Fuelstar voor lager verbruik?
Moderator: GVN
Fuelstar voor lager verbruik?
Hi all,
In deze tijden van stijgende fuelcost graag aandacht voor dit ding....
De Fuelstar is een tin-gebaseerd verbrandingscatalyst die wordt gemonteerd in de brandstoftoevoer.
http://www.fuelstar.com/default.htm
Verbeterde verbranding, betere prestaties en lager verbruik.
Typische marketingblabla of het testen waard?
Wie heeft daar al iets over gehoord, of beter nog ervaringen mee?
Ik heb alvast een mailke om info gestuurd....
regards,
Xavier
In deze tijden van stijgende fuelcost graag aandacht voor dit ding....
De Fuelstar is een tin-gebaseerd verbrandingscatalyst die wordt gemonteerd in de brandstoftoevoer.
http://www.fuelstar.com/default.htm
Verbeterde verbranding, betere prestaties en lager verbruik.
Typische marketingblabla of het testen waard?
Wie heeft daar al iets over gehoord, of beter nog ervaringen mee?
Ik heb alvast een mailke om info gestuurd....
regards,
Xavier
antwoord en foto gekregen
Ik kreeg het volgende mailtje uit Nieuw-Zeeland.
I do not know whether we've installed on this model BMW motorcycle or not. However, we have installed on hundreds of motorcycles with great success.
You could expect better running, a slight improvement in power output and reduced fuel consumption of 15%.
The model would be our PS115 which sells for NZD261 plus $20 freight to Belgium. I will attach a pic of a similar unit installed on a Honda 1100cc.
They are easy to install and delivery would be 5 to 8 days. We accept all major credit cards.
Thank you for your enquiry.
Ian Cornelius
Fuelstar
Tel 61 7 5537 8872
Mob 61 408 527 391
Hieronder een foto van het ding op een Pan 1100. Omgerekend kost dat ding zo'n 150 euro.

I do not know whether we've installed on this model BMW motorcycle or not. However, we have installed on hundreds of motorcycles with great success.
You could expect better running, a slight improvement in power output and reduced fuel consumption of 15%.
The model would be our PS115 which sells for NZD261 plus $20 freight to Belgium. I will attach a pic of a similar unit installed on a Honda 1100cc.
They are easy to install and delivery would be 5 to 8 days. We accept all major credit cards.
Thank you for your enquiry.
Ian Cornelius
Fuelstar
Tel 61 7 5537 8872
Mob 61 408 527 391
Hieronder een foto van het ding op een Pan 1100. Omgerekend kost dat ding zo'n 150 euro.

-
-Wim-
Dat ziet er allemaal mooi uit, doch van nature ben ik argwanend tegen deze "wonderproducten". Over de werking vindt ik weinig terug op hen website. Voor ik dat zou monteren zou ik toch wel wat meer willen weten over de werking.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
De naft staat nu ong aan 1.4 euro de liter. Het produkt "fuelstar" kost voor een moto tussen de 1000 en 1800cc, omgerekend een 216 euro, plus verzendingskosten = ong. 230 euro. Ze stellen een vermindering in verbruik van 10 tot 15%, laten we 10 als waar aannemen. Wanneer je normaal een 6L verbruikt per 100km zal je er dan nog 5.4 verbruiken, zijnde 0.6L/100km "winst". 0.6L kost ong. 0.84 euro. 230/0.84=273. Je moet 273 keer 100km rijden om de kostprijs eruit te halen, zijnde 27300km! Da's nogal wat.
Groene jongens (en meisjes) zullen natuurlijk een glimlach hebben die zich 10% meer naar de oren uitstrekt. (breedsmoelkikkersyndroom)
Greetings
Jeroen
Groene jongens (en meisjes) zullen natuurlijk een glimlach hebben die zich 10% meer naar de oren uitstrekt. (breedsmoelkikkersyndroom)
Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
Ben ook argwanend tegen dergelijke producten daarom mijn vraag hier naar ervaringen...
Jeroen,
Ik kom uit op 161 euro, het zijn New Zealand dollars dacht ik zo.
Als je 0.6 lit winst maakt dan kom ik uit op 19167 km voor break-even.
Nogal wat maar dat halen velen hier met de vingers in de neus.
Xavier
Jeroen,
Ik kom uit op 161 euro, het zijn New Zealand dollars dacht ik zo.
Als je 0.6 lit winst maakt dan kom ik uit op 19167 km voor break-even.
Nogal wat maar dat halen velen hier met de vingers in de neus.
Xavier
YOO
En wat doet da mirakeldingske nu exact
Grtz, Philip!
En wat doet da mirakeldingske nu exact
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Michel
Dat werkt eigenlijk een beetje zoals een catalisator. In da buiske zit er een amalgaan, bestaande uit 4 grondstoffen. Dat spul werkt dan in op de moleculen van de brandstof en daardoor zal die beter en properder verbranden.
Allemaal mooi in theorie maar wat het in de praktijk zal geven, dat moeten we enkele maanden afwachten.
Allemaal mooi in theorie maar wat het in de praktijk zal geven, dat moeten we enkele maanden afwachten.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
En de raffinaderijen dan ?
Ik ben er zeker van dat als men een lager brandstofverbruik kan bewijzen, dan zullen alle raffinaderijen met enige naam deze techniek standaard toepassen.
Neem gerust van me aan dat het produktieproces in een raffinaderij ingewikkelder en duurder is.
Als men daar het rendement zoals u zegt met 10-15 % kan opvijzelen door de zaak door een "hi-tec-catalyser" de laten lopen, zullen ze niet wachten tot de concurrentie dat eerst doet !
Ik pleit dus : sceptish
Neem gerust van me aan dat het produktieproces in een raffinaderij ingewikkelder en duurder is.
Als men daar het rendement zoals u zegt met 10-15 % kan opvijzelen door de zaak door een "hi-tec-catalyser" de laten lopen, zullen ze niet wachten tot de concurrentie dat eerst doet !
Ik pleit dus : sceptish
-
pontisex maximus
- Contacteer:
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Acéton lijkt me een afrader, want het is een overtuigende ontvetter...
Kan dus niet goed zijn voor de smering van je verstuivernaalden... laat staan wat het gaat doen met je verbrandingskamers op lange termijn....
Die kunnen inbranden door de hogere temperatuur 
Kan dus niet goed zijn voor de smering van je verstuivernaalden... laat staan wat het gaat doen met je verbrandingskamers op lange termijn....
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum