R1100S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

jantje_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2014, 20:11
Woonplaats: Houthalen
Locatie: Limburg

Re: R1100S

Bericht door jantje_r »

alfa schreef:Gouden tip :!:
Doe nooit een noodstop met voorste demper op soft bij R1100S :-?
Of er moet ABS op zitten.
Ken er een paar die dat deden en Ik ook (tegen 50 per uur) met zelfde resultaat .
De vorige eigenaar zei me ook al van die instellingen af te blijven van die voorste demper.
Er zit trouwens ABS op.

Mag ik vragen wat er toen gebeurd is bij u?
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: R1100S

Bericht door Relax »

Een wilde gok: ip zin mulle.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jantje_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2014, 20:11
Woonplaats: Houthalen
Locatie: Limburg

Re: R1100S

Bericht door jantje_r »

Relax schreef:Een wilde gok: ip zin mulle.
Dat was me ook duidelijk.
Alleen zou ik graag de omstandigheden willen weten.
pière boxèr
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 feb 2008, 20:25

Re: R1100S

Bericht door pière boxèr »

alfa schreef:Gouden tip :!:
Doe nooit een noodstop met voorste demper op soft bij R1100S :-?
Of er moet ABS op zitten.
Ken er een paar die dat deden en Ik ook (tegen 50 per uur) met zelfde resultaat .

LOL, néné niet doen zenne!!!! Als je te hard remt zakt em te diep in de voorvork levensgevaarlijk LOL :mrgreen: :scratch: :bsquest:

Efkes normaal nu, nog nooit last mee gehad :-) Aja mor ik rem gelijk ne prutser.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: R1100S

Bericht door alfa »

jantje_r schreef:
Relax schreef:Een wilde gok: ip zin mulle.
Dat was me ook duidelijk.
Alleen zou ik graag de omstandigheden willen weten.
zeer slechte weg naar werk, en daarom vering op soft.
Een auto zonder stoplichten verzekering enz.. deed een noodstop, bij de rook van zijn banden was het te laat :-? :-?
Ik knikte op het laatste nog met licht en oliekoeler tegen zijn achterste aan .
Voorband heeft zelfs zijn bumper niet geraakt.
Op rijschool zelfde gebeurd met kennis tegen 30 per uur, gewoon overkop.
Staat R1100S voor bekend.
Er zijn er nog velen die die stunt hebben uitgeprobeerd
Laat voorvering maar op hard staan :idea:
BMW R1100R zonder KFR
Gert L
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2014, 22:35
Woonplaats: 9620

Re: R1100S

Bericht door Gert L »

Ik zou andere olie op de in de versnellingsbak gooien, eventueel met een additief erbij zodat hij vlotter schakelt.
Ik lees veel positieve commentaren over Motorex olie. Eventueel additief van Forté of Bardahl voor versnellingsbak erin doen.
Olie maakt veel verschil!!
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: R1100S

Bericht door sjezer »

alfa schreef:zeer slechte weg naar werk, en daarom vering op soft.
Een auto zonder stoplichten verzekering enz.. deed een noodstop, bij de rook van zijn banden was het te laat :-? :-?
Ik knikte op het laatste nog met licht en oliekoeler tegen zijn achterste aan .
Voorband heeft zelfs zijn bumper niet geraakt.
Op rijschool zelfde gebeurd met kennis tegen 30 per uur, gewoon overkop.
Staat R1100S voor bekend.
Er zijn er nog velen die die stunt hebben uitgeprobeerd
Laat voorvering maar op hard staan :idea:

Iedereen laat u gewoon weer zeggen maar zeg eens eerlijk? Geloof je nu zelf dat zo'n crash te wijten is aan de instelling van de demper??
Als er gevallen wordt is het dikwijls de schuld van de band, de vering, het wegdek volgens degene die gevallen is. terwijl in 90% van de gevallen de fout ligt bij de persoon zelf. 't Is menselijk hoor, fouten maken...Dat mag. je hoeft echt geen uit de lucht geplukte oorzaken te zoeken. Toegeven dat je de mist in ging is veel mooier dan halfzachte uitvluchten te zoeken.

Pardon my French maar ik heb het schijt aan dat soort indianenverhalen.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: R1100S

Bericht door Jo De Paepe »

Pardon my French maar ik heb het schijt aan dat soort indianenverhalen.[/quote]

ik ook :mrgreen:
Heb nog nooit gehoord dat de 1100S daarom bekend staat.
Maar ik zal te weinig boekskes lezen zeker?

Volgens mij is het gewoon een geval van niet kunnen rijden en in paniek als toesmijten.
Zo krijgt ge alles onderuit maar niet overkop. Harde of zachte veren hebben alleen invloed op het blokkeermoment.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: R1100S

Bericht door alfa »

Jo De Paepe schreef:
Volgens mij is het gewoon een geval van niet kunnen rijden en in paniek als toesmijten.
In mijn geval ging het niet anders, het was dat of er volledig op.
Als verschillende "indianen" vertellen dat die voorvering best op hard blijft ,omdat R1000S daar heel gevoelig voor is en zelf gevaarlijk bij noodstop zonder ABS.
Dan vind ik dat Jantje dit mag weten.
Hij kan dit eens lichtjes uitproberen wat zijn moto doet bij harde of zachte voorveerspanning .
BMW R1100R zonder KFR
jantje_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2014, 20:11
Woonplaats: Houthalen
Locatie: Limburg

Re: R1100S

Bericht door jantje_r »

alfa schreef:
Jo De Paepe schreef:
Volgens mij is het gewoon een geval van niet kunnen rijden en in paniek als toesmijten.
In mijn geval ging het niet anders, het was dat of er volledig op.
Als verschillende "indianen" vertellen dat die voorvering best op hard blijft ,omdat R1000S daar heel gevoelig voor is en zelf gevaarlijk bij noodstop zonder ABS.
Dan vind ik dat Jantje dit mag weten.
Hij kan dit eens lichtjes uitproberen wat zijn moto doet bij harde of zachte voorveerspanning .
De vorige eigenaar wist me ook te vertellen om het zeker niet op soft te zetten.
Ik laat het mooi staan gelijk het staat!

Ik moet wel zeggen: zuinigheidsprijzen gaat ie niet winnen! 7-8l/100km
Gert L
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2014, 22:35
Woonplaats: 9620

Re: R1100S

Bericht door Gert L »

Gouden tip: doe een additief van Bardahl of Forté specifiek voor de versnellingsbak erin.
Dit zal al een groot verschil maken.

Dus: de juiste olie + additief
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: R1100S

Bericht door alfa »

jantje_r schreef: Ik moet wel zeggen: zuinigheidsprijzen gaat ie niet winnen! 7-8l/100km
TPS kalibreren is de beste kans , andere sensors laten checken kan daardoor rijk blijven draaien.
Normaal +- 6,1 à 6,5 L
BMW R1100R zonder KFR
jantje_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2014, 20:11
Woonplaats: Houthalen
Locatie: Limburg

Re: R1100S

Bericht door jantje_r »

Aanzienlijk verschil.
Laat me even duidelijk zijn, ik rij echt wel traag dus zit niet gelijk een zot te gassen.

Wel vind ik het gebrek aan midden standaard erg irritant.
Wat denken jullie van zo'n front wheel standaard:
http://www.rad.eu/nl/c/p/38823-acebikes ... nd-150.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: R1100S

Bericht door Man in Black »

systeem werkt op zich prima, maar let zeker op met de breedtemaat van de voorband, indien te smal voor de klem dan staat de motor niet mooi recht en niet stabiel.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: R1100S

Bericht door tweecilinderke »

Uw verbruik moet fors beter kunnen! tegen de 8 l is echt te veel .
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R1100S

Bericht door Dirk Pauwels »

Heeft die S nu al een onderhoud gehad? Van er es over te klappen zal't nie opgelost raken... 8-)
't eerste dat ik doe als ik nen okkasie koop is hem direct een onderhoud geven, liefst een groot. Verkopers beloven van alles als ze een koper ruiken, nog maar zelden meegemaakt dat een motor echt fatsoenlijk is nagezien bij een verkoop.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jantje_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2014, 20:11
Woonplaats: Houthalen
Locatie: Limburg

Re: R1100S

Bericht door jantje_r »

Dirk,

Helemaal mee eens.
Alleen heb ik chronisch tijdgebrek en het toch niet kunnen laten zijn om er 200km mee te rijden!

straks eens naar de man in Houthalen bellen...
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R1100S

Bericht door Dirk Pauwels »

jantje_r schreef:Dirk,

Helemaal mee eens.
Alleen heb ik chronisch tijdgebrek en het toch niet kunnen laten zijn om er 200km mee te rijden!

straks eens naar de man in Houthalen bellen...
Dan rij je misschien nog op "oude" benzine, zat er misschien al lang in. Afgezien van allerlei vervuiling in benzine filter en leidingen, is oude benzine ook niet meer efficient, maw je hebt er meer van nodig om een bepaald vermogen te bereiken. Naast het normale onderhoud zoals benzine filter vervangen, kleppen en alles goed afstellen zou Ik er ook es een injectie cleaner ingooien.
Daarna terug een paar tankbeurten proberen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: R1100S

Bericht door patrick k100 »

Ja mijn gedacht 8liter , mijne 1150 r zat ook tot boven de zeven tot er hier ( kwee nie of ik zijne naam mag noemen ) er ne keer zich mee gemoeid heeft en nu lekker 6
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: R1100S

Bericht door Jo De Paepe »

patrick k100 schreef:Ja mijn gedacht 8liter , mijne 1150 r zat ook tot boven de zeven tot er hier ( kwee nie of ik zijne naam mag noemen ) er ne keer zich mee gemoeid heeft en nu lekker 6
Hoe doet ge dat ??? :shock:

ik kom bij mijn normale rijstijl niet onder de 7.5 :pig:
als ik echt traag rijd zit er misschien een 6.4 in . Maar dan slenter ik zodanig dat ik bijkans aan 't slaapwandelen ben :-(

ps Patrickske welke banden zitten er daar nu onder?
mijne zullen binnenkort moeten vervangen worden , zitten er al 8.000 op
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: R1100S

Bericht door tweecilinderke »

ik kom bij mijn normale rijstijl niet onder de 7.5 :pig:
gij hebt gene normale rijstijl :lol:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: R1100S

Bericht door patrick k100 »

De T30 van bridgestone
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: R1100S

Bericht door sjezer »

jantje_r schreef:De vorige eigenaar wist me ook te vertellen om het zeker niet op soft te zetten.
Ik laat het mooi staan gelijk het staat!

En heeft dienen brave mens daar ook een reden voor gegeven? Ik hoor graag nen deftigen uitleg en niet "omdat em erom bekend staat" of "ze zeggen da!"

Ik geef het u op een briefke: 't is zever in pakskes daar valt gene zinnige uitleg aan te geven.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: R1100S

Bericht door Droozy »

@Jo,
De laatste keer da PK100 mee was heeft hij nie geslentert zulle (dxamet was ook mee), dus zijn verbruik is toch iets beter denk ik?
En ja ik kan u die BT30's ook aanraden ik heb ze op de F en ben er best tevreden van zowel op droog als nat :-)
R100RS/R100R Mystic
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: R1100S

Bericht door Jo De Paepe »

Droozy schreef:@Jo,
De laatste keer da PK100 mee was heeft hij nie geslentert zulle (dxamet was ook mee), dus zijn verbruik is toch iets beter denk ik?
En ja ik kan u die BT30's ook aanraden ik heb ze op de F en ben er best tevreden van zowel op droog als nat :-)
'k ben genen fan van Bridgestones (buiten de BT45 voor mijn ouwkes) ,ze hebben me al te dikwijls hartkloppingen bezorgd door uit te breken op hellingshoek met mijn GS 'en
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Plaats reactie