Ik rij met een 1150 RT in weer en wind en draag een motorpak van BMW, driedelig, dus winter, zomer en nat. Het regenpak heb ik slechts drie maal nodig gehad, dit bij een echte plensbui. Dan maakte het niet uit odat pak nat wordt of niet. Je bent perfect beschermd. Met enkel het cordurapak krijg je wel natte armen en gaan je mouwen als snel enkele grammen meer wegen.
Voor wat betreft je vizier en ruit kan ik je misschien de volgende tip geven.
Ik heb vroeger altijd rain-X gebruikt voor de voorruit van de wagen en de motor. Dit gebruik ik nu niet maar maar wel PLEDGE. Ik denk wel dat je bij u thuis zo'n spuitbus zal vinden bij de onderhouds en poetsproducten van je vrouwtje. Dit is gewoon een meubelwax die je op de plexi spuit en met een zachte doek uiteenwrijft en dan opblinkt. Vroegeren trouwens nu nog, werd - wordt dit gebruikt op de voorzijde van de vleugels van een zweefvliegtuig te behandelen zodat het toestel nog beter door de lucht glijde. Is ook iets goedkoper van rain-X.
R 1100/1150/1200 R/S/RS/RT
Moderator: GVN
ICke,IC schreef:Om alle verwarring uit de wereld te helpen : ik ben een aanhanger van motors zonder al te veel windbescherming : bochtjes pikken in de borgen geniet mijn voorkeur boven snelheid en ben gewent om met die dingen in de pletsende regen te rijden (deze zomer voor de tweede keer in één dag afgekomen van zuid-frankrijk: 1200km, waarvan 700 in de pletsende regen ). Puur sentimenteel zou mijn voorkeur uitgaan naar een R of een S. Maar s' morgens helemaal nat aankomen op uw werk is ook niet het ideaal, dus zal't waarschijnlijk wel een RT worden.JüRgen schreef:Ja...
Mijn mening (zonder voldoende ervaring) uitsluitend berustend op collega rijders en mijn luisterende trommelvliezen...
1) RXXXXRT, standaard voldoende bescherming, eventueel uit te breiden met een verhoogd scherm (bijvoorbeeld Ceebaileys)
2) KXXXXLT : perfecte windbescherming, wel iets zwaardere motor.
Het is dus enkel kiezen tussen motorisatie Boxer of lijnmotor.
Anders een tweedehandse C 1 kopenof met de blikkendoos rijden.
Zeker nooit doen : Een Roadster kopen...Hierbij heb je goede kledij nodig alsook de wil om te rijden in weer en wind.
Ga de RT eens gaan testen alvorens je een oordeel velt. Dat ding rijdt als een fiets, zeker in de bergen. Dit jaar zijn de Vogezen er aan geweest voor de moeite, volgend jaar wellicht het hooggebergte. De berggeiten zijn gewaarschuwd.
Groeten.