceerd wordt door BMW betreffende het probleem.
We zijn nu bijna 14 dagen verder, en het enige dat ik kreeg was een mail van de dealer waarop stond dat er niet meer
mocht gereden worden. Ik heb al tweemaal contact gehad met de dealer, maar nog steeds weet ik niets meer.
Ik vind dat voor een merk als BMW dit toch niet kan. Misschien 1 front vormen naar BMW toe zodat er wat
meer schot in de zaak komt? In de media is er ook nog niets geschreven over het probleem. Misschien eens
Groeten,
Daine
Dat van die krant zal mss nog net lukken, de rest niet hoor, verdeel en heers is het principe....
Afgezien vd blijkbaar gebrekkige communicatie, zijn ze er wel mee bezig, maar kan mij voorstellen dat het niet 1 2 3 opgelost geraakt. De tussenplossing WP in te schakelen is zeker niet slecht, op voorwaarde dat die damping rod kan vervangen worden door een andere, want Marzocchi heeft er blijkbaar (nog) geen andere?
Om front te vormen moet je één of meerdere personen hebben die dat willen en kunnen leiden. Verre van evident, maar niet onmogelijk. De betere behandeling van de Amerikaanse klanten is er ook niet vanzelf gekomen. Behalve de kranten zou je ook kunnen denken aan het contacteren van de Europese commissie (met het voorbeeld van de Amerikaanse schaderegeling in de hand).
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
begrijp ik het juist
Op jouw RT wordt momenteel de esa vervangen ? Is dit een actie door BMW ondersteund ? Wil dit zeggen dat na de ombouw, je met de motor kan/mag rijden van BMW ? Zal BMW (als de oplossing voor het probleem gekend is) de vernieuwede esa terug inbouwen ?
groeten
DM
DM,
Je hebt dat goed begrepen Maar.....of dit ondersteund wordt door BMW zelf....durf ik niet te zeggen
In ieder geval is mijn dealer aan het probleem aan het werken en heeft mij een degelijke oplossing aangeboden. Hij hoopt, mij binnen 2 tal weken mijn Rt terug te bezorgen,met de gereviseerde ESA (wordt bij WP gedaan) erop.
Ik mag volgende week mijn RT binnenbrengen bij de dealer. De stang van de veer wordt vervangen. Dit met goedkeuring van BMW.
Blijkbaar wordt dan later een nieuw nog te ontwikkelen veer geplaatst. Voorstel gedaan door de dealers. Een Vlaming trekt toch rap zijn plan.
Eind volgende week terug rijden.
Op 5 juni mijne rt opgehaald en 11 juni verbod ermee te rijden .Doe mijn woon werk met de motor ,wat nu en hoe lang? Wat ik gereden heb (amper 75 km )is 110% meegevallen .Ik heb dan maar een weekje verlof genomen in de hoop iets meer te weten maar er word blijkbaar niets gezegd behalve we zijn er mee bezig. Rijden we verder en er gebeurd iets draai je zelf op voor de kosten , moet volgende week om 3.20 beginnen met werken. Bij een nieuw model kan er altijd wel iets gebeuren daar heb ik begrip voor en BMW zal het wel oplossen maar vind het zeer spijtig dat we geen informatie krijgen van wat er juist aan de hand is ja de achtervering maar ,wat kan er gebeuren als je toch verder rijd , hoelang het ongeveer gaat duren enz.
Ik vind het toch straf dat BMW hier steeds goed mee wegkomt... Ik gebruik mijn tweewieler voor woon- werkverkeer, heb weinig alternatief en bezit geen auto (echtgenote wel maar heeft deze dagelijks nodig...), voor mij zou een rijverbod wel hard én duur aankomen... Ik vind dat er hier wel erg brave zielen schrijven of is het gelatenheid tegenover 'het' merk?
Het is niet de eerste maal dat de communicatie een probleem is voor de Beier. Omwille van het tekort hieraan schafte ik me destijds geen BMW scooter aan, ook toen werd er niets exact gezegd inzake de juiste tekortkomingen en de juiste leveringsdatum, resultaat, ik heb er nog steeds geen maar rij ondertussen wel met een probleemvrije concurrent die me na duizenden kilometers over 2 jaar nog steeds erg bevalt... of hoe deze stugge houding klanten kost!
Het is sinds eind de jaren 90 bijna een steeds weerkerend probleem van nieuwe modellen die altijd wel hun 'kinderziektes' vertonen. Een upgrade kopen na het eerste jaar was toen de algemene aangewezen trend om het eerste jaar quasi zekerder pijnloos door te komen. Vijftien jaar verder zijn nog steeds dezelfde problemen die de kop opsteken en het blijft steeds hopen op de goodwill van de dealers om één en ander tijdig (voor de reis of trip) opgelost te krijgen. Het zijn de dealers die hun nek uitsteken en samen met de koper de dupe zijn van de steeds maar sneller draaiende geldmachine die BMW vandaag is. BMW motorrad heeft volgens mij helemaal niet meer het bikershart dat het destijds had. Managers voortgeduwd door aandeelhouders hebben de plaats van het motorminnende gezelschap ingenomen en de eigenaars/kopers lopen hen na omdat het merk over een charismatisch aureool beschikt. Hopelijk keert het tij snel want ook ik heb nog steeds een boon voor de vooruitstrevende techniek en aparte aanpak die wordt gehanteerd maar toch stilaan alle heisa moe wordt en misschien wel elders ga vissen ???
Wilbike, de laatste recall van dergelijke aard was bij Porsche, waar je je pas gekochte auto van 200000€ niet mocht uit de garage halen omdat de motor wel eens in brand zou kunnen vliegen. Die recall heeft 5 maanden geduurd, en iedere eigenaar kreeg een nieuwe motor in zijn GT3.
Dit is voor BMW Motorrad gewoon dikke pech, en zover ik heb begrepen komt het omdat een toeleverancier op eigen houtje besliste een goedkopere versie van hun product te maken - vermoedelijk om uit de kosten te geraken - en dat die goedkopere versie niet volgens specs bleek te zijn. We hebben recent nog zoiets gehad, met treinen... Misschien herinner je je het...
Inderdaad, dit is dikke pech voor BMW maar nog veel meer voor de motard die er mee te maken heeft. Ik heb weet van dikke pech bij de LT '98, RT 2005, C650 2011 en nu de RT LC. Steeds maar weer met gebrekkige communicatie die ondervangen wordt door een dealer die zelf alle info niet tijdig krijgt. En buiten Porsche waren er nog wel meer, maar een Porsche GT3 heb je gewoonlijk als 2e, 3e of circuitvoertuig, maakt mij niet uit... Maar velen onder ons moeten er veel voor over hebben om met een nieuwe BMW-motor te kunnen rijden. Daarom vind ik de onverschilligheid die er heerst bij een dergelijk bedrijf dat groot geworden is door ons, motards die er steeds blijven in geloven, zo intriest..
WILBIKE schreef:Inderdaad, dit is dikke pech voor BMW maar nog veel meer voor de motard die er mee te maken heeft. Ik heb weet van dikke pech bij de LT '98, RT 2005, C650 2011 en nu de RT LC. Steeds maar weer met gebrekkige communicatie die ondervangen wordt door een dealer die zelf alle info niet tijdig krijgt. En buiten Porsche waren er nog wel meer, maar een Porsche GT3 heb je gewoonlijk als 2e, 3e of circuitvoertuig, maakt mij niet uit... Maar velen onder ons moeten er veel voor over hebben om met een nieuwe BMW-motor te kunnen rijden. Daarom vind ik de onverschilligheid die er heerst bij een dergelijk bedrijf dat groot geworden is door ons, motards die er steeds blijven in geloven, zo intriest..
Ik vind het jammer voor alle mensen die het "slachtoffer" zijn van dergelijke problemen. Het is inderdaad niet leuk om een motor van 20.000 euro aan de kant te moeten laten staan.
Er zijn echter mensen die nog veel grotere problemen hebben dan dat maar dat is hier al eerder gezegd.
Ik vrees dat er niets anders zal gaan opzitten dan het probleem uit te zweten en wachten tot er een oplossing is. En jammer genoeg staat BMW hier toch wel sterk in. Ondanks alle problemen in het verleden met verschillende modellen blijven ze verkopen als zoete broodjes. Ze zullen daar in Duitsland eens goed vloeken en de geleden schade verhalen op de toeleverancier. Voor de rest moet de dealer maar zijn plan trekken en de ontevreden klanten te woord staan. En bij Herr BMW zal men vervolgens overgaan tot de orde van de dag. De enige manier om hen wakker te schudden zou zijn dat er plots duizenden klanten afhaken, maar dat zie ik nog niet direct gebeuren.
Schijnbaar heeft BMW Belux het voorstel van de dealers aanvaard, en worden de Mazzochi veren van alle RT's momenteel bij de dealers gedemonteerd en opgestuurd om de onderdelen te vervangen door het White Power alternatief.
