zuiger vast in rempomp(1100 rt)
Moderator: GVN
zuiger vast in rempomp(1100 rt)
Ik heb het al eens voorgehad dat hendel van de voorrem niet helemaal terug kwam. Een flinke spuit van mijn wondermiddel erop(wd40) en we waren weer de baan op.Vandaag zat de rem muurvast na de eerste rembeurt. Wat bleek:de zuiger van de pomp op het stuur zit helemaal vast! Nog voor of achteruit. Ik heb voorzichtig geprobeerd om via de opening waar de remleiding vastzit achteraan de zuiger te duwen, maar hij wil van geen liefde weten
. Ik denk dat de veer die achter de zuiger zit gebroken is of een van de dichtingen die klem zit tussen de zuiger.
In het slechste geval ga ik een gaatje boren en een m6 in trekken zodanig dat ik wat greep krijg om de zuiger eruit te trekken. Is er iemand die soms een andere oplossing geeft?Vraag 2: hoe demonteer ik het rapst het handvat.Volgens het boekje moet ik bijna de hele kuip eraf halen om de draden van de handverwarming te lossen. 
Heb de zuiger eruit gekregen!
Met perslucht in het gaatje van de remleiding geblazen En er kwam beweging in. Dan maar de drukregeling van de compressor hellemaal open gezet (9bar) en beetje bij beetje kwam de zuiger naar boven.Op het eerstezicht is er niets gebroken enkel is de bovenste dichting hard geworden en spant zich op in de cilinder. Ga deze week nog ne nieuwe bestellen. Alvast bedankt voor de reacties 
ik lees :
Nu ben ik eens benieuwd zie: ik bestelde ooit 's een pakkingsken voor het zuigertje van de voorrem van m'n K en kreeg als antwoord: "niet afzonderlijk verkrijgbaar" , dan vroeg ik maar naar het komplete zuigertje maar kreeg opnieuw hetzelfde antwoord: "niet afzonderlijk verkrijgbaar" . Resultaat: het enige wat te bestellen bleek was de volledige hendel met alle troelala d'erop en d'eraan. Kostprijs : om van omver te vallen. Nog een geluk dat een brave dealer (de derde waar ik langs ging tussen haakjes) me dan toch uiteindelijk zo'n zuigertje kon leveren (via, via zijn ze dan toch afzonderlijk te bestellen blijkbaar).
Veel succes.
Ga deze week nog ne nieuwe bestellen
Nu ben ik eens benieuwd zie: ik bestelde ooit 's een pakkingsken voor het zuigertje van de voorrem van m'n K en kreeg als antwoord: "niet afzonderlijk verkrijgbaar" , dan vroeg ik maar naar het komplete zuigertje maar kreeg opnieuw hetzelfde antwoord: "niet afzonderlijk verkrijgbaar" . Resultaat: het enige wat te bestellen bleek was de volledige hendel met alle troelala d'erop en d'eraan. Kostprijs : om van omver te vallen. Nog een geluk dat een brave dealer (de derde waar ik langs ging tussen haakjes) me dan toch uiteindelijk zo'n zuigertje kon leveren (via, via zijn ze dan toch afzonderlijk te bestellen blijkbaar).
Veel succes.
Om de cilinder te laten springen zal wel meer nodig zijn dan 9bar denk ik Maar nood breekt wet. Wat een nieuwe zuiger zal kosten weet ik nog niet,want mijn daeler is in verlof. In de manual repair (die ik van daxje heb) staat dat de zuiger en de veer een set zijn. Wanneer ik de nieuwe zuiger heb laat ik wel de prijs eens weten en ook hoe het is afgelopen.
Nogmaals dank voor de reacties (en het medeleven
)
Nogmaals dank voor de reacties (en het medeleven
Vanavond de nieuwe zuiger gemonteerd
Alles weer dik in orde!
Animal had gelijk,mijn daeler wilde mij de voledige pomp aansmeren.Toen ik hem duidelijk maakte dat er in het werkplaatsboek de zuiger met veer met nummer(weet niet meer vanbuiten)staat nam hij toch wat gas terug.Ik deed er nog een schepje bovenop en zei dat deze set te koop was via het internet voor 56euro
ik betaalde 57euro.
Eind goed,al goed. Ik kan weer de baan op
Tot de volgende
Animal had gelijk,mijn daeler wilde mij de voledige pomp aansmeren.Toen ik hem duidelijk maakte dat er in het werkplaatsboek de zuiger met veer met nummer(weet niet meer vanbuiten)staat nam hij toch wat gas terug.Ik deed er nog een schepje bovenop en zei dat deze set te koop was via het internet voor 56euro
Eind goed,al goed. Ik kan weer de baan op
Tot de volgende