Dirk Pauwels schreef:rol geluid zou idd wel eens band kunnen zijn.
Slepend geluid voorrem mag je tijdens rijden niet horen, kan je wel horen als je het wiel ronddraait of de moto duwt.
Dag Dirk,
Ik ben tijdens mijn middagpauze naar Ludwig gereden. Ze hebben het slepen van de rem bekeken en niet als abnormaal bevonden.
De monoblock remklauwen zitten vast en de blokken zitten strakker tegen de schijf wat iets meer geluid zou kunnen geven aldus de technieker.
Hij heeft ermee gereden en een geluid waargenomen maar zag hierin geen probleem. Ik kreeg ook de kans om met hun demo GS te rijden
met 14000 km op de teller en op anakee's Het slepende geluid dat ik ervaar was juist hetzelfde. Vanaf 30km/h begint het en eens boven de 90 is het niet
meer storend wegens ander kabaal. Rij je bv. constant 50 of 70 dan begint dat bij momenten te galmen om zot van te worden. Ik geloof hen dan ook als ze zeggen dat er totaal niets mis is met mijn nieuwe moto. Gezien de km op de demo Gs heeft het dus ook niets te maken met het inrijden van de remmen. Wat ik vreemd vind is dat ik de eerste ben die erover klaagt volgens hen.
Toen ik daarnet naar huis reed heb ik een stukje zonder helm gereden aan 50km/h( de mecano droeg ook geen helm) en wat blijkt, dan hoor je het bijna niet!
Mijn woon -werkverplaatsing bedraagt slechts een 6 tal km en dan draag ik steeds een jet helm van Dainese dus ik denk dat ik het in die richting moet zoeken.
Ik heb nog maar 70 km en zal het maar wat tijd geven zeker maar happy word ik er niet van. Ik had er mij wat anders van voorgesteld. Voor de rest een fijn
machine geleverd met gereduceerd vermogen en dat ga ik zeker zo laten .
Tips voor een stille jet helm of andere zijn welkom.
groeten jo