Rol geluid

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Paul vde

Rol geluid

Bericht door Paul vde »

Hoi,
Ik kan hier niks van terug vinden of toch niet het probleem dat ik heb.

Ik heb over een 2000 km nieuwe banden laten monteren , nu tussen de 70 en 80 km heb ik een rolgeluid juist dat er een lager kapot is.dit geluid is meer hoorbaar of bij trager te rijden als er iemand bij op zit.
Bij de vorige banden had ik dat als ik een bocht nam,recht door niet (banden waren dan nog goed)
Als ik bij deze banden een bocht neem , heb ik het niet ?????

Ik heb het spel nagekeken op de carden...noppes , olie afgelaten van cardan en boite...geen sleet te zien in de olie van ijzer.....
De Gs is van 2008 en heeft nog maar 16.800 km.

Ik zeg er bij onder de 70 en boven de 80 (ongeveer) hoor je dit geluid niet meer.Dus ergens een lager stuk...moet hij dit altijd hebben mijn gedacht.
Ik steek het op de banden :roll: :roll: :roll:
Grts paul
tweecilinderke

Re: Rol geluid

Bericht door tweecilinderke »

Welke banden?
Baanband of all road (die kunnen dat wel eens hebben) ?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Johan V

Bericht door Johan V »

Michelin ??
K1600 GT
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Was ik vergeten :oops: Metzeler Tournace next
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Heb ik ook zitten en is nen all roadband, zelf heb ik er geen last van maar het is mogelijk dat het van de banden komt!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
V

Bericht door V »

Vriend heeft dit ook voor gehad met zijn triumph explorer, toen heeft de garage alles nagekeken en niets gevonden.
Banden veranderd en probleem opgelost.
Grtz Marc
Afbeelding
Jo De Meyer

Bericht door Jo De Meyer »

Dag Paul,

Zoek niet verder het ligt aan de achterband. ik had exact hetzelfde voor met de Tourance next.
Best vervelend als je erop begint te letten.

Sinds gisteren heb ik een 1200lc. Deze maakt een slepend geluid afkomstig van de voorzijde. Ik vermoed dat het
te maken heeft met het inrijden van de remmen, en hoop dat het spoedig verdwijnt want het werkt als flink op mijn systeem.
Ik ben niet echt euforisch met mijn nieuwe machine. Iemand ervaring mee?

grt

jo
willy

Bericht door willy »

Een slepend geluid van remmen vanwege inrijden, kan of mag dat wel?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

rol geluid zou idd wel eens band kunnen zijn.
Slepend geluid voorrem mag je tijdens rijden niet horen, kan je wel horen als je het wiel ronddraait of de moto duwt.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Beemerke Beem

Bericht door Beemerke Beem »

Ik rij met een k1200lt. Ook ik heb een rolgeluid aan de voorkant. Ik heb net voor ik naar Italië vertrok in september de voorste wielrollementen laten veranderen met de gedachte dat het dat was, blijkbaar niet. De voorband is nog in te goede staat om er zomaar een nieuwe op te laten leggen.
Jo De Meyer

Dirk Pauwels schreef:rol geluid zou idd wel eens band kunnen zijn.
Slepend geluid voorrem mag je tijdens rijden niet horen, kan je wel horen als je het wiel ronddraait of de moto duwt.
Dag Dirk,

Ik ben tijdens mijn middagpauze naar Ludwig gereden. Ze hebben het slepen van de rem bekeken en niet als abnormaal bevonden.
De monoblock remklauwen zitten vast en de blokken zitten strakker tegen de schijf wat iets meer geluid zou kunnen geven aldus de technieker.

Hij heeft ermee gereden en een geluid waargenomen maar zag hierin geen probleem. Ik kreeg ook de kans om met hun demo GS te rijden
met 14000 km op de teller en op anakee's Het slepende geluid dat ik ervaar was juist hetzelfde. Vanaf 30km/h begint het en eens boven de 90 is het niet
meer storend wegens ander kabaal. Rij je bv. constant 50 of 70 dan begint dat bij momenten te galmen om zot van te worden. Ik geloof hen dan ook als ze zeggen dat er totaal niets mis is met mijn nieuwe moto. Gezien de km op de demo Gs heeft het dus ook niets te maken met het inrijden van de remmen. Wat ik vreemd vind is dat ik de eerste ben die erover klaagt volgens hen.

Toen ik daarnet naar huis reed heb ik een stukje zonder helm gereden aan 50km/h( de mecano droeg ook geen helm) en wat blijkt, dan hoor je het bijna niet!
Mijn woon -werkverplaatsing bedraagt slechts een 6 tal km en dan draag ik steeds een jet helm van Dainese dus ik denk dat ik het in die richting moet zoeken.
Ik heb nog maar 70 km en zal het maar wat tijd geven zeker maar happy word ik er niet van. Ik had er mij wat anders van voorgesteld. Voor de rest een fijn
machine geleverd met gereduceerd vermogen en dat ga ik zeker zo laten .

Tips voor een stille jet helm of andere zijn welkom.
groeten jo
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Ik heb dit ook met mijn GSa, met alle merken van banden, mekanieker bij AMS zij me ooit dat het versterkt wordt door de hugger die erop staat.
Andalousie 09/2018
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Meschien moet er dan 'n ander achterwiel in :shock:

Afbeelding

Ge moet die BMW's ook gebruiken waar ze voor gemaakt zijn, zulle :lol:
MG Breva 850
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Wiedewa schreef:Meschien moet er dan 'n ander achterwiel in :shock:

Afbeelding

Ge moet die BMW's ook gebruiken waar ze voor gemaakt zijn, zulle :lol:
Gij kunt nogal zagen seg :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
willy

Bericht door willy »

Jo De Meyer schreef:Ik ben tijdens mijn middagpauze naar Ludwig gereden. Ze hebben het slepen van de rem bekeken en niet als abnormaal bevonden.
De monoblock remklauwen zitten vast en de blokken zitten strakker tegen de schijf wat iets meer geluid zou kunnen geven aldus de technieker.
Zweven de schijven dan niet?
YOwan

Bericht door YOwan »

Ik heb momenteel zo'n 700 km op de GS-lc staan en net zoals al mijn vorige moto's heeft deze ook zijn eigen typische geluidjes.
Deze zijn (voor mij) echter niet 'abnormaal', noch storend, dus geen probleem...
Ik vrees wel dat je op geen enkele moto 'geluidvrij' gaat rijden (dan is een Mercedes S klasse een betere keuze, haha :grin: )...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Jo De Meyer

Mijn banden leverancier heeft me gerustgesteld dat het lawaai afkomstig is van de anakee's . ik ga er werk van maken om ze te veranderen
aangezien in veel met jethelm rijd en dan is het echt storend. Vandaag een eerste deftig ritje gedaan met de systeem 6 en dat is merkelijk beter.
Met oordoppen erbij stoort het niet.
Plaats reactie