Yep; dat ruim Express automatisch op.roadster schreef: wat gebeurt er dan met de 2016.10 kaart in het toestel? Verdwijnt die?
TENZIJ je zelf handmatig allerlei veranderingen hebt doorgevoerd binnen het toestel; dan kan het zijn dat Express het ook niet meer helemaal begrijpt. Mede daarom adviseer ik in algemene zin om gewoon te doen wat garmin automatisch doet en ps te gaan 'prutsen'(zoals plaatsen van extra bestandjes; ook al klopt het qua logica wel) als daar concreet reden voor is.
Je kunt allicht altijd na een update je toestel even met JDM controleren.
Dat laatste:Joker schreef:
van route met oud kaartmateriaal spoor/track maken
van spoor/track route maken met nieuw kaartmateriaal
en alles ok blijkbaar of kort door de bocht?
Wat je hier omschrijft kan strikt genomen wel, maar raad ik niet aan. Ik ben fan van gebruik van de track, maar niet van geautomatiseerd vertalen van een track naar een route in basecamp. Dan staan via's te vaak net naast de weg. Dan kun je beter de track naar je toestel sturen en in het toestel converteren naar route; dan worden die 'glitches' vanzelf gecorrigeerd (tijdens rijden herbekenen wel uitschakelen).
Wat mij betreft drie mogelijkheden:
a. de meest Koninklijke weg is de route herberekenen in de nieuwe kaart
b. alternatief is gewoon de oude route ongewijzigd overzetten - dat moet je niet doen als de kaartgeneratie vijf jaar verschilt, maar als dat slechts een jaar is zal het best goed gaan. Lees daarbij echter wel even dit verhaal: http://www.mrgps.nl/kennis/route-verand ... t-toestel/" onclick="window.open(this.href);return false;
c. een track maken van de route en die overzetten - eigenlijk het makkelijkst.