zuiger vast in rempomp(1100 rt)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HOSTJE

zuiger vast in rempomp(1100 rt)

Bericht door HOSTJE »

Ik heb het al eens voorgehad dat hendel van de voorrem niet helemaal terug kwam. Een flinke spuit van mijn wondermiddel erop(wd40) en we waren weer de baan op.Vandaag zat de rem muurvast na de eerste rembeurt. Wat bleek:de zuiger van de pomp op het stuur zit helemaal vast! Nog voor of achteruit. Ik heb voorzichtig geprobeerd om via de opening waar de remleiding vastzit achteraan de zuiger te duwen, maar hij wil van geen liefde weten :x . Ik denk dat de veer die achter de zuiger zit gebroken is of een van de dichtingen die klem zit tussen de zuiger. :idea: In het slechste geval ga ik een gaatje boren en een m6 in trekken zodanig dat ik wat greep krijg om de zuiger eruit te trekken. Is er iemand die soms een andere oplossing geeft?Vraag 2: hoe demonteer ik het rapst het handvat.Volgens het boekje moet ik bijna de hele kuip eraf halen om de draden van de handverwarming te lossen. :cry:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Stuurhelft losmaken en hopen dat het draadje lang genoeg is. Anders de tank er af?
Laatst gewijzigd door John op 31 okt 2005, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Onderkant rempomp zit een klein zwart inbusbouwtje,dat los doen en u kunt de zuiger er gans uitnemen.En het zaakje is goed zuiver maken.U kunt dan best één nieuw zuigertje steken,die zijn los in de handel te koop.Let wel op de remolie! Niet morsen op de lak.
HOSTJE

Bericht door HOSTJE »

Heb de zuiger eruit gekregen! :lol: Met perslucht in het gaatje van de remleiding geblazen En er kwam beweging in. Dan maar de drukregeling van de compressor hellemaal open gezet (9bar) en beetje bij beetje kwam de zuiger naar boven.Op het eerstezicht is er niets gebroken enkel is de bovenste dichting hard geworden en spant zich op in de cilinder. Ga deze week nog ne nieuwe bestellen. Alvast bedankt voor de reacties :wink:
Paul vde

Bericht door Paul vde »

:lol: :lol: ,ferm,wie niet waagt niet wint,wel de cilinder goed zuiver maken voor dat u de zuiger er terug in monteerd,beetje remolie aan de rubbers doen. :wink:
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Nog ne hint,als u alles terug gemonteerd heeft,deksel er op en dan de cilinder van de remklauwen terug indrukken, dat de remolie terug naar de rempomp word gedrukt.Dan is alles sneller ontlucht.Anders moet de lucht nog door de leiding zo door de abs pomp en zo naar de klauw.
animal

Bericht door animal »

ik lees :
Ga deze week nog ne nieuwe bestellen

Nu ben ik eens benieuwd zie: ik bestelde ooit 's een pakkingsken voor het zuigertje van de voorrem van m'n K en kreeg als antwoord: "niet afzonderlijk verkrijgbaar" , dan vroeg ik maar naar het komplete zuigertje maar kreeg opnieuw hetzelfde antwoord: "niet afzonderlijk verkrijgbaar" . Resultaat: het enige wat te bestellen bleek was de volledige hendel met alle troelala d'erop en d'eraan. Kostprijs : om van omver te vallen. Nog een geluk dat een brave dealer (de derde waar ik langs ging tussen haakjes) me dan toch uiteindelijk zo'n zuigertje kon leveren (via, via zijn ze dan toch afzonderlijk te bestellen blijkbaar).

Veel succes.
HOSTJE

Bericht door HOSTJE »

Om de cilinder te laten springen zal wel meer nodig zijn dan 9bar denk ik Maar nood breekt wet. Wat een nieuwe zuiger zal kosten weet ik nog niet,want mijn daeler is in verlof. In de manual repair (die ik van daxje heb) staat dat de zuiger en de veer een set zijn. Wanneer ik de nieuwe zuiger heb laat ik wel de prijs eens weten en ook hoe het is afgelopen.
Nogmaals dank voor de reacties (en het medeleven :wink: )
HOSTJE

Bericht door HOSTJE »

Vanavond de nieuwe zuiger gemonteerd :lol: Alles weer dik in orde!
Animal had gelijk,mijn daeler wilde mij de voledige pomp aansmeren.Toen ik hem duidelijk maakte dat er in het werkplaatsboek de zuiger met veer met nummer(weet niet meer vanbuiten)staat nam hij toch wat gas terug.Ik deed er nog een schepje bovenop en zei dat deze set te koop was via het internet voor 56euro :wink: ik betaalde 57euro.
Eind goed,al goed. Ik kan weer de baan op :D

Tot de volgende :wink:
Plaats reactie