info ivm R 1200 C

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bacchus
Contacteer:

info ivm R 1200 C

Bericht door Bacchus »

Beste BMWers,

daar ik vrij nieuw ben binne de BMW motorfamilie zou ik graag vernemen wat jullie vinden van de Cruisers van BMW, ik kan aan een prachtexemplaar geraken. verder had ik ook graag geweten wat de mogelijkheden zijn om deze te customizen, van deze kan ik tot heden zeer weinig vinden.

:roll:

thx
Bacchus
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Welkom,
Nog ene van Gent. Ik ben er zeker van dat er hier ook wel ferme aanhangers te vinden zijn die je op de goede weg zullen helpen. Intussen alvst veel leesplezier toegewenst.

greetz,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Retsig

Bericht door Retsig »

Hey Bacchus,

Welkom op het forum en eerlijk gezegd ben ik blij nog een Cruiser liefhebber hier tegen te komen.
Ik denk dat de Cruiser een beetje beschouwd mag worden als toch een vreemde eend in de Beemer poel. (er rijden er niet zo heel erg veel) :roll:
Mijn ervaring met de Cruiser is er ene van "alles op 't gemak". 8)
Ik heb geen windscherm op de mijne, en vind dat ook niet bepaald nodig, maar sneller dan 120 zul je mij zelden weten gaan.
Meestal rij ik woon-werk tussen Gent en Brussel en dat gaat meer dan prima, al doe ik liever de kleinere banen want de snelweg is niet echt aan de Cruiser besteed (of omgekeerd .. :? enfin, ge weet wel)
Wat het customizeren betreft... hangt ervan af welke look je der aan wilt geven hé. Ik heb de mijne gekocht met een Chrome-pack, een ander stuur en spiegels, er zat een klein schermpje over de koplamp (dat heb ik er af gehaald want dat vond ik niet mooi) de lederen koffers en duo-comfort zadel.
Voor mij is dat prima, en ik ga dus niet echt op zoek, maar veel custom onderdelen ben ik terloops nog niet tegen gekomen ook.
Waar je best toch even op let bij de aankoop is de staat van het chroom van de velgen, dit schijnt al eens tegen te vallen. :(
Kortom, ik ben heel erg tevreden van mijn Cruiser omdat ik ervan krijg wat ik ervan verwacht en de moto mij niet uitnodigt om gekke dingen te gaan doen. (Ik heb als vervangmoto onlangs de K1200S meegekregen en ik kon mijn plezier niet op die dag, echt waar, maar geef me dat elke dag onder mijn kont en ik mag gaan werken voor banden en boetes -als ik niet in 't kliniek beland tenminste)
Voila mijn idee en ervaring ermee.
Hou ons op de hoogte en snuffel maar veel rond op het forum want het is een prima bende en of je nu dit of dat model hebt, je kunt overal iets bijleren en vaak goed lachen.

Kris.
R1200C... zoveel beter dan Prozac !
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Michel Otto, de oude (dealer in Brussel) vertelde mij al een hele tijd geleden dat het de beste moto is waarmee hij in 30 jaar gereden had...
Die uitspraak is me bijgebleven.... Ik maakte namelijk nogal wat laagdunkende opmerkingen over deze Beierse Harley wannabee...
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Eric

Bericht door Eric »

sinds een drietal maanden rijd ik met een R 1200 CL, (ervoor met een K1100LT) ik vind dit een prachtmotor (anders koop je hem ook niet).
Als ik nu het verschil moet maken tussen mijn K en Mijn CL en dan mis ik een benzinemeter, een versnellingsindicator en een grote benzinetank,maar daar tegenover staat de zeer rustige rijstijl die deze motor vraagt, de zithouding (laag), de luxe voor de duo-zit en de snufjes die er op zitten, maar die heb je de andere motoren natuurlijk ook.Toen ik er de eerste keer mee onder de mensen kwam kreeg ik de meest uiteenlopende opmerkingen (vooral van onze japans rijdende vrienden) na drie maanden is het ongeloof en de verbijstering omgeslaan in waardering en reeds een voorzichtige opwelling van dit zou ik ook wel willen.
Enfin ieder zijn stijl van motor en merk,
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Plaats reactie