RT of GS ????
Moderator: GVN
xa 4
Ik denk dat je gewoon de 2 moto's niet kan vergelijken...
Ze rijden alle 2 super.
De RT is voor jou (en mij) de ideale moto, je rijd veel woonwerk en dan is hij toch wel beter (doet veel en het grootte scherm).
De GS is wel een speelbak hoor, die ik ook alleen daarvoor gebruik, en mischien is het dat, ik geniet dan meer van mijn tijd.
Nu moet ik zeggen heeft ongeveen5.000 km geduurd voor ik weer de nostalgie had van de gs.
Maar denk dat de vergelijking ook niet eerlijk is , ik heb nen 1150 rt en en 1200 gs. De motor is veel beter van de gs...
Ik denk dat je gewoon de 2 moto's niet kan vergelijken...
Ze rijden alle 2 super.
De RT is voor jou (en mij) de ideale moto, je rijd veel woonwerk en dan is hij toch wel beter (doet veel en het grootte scherm).
De GS is wel een speelbak hoor, die ik ook alleen daarvoor gebruik, en mischien is het dat, ik geniet dan meer van mijn tijd.
Nu moet ik zeggen heeft ongeveen5.000 km geduurd voor ik weer de nostalgie had van de gs.
Maar denk dat de vergelijking ook niet eerlijk is , ik heb nen 1150 rt en en 1200 gs. De motor is veel beter van de gs...
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
Flat Twin Power
Ik ben overgestapt van een GS 1150 naar een RT 1150 en ik heb het mij nog geen moment beklaagd.
Met de GS reed ik echt heel graag maar hetgeen mij mateloos stoorde was het windgebulder rond mijn oren. Sommige mensen hebben daar geen problemen mee maar voor mij was het een kwelling. Ik heb alles geprobeerd, wegwerpdoppen, Fit-Alls, op maat gemaakte doppen, een Shuberth C2 gekocht, zonder scherm, met scherm, met Adventure scherm en alle mogelijke combinaties samen maar ik werd er gewoon horendol van.
En nu op de RT, zaaaaalig, de stilte, de bescherming, het comfort.
Ennneuh, met mijn RT rij ik even sportief als met mijn GS, maar ja ik rij beroepshalve ook met een RT dus ik ken ze wel door en door.
En ik ben geen 60 jaar maar 35.
Met de GS reed ik echt heel graag maar hetgeen mij mateloos stoorde was het windgebulder rond mijn oren. Sommige mensen hebben daar geen problemen mee maar voor mij was het een kwelling. Ik heb alles geprobeerd, wegwerpdoppen, Fit-Alls, op maat gemaakte doppen, een Shuberth C2 gekocht, zonder scherm, met scherm, met Adventure scherm en alle mogelijke combinaties samen maar ik werd er gewoon horendol van.
Ennneuh, met mijn RT rij ik even sportief als met mijn GS, maar ja ik rij beroepshalve ook met een RT dus ik ken ze wel door en door.
-
J-P
- Contacteer:
Vreemd, jullie zijn erg klein zeker? Met mijn 1.95 zit ik op een RT vol in het gebulder, ruit omhoog. M`n leerlingen verstaan me niet eens. Wil je dan ECHT windbescherming, probeer de ruit van een STX1300, maar eerlijk, het is alsof je in een auto zit. Bij mij is het gebulder op de GS gedaan, heb de ruit ingekort.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
Shulty
Da was maar een graptje héFlat Twin Power schreef:Ik ben overgestapt van een GS 1150 naar een RT 1150 en ik heb het mij nog geen moment beklaagd.
Ieder zijn ding, maar je kan niet verloochenen dat je (ik), met een GS sportiever kan rijden dan met een RT, op een paar uitzonderingen na natuurlijk.
Ik doe ni liever dan in de ardennen bochtjes te gaan pikken, en dan is de GS voor mij de beste keuze.
Smaken en wat je ermee wil doen verschilt van mens tot mens...al goed!!!
Greetz,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
-
Shulty
Ja J-P, ik ben ook 1,96 M groot en dan is de GS ook weeral een pluspunt, zeker met het verhoogde zadel erop.J-P schreef:Vreemd, jullie zijn erg klein zeker? Met mijn 1.95 zit ik op een RT vol in het gebulder, ruit omhoog. M`n leerlingen verstaan me niet eens. Wil je dan ECHT windbescherming, probeer de ruit van een STX1300, maar eerlijk, het is alsof je in een auto zit. Bij mij is het gebulder op de GS gedaan, heb de ruit ingekort.
Van gebulder heb ik nu ook minder last....m'n nieuwe MRA ruit bevalt me prima
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
neen J-P ik ben ook iets van 1.92 ... maar je hebt gelijk, voor ne grote mens is het standaard scherm gewoon waardeloos. Ik heb er dan ook ne CB op gezet en weg lawaaiJ-P schreef:Vreemd, jullie zijn erg klein zeker? Met mijn 1.95 zit ik op een RT vol in het gebulder, ruit omhoog. M`n leerlingen verstaan me niet eens. Wil je dan ECHT windbescherming, probeer de ruit van een STX1300, maar eerlijk, het is alsof je in een auto zit. Bij mij is het gebulder op de GS gedaan, heb de ruit ingekort.
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Als R rijder heb ik zowel eens met een RT als met een GS op baan geweest (gratis vervangmotor bij mijn dealer). De RT is inderdaad comfort en mijn vrouw vond dat een heel mooi machien. De pure fun was toch de 1200GS (en voor een R rijder, biedt die GS heel wat meer bescherming). Maar het leukste speelgoed waar ik onlangs mee gereden heb was ... de K12OOR (maar dat koop ik me nooit, ik zou me doodrijden
)
-
Flat Twin Power
Ik ben 1.76 en het standaard scherm is voor mij perfect, maar inderdaad, op het werk klagen de grotere rijders dat ze te veel wind hebben.J-P schreef:Vreemd, jullie zijn erg klein zeker? Met mijn 1.95 zit ik op een RT vol in het gebulder, ruit omhoog. M`n leerlingen verstaan me niet eens. Wil je dan ECHT windbescherming, probeer de ruit van een STX1300, maar eerlijk, het is alsof je in een auto zit. Bij mij is het gebulder op de GS gedaan, heb de ruit ingekort.
Maar ik denk op de RT 1200 dat je als je groot bent wel beter uit de wind zit.
RT of GS
Als ik je leeftijd zie, sta ik ondertussen bijna 12 jaar verder (dus ook boven de 40 of de 50 blijft het goed te doen om een GS te kopen). Verder heb ik de K1100LT en daarna een R1100R gehad terwijl ik nu een jaar rijd met de 1150 GS (en 16 D km). Het belangrijkste voor die keuze is mijns inziens de trajecten die je dagelijks moet afleggen (autostrade versus stadsverkeer, versus leuke stuurbaantjes). Mijn eigen ervaringen waren dat de GS in stadsverkeer en op binnenwegen de perfectie benadert. Na 11 jaar LT mis ik het gebrek aan bescherming op de GS nauwelijks (maar doe niet al te veel autostrade in de winter). Soms is het ook dubbel: in stadsverkeer werd ik op die LT ook goed nat als het ging regenen (om maar te zwijgen van dat kuipzadel dat in een kont-bad veranderde). Vond de R1100 R ook een zeer leuke stuurmotor, maar vind het fungehalte bij de GS toch nog duidelijk hoger. Maar het belangrijkste niet vergeten: waar zie je jezelf liefst opzitten?
-
Nolle
als ik dit hier allemaal lees dan moet ik vaststellen dat BMW toch serieus te kort schiet met zijn standaard ruiten ?amateurke schreef:alle 2 (lang) proberen (huren voor een dag?) en daar waar g'u het best op voelt voor t gebruik da g'er van zult maken: kopen
t'zijn allemaal bangelijk goeie fietsen!
de eerste aankoop na onze nwe RT 1150 bij ons was trouwens een verhoogde ruit ( Givi = oké maar ik ga later toch misschien een CB kopen ).
de standaard ruit was totaal onvoldoende voor mij : zeer veel gebulder rond het hoofd.
ik ben 1.83 m groot en mijn vrouw en ikzelf hebben beiden een BMW 4 helm.
vr gr,
Arnold.
De kogel is door de kerk.
De GS heeft het gehaald tegenover de RT.
Belangrijke reden zijn: zoals stoffel schreef life begins at 40 en de GS geeft meer fun.
Dus krisbr ik lig niet onder zo'n grote sloef zeker.
Het zijn beide supermachines, maar de RT kan later dan nog.
Ik ga wel wachten tot begin 2006, op het salon is de R1200GSA er mischien al en dan kan ik daartussen weer over discuteren.
Hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt en krijg ik er niet te snel spijt van.
BEDANKT VOOR DE REAKTIES
De GS heeft het gehaald tegenover de RT.
Belangrijke reden zijn: zoals stoffel schreef life begins at 40 en de GS geeft meer fun.
Dus krisbr ik lig niet onder zo'n grote sloef zeker.
Het zijn beide supermachines, maar de RT kan later dan nog.
Ik ga wel wachten tot begin 2006, op het salon is de R1200GSA er mischien al en dan kan ik daartussen weer over discuteren.
Hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt en krijg ik er niet te snel spijt van.
BEDANKT VOOR DE REAKTIES
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
't is geen kwestie van te kort schieten 't is gewoon niet te doen om voor iedereen de juiste prullen standaard te leveren, voor de kleine man is een BMW erg hoog, voor mij kan 't nie hoog genoeg zijn, voor jullie is de ruit te laag en voor de kleine is ze perfect... ik denk dat de fabrikant in dit geval al heel wat inspanningen heeft geleverd met een electrische ruit (ik heb andere tijden gekend) en dat de motard tegenwoordig - naar mijn gevoel - een beetje tot over zijn oren verwend is ...als ik dit hier allemaal lees dan moet ik vaststellen dat BMW toch serieus te kort schiet met zijn standaard ruiten ?
de eerste aankoop na onze nwe RT 1150 bij ons was trouwens een verhoogde ruit ( Givi = oké maar ik ga later toch misschien een CB kopen ).
de standaard ruit was totaal onvoldoende voor mij : zeer veel gebulder rond het hoofd.
-
Nolle
bwa , als de fabrikant de keus geeft tussen een comfort zadel of het gewoon , waarom dan niet de keus tussen een standaard en grotere ruit ?.Danny schreef:'t is geen kwestie van te kort schieten 't is gewoon niet te doen om voor iedereen de juiste prullen standaard te leveren, voor de kleine man is een BMW erg hoog, voor mij kan 't nie hoog genoeg zijn, voor jullie is de ruit te laag en voor de kleine is ze perfect... ik denk dat de fabrikant in dit geval al heel wat inspanningen heeft geleverd met een electrische ruit (ik heb andere tijden gekend) en dat de motard tegenwoordig - naar mijn gevoel - een beetje tot over zijn oren verwend is ...als ik dit hier allemaal lees dan moet ik vaststellen dat BMW toch serieus te kort schiet met zijn standaard ruiten ?
en als de ruit bij zeker 75% van de kopers niet voldoet dan moet de fabrikant daar volgens mij toch zijn lessen kunnen uit trekken en dit gaan aanpassen ?
vr gr,
YOO
Voila, ne nieuwe R1200GS Adventure, als da géén goed gedacht is
Grtz, Philip!
P.S. Of hebt ge al een besluit genomen
Voila, ne nieuwe R1200GS Adventure, als da géén goed gedacht is
Grtz, Philip!
P.S. Of hebt ge al een besluit genomen
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
YOO
Yep, ne GS, da is een feit, maar de welke
Grtz, Philip!
Yep, ne GS, da is een feit, maar de welke
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Re: RT of GS ????
Beide motoren hebben wel iets die eigen is aan het type.
'k Moet zeggen, heb met beide motoren al een ritje mogen maken en beide motoren bieden elk met hun eigen "eigenheden" iets aparts.
GS een motorfiets met veel kwaliteiten waaronder FUN een hoofdtroef is.
De RT vind ik dan persoonlijk een motor die meer is weggelegd voor de wat langere afstandsritten, al zijn de kortere ritten zeker ook aangenaam rijden.
Met de GS had ik persoonlijk wat meer de eigenschappen om wat "zotter" te gaan rijden.
Met de RT zit je als een prins op een paard en is relaxed rijden (zonder zot te doen)n'een bijou.
Voila, 'k heb ook mijn woordje geplaceerd.
Good luck
'k Moet zeggen, heb met beide motoren al een ritje mogen maken en beide motoren bieden elk met hun eigen "eigenheden" iets aparts.
GS een motorfiets met veel kwaliteiten waaronder FUN een hoofdtroef is.
De RT vind ik dan persoonlijk een motor die meer is weggelegd voor de wat langere afstandsritten, al zijn de kortere ritten zeker ook aangenaam rijden.
Met de GS had ik persoonlijk wat meer de eigenschappen om wat "zotter" te gaan rijden.
Met de RT zit je als een prins op een paard en is relaxed rijden (zonder zot te doen)n'een bijou.
Voila, 'k heb ook mijn woordje geplaceerd.
Good luck
De beslissing tussen de RT en GS is er zeker voor 100% zelfs,alleen nog even wachten of de prijs van de R1200GSA haalbaar is en anders wordt het de R1200GS
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.