TRIUMPH old timer

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

TRIUMPH old timer

Bericht door janneman »

Enkele (voorlopig vage) vragen aan de kenners hier.
Ik heb misschien de kans om een old timer Triumph (ik denk Tiger) te kunnen kopen. (sorry geen BMW).
Zelf ken ik er niks van, ik weet dat hij geïmporteerd is uit Amerika, van de eerste eigenaar gekocht aldaar.
De motorfiets is hier reeds voor een groot deel in orde gezet, maar echter zijn er geen papieren meer van.
Het is geen verdacht ding, want ik weet wie hem hier in orde gezet heeft en laten overkomen heeft.
Spijtig genoeg kan ik de brave man zelf niks meer over vragen, want die man is net gestorven.
Dus nu mijn vragen.
1. Is het moeilijk om deze motor (ik denk van 1970) toch in te schrijven zonder papieren te hebben?
2. Kent iemand het juiste type ? (is slechte foto (van een foto), maar ik ga wel eens betere foto's nemen)
Afbeelding
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door janneman »

oké, ondertussen weet ik dat het een Triumph Trophy TR5T Trail 500 is.
Bouwjaar 72 of 73 ... en daar zit hem nu net het probleem blijkbaar
Afbeelding
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door animal »

Daar zit nu net inderdaad het probleem: hoe geraak je aan papieren en vooral aan een gelijkvormigheidsattest (moto van de jaren 72 en 73 moeten een gva-nummer hebben bij de aanvraag van de papieren). Met de amerikaanse papieren zou je nog kunnen proberen........maar die zijn er blijkbaar niet. Bewijs van verlies bij de politie gaan halen, maar bij DIV gaan ze niks terugvinden .......dus kompleet hopeloos, gaat je enkel veel telefoons en tijd kosten met gegarandeerd 0% succes. Ik denk dat deze moto nooit officieel in Belgie is ingevoerd en dus ook geen gva-dossier-nummer heeft.......als hij mooi genoeg is zou ik zeggen: in de living zetten en naar kijken. Je zou ook kunnen sjoemelen met papieren van een andere triumph......maar dan hoop ik dat je er nooit een zwaar ongeval mee voorhebt want dan zit je heel erg dik in de puree. Het enige is denk ik dat je een eenmalige keuring laat uitvoeren, en de moto laat homologeren.......maar weet dat dat nogal wat geld kost.....moeten dossiers opgesteld worden.....vergt veel tijd en heen en weergerij......heb het zelf nog niet gedaan .....misschien weet iemand er hier meer over ??? Hopelijk moet hij niet voldoen aan de huidige milieueisen want anders weet je het ook wel.......
Een paar jaar gelden stond net zo'n moto te koop bij de uitverkoop van de nalatenschap van Podevijn in Aalst en toen was er daar dezelfde commentaar: hoe geraak je in godsnaam aan papieren van dat ding. Hij sis toen wel verkocht geraakt, misschien is het wel die moto die nu na 3-4 jaar nog steeds op zoek is naar "papieren".
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door janneman »

Een paar jaar gelden stond net zo'n moto te koop bij de uitverkoop van de nalatenschap van Podevijn in Aalst en toen was er daar dezelfde commentaar: hoe geraak je in godsnaam aan papieren van dat ding. Hij sis toen wel verkocht geraakt, misschien is het wel die moto die nu na 3-4 jaar nog steeds op zoek is naar "papieren".
Thx voor het reageren, maar die is het zeker niet. De man die hem liet overkomen(samen met een BSA enkele jaren terug) ken ik namelijk heel goed.
Hij is/was de vriend van mijn schoonzus, maar is jammerlijk genoeg net overleden.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door tweecilinderke »

Schrijf eens naar BFVO die kunnen je waarschijnlijk wel helpen, heb zo ook mijn vespa in orde gekregen die ik kocht zonder enig document maar hij had we 30 jaar geleden in belgie rond gereden !
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door WernerVS »

Los van alle papierwerk dat je staat te wachten , heel schoon masjien .
R1150GSA
Flat Twin Power

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door Flat Twin Power »

Misschien eens op een aanhanger zetten en naar de dichtstbijzijnde Triumph dealer rijden. Die moet je toch één en ander kunnen vertellen.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door jovdt »

tweecilinderke schreef:Schrijf eens naar BFVO die kunnen je waarschijnlijk wel helpen, heb zo ook mijn vespa in orde gekregen die ik kocht zonder enig document maar hij had we 30 jaar geleden in belgie rond gereden !
Dit zou ik ook doen...ben wel lid via mijn oude volvo's en ze proberen om voor hun leden die dingen in orde te krijgen...
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door janneman »

Al veel opbouwende tips, waarvoor reeds dank. Laat maar komen
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door toeternietoe »

Als hij nooit in België is ingeschreven en er zijn geen papieren vermoed ik dat de milieunormen een nieuwe inschrijving onmogelijk zullen maken.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door Lukas »

toeternietoe schreef:...nieuwe inschrijving onmogelijk...
Zou zonde zijn van zo'n mooi bakske.
Tussen droom en daad staat vaak de bureaucraat. :-(
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door Synchro Bob »

Ik heb plaats in mijn living :grin:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Toen ik in 2008 mijn vorige Harley verkocht,ben ik hem gaan afleveren
in Geraardsbergen,had de koper in zijn garage een splinternieuwe MZ Bagira
staan,0 km.
Hij had hem gekocht bij Podevijn,bij de uitverkoop,maar het was nog een Euro 3
motor,en toen was het al Euro 5 norm,en hij kon niet aan papieren geraken zei hij.
Het enige wat hij kon doen,was een MZ Bagira twedehands kopen,en alles overbouwen.
Laten we hopen dat ge via,via wel aan papieren geraakt,want het zou toch zonde zijn,
om als echte liefhebber de motor niet kunnen gebruiken,en alweer als decoratiestuk
moet dienen.
Succes.
Salu.
Chris.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door tweecilinderke »

ik weet dat hij geïmporteerd is uit Amerika
Als die de douane is voorbij gegaan zouden ze daar toch nog iets moeten van terug vinden?
ik zou toch eens raad vragen bij BFOV zoals ik al zei , zou zonde zijn mocht hier geen oplossing voor bestaan.
Bij een nieuwe die nog op euro3 staat is het hopeloos maar volgens wat ik hier lees is die al ingevoerd dus...
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door janneman »

Merci iedereen, ik hou jullie op de hoogte als er verder nieuws is.
Ik moet eerst nog zien of de wettelijke erfgenamen hem willen wegdoen, want wordt een moeilijk affaire blijkbaar ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door Dirk Pauwels »

Probeer amerikaanse papieren los te krijgen, je moet kunnen aantonen dat hij ooit in amerika is ingeschreven, dan is het geen probleem om hem op belgische papieren te zetten. Anders kun je proberen gewoon ergens een belgische kader te vinden met papieren en het plaatje en chassisnr over te zetten.
Hoe hebben ze dat ding destijds ingevoerd? Daar moeten toch nog ergens papieren van te vinden zijn? Desnoods bij de douane?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door animal »

INvoeren is meestal geen probleem hee, je zet 'm in ne container en je laat 'm in Antwerpen aankomen. Soms wordt een motor ingevoerd als "samengesteld pakket onderdelen" bedoeld om te ontmantelen ....dan hoeven er geen papieren bij te zijn. Douane laat dat ook wel passeren dan, maar om in te schrijven moeten er papieren zijn van een vorige inschrijving......en daar wringt het hier een eerste keer........stel da je dat vindt dan moet hij nadien ook nog eens voldoen aan de europese eisen (gelijkvormigheidsttest verplicht want moto is van 72-73) en ik denk dat dit model dat nooit gehad heeft......
Wat Dirk voorstelt kan natuurlijk altijd maar dat is sjoemelen hee......geen enkel probleem maar kom er astublieft geen serieus ongeval mee tegen. Ne maat van me heeft ooit een dodelijk ongeval gehad met z'n machine en die werd meteen aangeslagen door het parket om te zien of alles wel klopte. Geen enkele mogelijkheid om de machine mee te nemen naar huis, werd een paar uur later opgeladen door een takeldienst. Na een week kregen ze hem pas terug.....alles was in orde, de verzekering kon uitbetalen (ze hadden waarschijnlijk liever anders gehad) .......anders was het een big problem geweest. Sedertdien rij ik geen meter meer met een moto waarvan ik weet dat er iets niet klopt.
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door janneman »

Ondertussen zijn de douanepapieren blijkbaar komen bovendrijven.
Is wel degelijk ingevoerd als gehele motor. En hij is blijkbaar van '74.
Wordt vervolgd ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door tweecilinderke »

dit komt goed :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: TRIUMPH old timer

Bericht door Dirk Pauwels »

animal schreef:...
Wat Dirk voorstelt kan natuurlijk altijd maar dat is sjoemelen hee.......
Is perfect wettelijk. Je mag ten allen tijde je motor voorzien van een ander kader met papieren, vroeger werden kaders zelfs verkocht zonder nummer en dat werd er aan de hand vd papieren ingeslagen. Ook een GVA heb je niet noodzakelijk nodig, wel een inschrijvingsbewijs, op basis daarvan kan je een GVA aanvragen. Attest van verlies is niet nodig. Ik heb gewoon via de dealer een GVA aangevraagd met enkel een kopie vh inschrijvingsbewijs, kostte wel 40€. Probleem is dat men hier geen inschrijvingsbewijs had, maar ik begrijp dat men wel invoer documenten heeft, dus het zal wel goedkomen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie