Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.
Vandaag met enkel Forumleden een discussie gehad over de levensduur.
De zelfde band gaat bij sommige leden tot 2x zolang mee;
We zijn er achtergekomen hoe.
Ze draaien hem gewoon om, dit wil zeggen tegen de looprichting in monteren.
Met als gevolg dat hij niet sleet maar terug gaat opwinden
Als dat geen tip is
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gaat hij dan niet vierdubbel zo lang mee?
Eerst met de looprichting, dan tegen de richting om weer op te winden en dan nog eens hetzelfde binnenste buiten?
En dan weer herbeginnen.
Het gat in de markt! dat ze daar nog niet vroeger zijn opgekomen
Eén probleem echter, na ze binnenste buiten gekeerd te hebben zit ge wel redelijk rap op den draad
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Onze BMW opkrikken, zodat de banden geen kontakt hebben met de grond, en gas geven zoveel je maar wilt. Km's bij de vleet zonder slijtage.
Een gevaar maar:
De rijder zal omver vallen in zijn slaap of verhongeren.
Yep,
Ik zoek voor dagelijks woon/werk verkeer een automobilist die met een motorfiets-aanhangwagen mij met mijne beemer dagelijks wil transporteren van en naar mijn werk
Kandidaten
PS: Zou mij Godverd...... veel geld uitsparen(aan banden en benzine).
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L BMW F800GS
Brandstof besparen door gas te geven met uw linkerhand, ofwel een emmer aan uw uitlaat te hangen om de gassen in op te vangen. Die kunt ge dan terug in uwen naftbak gieten (recyclage).
Het schijnt zelfs dat ze nen LPG-tank zijn aan't maken voor de moto. Die zou dan in uwen topkoffer worden gemonteerd!
Ge kunt ook uw voorste en achterste wiel regelmatig eens van plaats verwisselen kwestie van de slijtage gelijkmatig te laten verlopen.
Met weledele groeten!
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA