michiel54 schreef:Besten , eind oktober koop ik een BMW R1200RT of een R1200R . Ondanks het feit dat ik ga proefrijden wil ik toch even de ervaring lezen van de rijders hier .
Laatst had ik een Honda deauville 650 maar het enige ( buiten het gerammel) wat mij fel stoorde was de windgevoeligheid . Op gewestwegen leek het wel of ik met een zeilboot onderweg was , er was slechts rust bij windstilte of kopwind . Op de autobaan was het relatief ok bij 120km/u.
Dus is er de vraag : hoe zit dat bij de RT ? Ik rij niet graag autosnelweg dus zou ik misschien toch beter af zijn met een naakte R ?
Ik herhaal het :zeker ga ik proefrijden en hopen op wind , vooral zijwind ..

php
Dag Michiel,
waarvoor wil je de moto gebruiken?
Ik rij nu bijna twee jaar rond met een R en kan niet zeggen al ooit last te hebben gehad van zijwind. Kopwind op de autostrade, daar heb ik WEL last van; tot 120-130kph valt het nog wel mee, maar daarboven, en zeker voor langere tijd vind ik het erg vermoeiend. Ik vermijd autostrades zoveel als mogelijk; toch alleen maar goed om de banden vlak te rijden.
En op reis? Ofwel start de "reis" thuis op de oprit, en doe ik alles op kleine wegen, ofwel steek ik de moto op de remorque en haspel ik de kilometers naar het "reisdoel" af in de wagen. honderden kms op de moto op autostrades, dat doe ik niet meer.
En voor wat betreft de "bescherming" op de moto: ik heb het touring scherm, handvatverwarming en getinte handkappen (
http://www.wunderlich.de/shop/de/handpr ... ect-1.html) van Wunderlich erop staan. En voor het overige draag ik het jaar rond een Atlantis 4 pak met daaronder één laag wollen onderkleding (Icebreaker in
zomer, ja ik draag wol in de zomer

) of twee lagen (in de
herfst/winter; Icebreaker tot +/- 10 °C en Woolpower indien <10 °C). Geen regenpak.
mvg,
G