Dirk Pauwels schreef:1 probleem met DAM is dat ze geen CE gekeurde dempers leveren, (vorig jaar toch nog niet), maw ze geven geen geld uit aan de keuring en krijgen dus ook geen Ce keurmerk...
Ik vrees dat die DAM mannen hun uitleg niet klopt. Het CE label wordt niet na keuring uitgereikt, het wordt
door de producent zelf op z'n spullen gekleefd, hij belooft daarmee op zijn communizieltje dat zijn producten
comform de Europese eisen gebouwd zijn. Het is geen norm (zoals bijv. Benor). Het klopt dan wellicht ook niet
als DAM zegt dat hun dempers wel comform zijn maar niet het CE dragen omdat ze hen niet aanbieden om dat
label te verkrijgen. Het zal eerder zo zijn dat ze weten dat hun dempers niet CE compatibel zijn en ze daarom het er
ook niet opzetten.
Voor meer info mbt tot CE zie oa: http://www.belgium.be/nl/economie/hande ... /ce-label/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor alle duidelijkheid, Dam heeft nooit beweerd conforme dempers af te leveren, tenminste toch niet tegen mij . Op mijn vraag of ze CE dempers konden leveren was het antwoord toen dat ze daar niet aan meededen en geen geld instaken. Ik ging er dan verkeerdelijk van uit dat ze hun produckten eenmalig moesten laten keuren om de CE stempel te mogen voeren, tegen betaling. Blijkbaar is dat niet zo.
Overigens verder wel goeie vakmensen die mooie produkten afleveren, alleen jammer van die CE.
ik ga er toch werk van maken om minder uitlaat lawaai te hebben, zijn er hier die weten waar ik aan een passtuk kan geraken voor uitlaat van voor 2010 te plaatsen.
Als dit opgelost is rij ik met perfecte moto.
groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Ik zelf heb mij een demper van model 2008 aangeschaft, en door een metaalbewerker laten aanpassen op het stuk achter de klep.
Rijd er nu al enkele 10.000 km's mee en werkt perfect. Motor is veeeel stiller en aangenamer op lange afstanden. Aan de werking van de klep is niets veranderd. Die doet ook niets aan het geluids niveau.
Dus als je een goede lasser vind, die kan zo een uitlaat van 2008 wel aanpassen.
LucVB schreef:Ik zelf heb mij een demper van model 2008 aangeschaft, en door een metaalbewerker laten aanpassen op het stuk achter de klep.
Rijd er nu al enkele 10.000 km's mee en werkt perfect. Motor is veeeel stiller en aangenamer op lange afstanden. Aan de werking van de klep is niets veranderd. Die doet ook niets aan het geluids niveau.
Dus als je een goede lasser vind, die kan zo een uitlaat van 2008 wel aanpassen.
Groetjes
LucVB
Heb ik ook op die manier laten doen. Veeeeel aangenamer.
Ik heb een uitlaat gebruikt van model 2006 , de ingangsbuis verwijderd tot aan de demper en de nwe nagemaakte eraan gelast, ziet er dus identiek uit. Je mag altijd langskomen om eens te luisteren, kijken. Op de foto ga je een identieke uitlaat zien......
vandaag geen opdracht door staking, demper afgenomen met klep en demper van 2006 eens gepresenteerd ,het zou moeten lukken als er een half stuk zoals dat van de klep opgelast wordt.
demper van 2006.
klep
zo zou het er ongeveer moeten uitzien maar dan met de achterste helft van het klepstuk weg.
Volgens de dealer is er geen probleem om de klep te verwijderen, maar niet de bediening, dus zie ik het liever zonder die klep.
Steven
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
vandaag eens volledig klepstuk over uitlaat geschoven en eens laten draaien , klinkt goed. Nu nog wat aanpassen, klepstuk in twee zagen en lassen. Nu nog te weten komen of de bediening van de klep weg mag .
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
testrit , kan niet begrijpen waarom het merendeel van de motorrijders lawaai moeten hebben. Heb nu het gevoel veel vlotter te rijden. Vandaag bij lasser geweest en het komt in orde dit jaar.
Het klepstuk middendoor geslepen en klaar gemaakt om vast te lassen aan uitlaat.
heb dus nog een stuk over om zo op stille uitlaat te lassen , wie heeft interesse !!!
Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Hallo, ik ben dit onderwerp aan't volgen , heb zelf een 1200GS 2009 , die niet veel lawaai maakt , maar ik kan nergens lezen hoe het komt dat die klep op een 110pk , zorgt voor te veel geluid .
Kan iemand me dat eens uitleggen .
Groetjes , Dejos
fout , klep doet wel iets aan geluid bij R1200 GS vanaf bwj. 2010, deze zorgt er voor dat bij het toerental waarbij de decibels gemeten worden deze goed zijn voor keuring. http://www.vroom.be/nl/motortest/bmw-r1 ... 2%20sport.
Het is een elektronisch bediende klep gebruikt om het geluid wat krachtiger te laten klinken , potenter boxergeluid, virieler sonoriteit dus voor stille genieters niet nodig , zouden daar beter een optie van maken.
Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Buiten het monteren van een einddemper van voor 2010 heeft er niemand iets aan de originele uitlaat gedaan om die minder luid te maken?
Dus 1 of andere dempervulling veranderd...