Hey Bacchus,
Welkom op het forum en eerlijk gezegd ben ik blij nog een Cruiser liefhebber hier tegen te komen.
Ik denk dat de Cruiser een beetje beschouwd mag worden als toch een vreemde eend in de Beemer poel. (er rijden er niet zo heel erg veel)
Mijn ervaring met de Cruiser is er ene van "alles op 't gemak".
Ik heb geen windscherm op de mijne, en vind dat ook niet bepaald nodig, maar sneller dan 120 zul je mij zelden weten gaan.
Meestal rij ik woon-werk tussen Gent en Brussel en dat gaat meer dan prima, al doe ik liever de kleinere banen want de snelweg is niet echt aan de Cruiser besteed (of omgekeerd ..

enfin, ge weet wel)
Wat het customizeren betreft... hangt ervan af welke look je der aan wilt geven hé. Ik heb de mijne gekocht met een Chrome-pack, een ander stuur en spiegels, er zat een klein schermpje over de koplamp (dat heb ik er af gehaald want dat vond ik niet mooi) de lederen koffers en duo-comfort zadel.
Voor mij is dat prima, en ik ga dus niet echt op zoek, maar veel custom onderdelen ben ik terloops nog niet tegen gekomen ook.
Waar je best toch even op let bij de aankoop is de staat van het chroom van de velgen, dit schijnt al eens tegen te vallen.
Kortom, ik ben heel erg tevreden van mijn Cruiser omdat ik ervan krijg wat ik ervan verwacht en de moto mij niet uitnodigt om gekke dingen te gaan doen. (Ik heb als vervangmoto onlangs de K1200S meegekregen en ik kon mijn plezier niet op die dag, echt waar, maar geef me dat elke dag onder mijn kont en ik mag gaan werken voor banden en boetes -als ik niet in 't kliniek beland tenminste)
Voila mijn idee en ervaring ermee.
Hou ons op de hoogte en snuffel maar veel rond op het forum want het is een prima bende en of je nu dit of dat model hebt, je kunt overal iets bijleren en vaak goed lachen.
Kris.
R1200C... zoveel beter dan Prozac !