Eens BMW DE dan klaar is met de definitieve oplossing - die Sachs zou zijn - dan zouden eigenaars de optie krijgen om de White Power te houden, of de BMW DE oplossing te laten monteren.
Met wat geluk zouden de eerste RT LC's binnen een week kunnen rijden.
Vandaag ook contact nog opgenomen met dealer en sta voor in de loop van volgende week erop om motor binnen te brengen en dan 4 dagen te wachten voor herstel.
Hopelijk is erna alles in orde want het is moeilijk als ge auto moet delen omdat motor buiten dienst is.
Dit is voor BMW Motorrad gewoon dikke pech, en zover ik heb begrepen komt het omdat een toeleverancier op eigen houtje besliste een goedkopere versie van hun product te maken - vermoedelijk om uit de kosten te geraken - en dat die goedkopere versie niet volgens specs bleek te zijn. We hebben recent nog zoiets gehad, met treinen... Misschien herinner je je het...Avatar gebruiker
wooter
Hierbij vraag ik mij af als ze dat op de achtervering gedaan hebben ,kunnen ze dat bij de voorvering ook niet kunnen gedaan hebben?
Groeten,
Daine
Het is echt jouw dealer die niet communiceert ... ik heb van mijn dealer een hele uitleg gekregen en ik heb niet eens een RT
Alsook heeft hij me verteld hoe hij de geduppeerde klant probeert te helpen en ik moet zeggen ik ben onder de indruk van de service die mijn dealer probeert te leveren ! vervangermotoren voor iedereen, en geen oude bakken, maar zeer recente machines.
hoe een dealer ermee omgaat is toch echt anders per dealer ...
Fiekes schreef:
...........
Het is echt jouw dealer die niet communiceert ... ik heb van mijn dealer een hele uitleg gekregen en ik heb niet eens een RT
Alsook heeft hij me verteld hoe hij de geduppeerde klant probeert te helpen en ik moet zeggen ik ben onder de indruk van de service die mijn dealer probeert te leveren ! vervangermotoren voor iedereen, en geen oude bakken, maar zeer recente machines.
hoe een dealer ermee omgaat is toch echt anders per dealer ...
En dat is precies wat er blijkbaar misloopt. Het mag in zo'n geval niet van je dealer afhangen welke info en behandeling je zal krijgen. Het is de verantwoordelijkheid van BWW om een uniforme en bevredigende aanpak voor te stellen en die liefst snel te communiceren. Als dat in de VS kan, dan kan het ook hier. Het is dus blijkbaar een kwestie van willen.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Gisteren dan eindelijk een offiële brief van BMW gekregen...maar nog steeds zonder oplossing.
'T zal toeren worden in de garage voor een video scherm..
Euro 500,00 zonder verdere voorwaarden?
Bij een defekt aan een apparaat heb ik eens een dergelijke tegemoetkoming voorgesteld gekregen, aanvaarden betekende akkoord gaan met afzien van eventuele procedures terzake tegen de leverancier.
GVN schreef:Ik vertrek morgen om 12u00 naar Schotland.
Om11u00 zou mijn RT met zijn nieuwe vering klaar zijn.
Hopelijk wordt de rest van de trip minder stressy.
Net-centric abbreviation for the popular exclamation "Oh my God!" (generally used in conversations to exclaim surprise or disgust). Most commonly used by teenage girls who find it depressingly hard to type out an entire word.
Voor degenen die in de problemen zitten vanwege de vering van hun R1200RT LC wil ik aangeven dat er consequenties kunnen zitten aan het accepteren van tegemoetkomingen.
Laatst gewijzigd door lekkerweg op 26 jun 2014, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Net-centric abbreviation for the popular exclamation "Oh my God!" (generally used in conversations to exclaim surprise or disgust). Most commonly used by teenage girls who find it depressingly hard to type out an entire word.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.
Goed gedaan van BMW België toch? tegen de wil van BMW Duitsland in, een oplossing gezocht en binnen twee maand zou iedereen in België terug aant rijden zijn.
Terwijl de definitieve oplossing in DE nog tot 6m zou duren naar het schijnt.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.
Is er iemand die al rond rijd met een gereviseerde veer?
Ik vertrek 14 juli op verlof en mijn dealer heeft gezegd dat hij er voor ging zorgen dat de achterveer tegen dan hersteld ging zijn.
Ik heb geen zin om met een vervangmotor op vakantie te vertrekken, ik heb mij een RT gekocht en zou daar natuurlijk het liefst mee gaan.
Tot dan wachtend op het telefoontje om de RT binnen te brengen wanneer er terug een beetje plaats was in de garage.