ABS probleem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Bericht door bart1100lt »

Heb deze week net hetzelfde probleem gehad. Met dat verschil dat de ene keer dat ik vertrek de abs lampjes afwisselend beginnen knipperen en de andere keer er helemaal niets aan de hand is, en ik inderdaad het dubbele geklik hoor na enkele meters te hebben gereden. Zo is het gedurende de hele week nu en dan eens voorgevallen. In dit geval meen ik begrepen te hebben dat er best gebruik gemaakt wordt van een druppellader of dergelijke. Ter info, er steekt reeds een gelbatterij op mijn tweewieler. Een batterijlader heb ik nog niet dus alle nuttige tips zijn welkom.

Grtz,

Bart
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

meer moet dat niet zijn...
eens stoppen en contact aan/uit en 't werkt evt. ook wel, de batterij een beetje op spanning houden met een druppelke is natuurlijk beter...
vergeet vooral de koppeling niet in te knijpen als je de motor start... :wink:
mozart
Berichten: 81
Lid geworden op: 22 sep 2005, 16:10
Locatie: Vianen

Bericht door mozart »

Daar mijn ABS probleem is opgelost, maar veel mensen adviseerde om hem aan de druppelaar te zetten ben ik op zoek gegaan naar een druppellader en gisteren 1 gevonden. Nu mijn vraag, is dit een druppelaar of houd dit apparaat mijn accu constant onder spanning?? Zo ja kan dit kwaad?? Ik ben namelijk gewend aan zo'n groot apparaat (optimate) op mijn werk.

Is deze geschikt voor mijn K1100LT van 94??? Is 15 € een redelijke prijs (neem aan van wel he :lol: )

Oftewel, doe ik er goed aan om dit apparaatje te kopen :lol: :lol:

Alvast bedankt weer voor jullie opmerkingen (graag negatieve en positieve kanten hiervan) :lol: :lol: :lol:

Maurice

Afbeelding
K 1100 LT
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

Hallo Mozart,

Da's een goeie, orginele BMW druppelaar; moet je zeker kopen voor die 15 euro.
Ik heb er ook nog zo één, dus grijp je mis ..... je weet het :wink:

Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

voor dat geld kan je dus niet sukkelen he :wink:
hang dat er eens een dag of twee per week stilstaan aan dat is echt voldoende...
vergeet niet de 12v stekker (op je moto) binnenin een scheut WD40 te geven (corroderen makkelijk) en je hangt nooit ongestraft je druppellader er weken aan als je batterij niet optimaal gevuld is, controleren dus die zooi en liefst regelmatig eens bekijken :wink:
mozart
Berichten: 81
Lid geworden op: 22 sep 2005, 16:10
Locatie: Vianen

Bericht door mozart »

Dank jullie wel, ga gelijk een mailtje sturen :lol: :lol:
K 1100 LT
mozart
Berichten: 81
Lid geworden op: 22 sep 2005, 16:10
Locatie: Vianen

Bericht door mozart »

Danny schreef:je hangt nooit ongestraft je druppellader er weken aan als je batterij niet optimaal gevuld is, controleren dus die zooi en liefst regelmatig eens bekijken :wink:
Dit snap ik niet helemaal, begrijp ik het goed dat ik 2 dagen per week dat ding er aan moet hangen en deze dus niet "gewoon" de hele winter er aan kan laten hangen. Of kan dit wel als de accu goed gevuld is???

Sorry for beeing such a dummy :oops:
K 1100 LT
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

in principe kan je dat ding er de hele winter laten aanhangen... desalniettemin ben je niet de eerste die onbezorgd effe de ketel wil starten na de winter en merkt dat de batterij droog staat...m.a.w. kaduuk is...
als je moto eens een dag of twee per week wat stroom krijgt is 't voldoende, wil je 't er de hele winter aan laten hangen dan kan dat ook maar 't is een beetje gek eigenlijk... het vulniveau controleer je al zeker alvorens te beginnen dan ben je al een tijd op je gemak... 't is zoiets als voorkomen is beter dan .... een nieuwe batterij kopen :wink:

Iedereen doet ermee wat ie wil... je hebt dus verschillende bruikbare mogelijkheden, de theorie gaat echter steeds uit van een in "great shape" zijnde batterij en nooit van een ietwat oudere... goed vullen dus en klemmen zuiver maken (invetten) en dan afhankelijk van je zin permanent of af en toe druppelen :wink:
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

Ik kan mij in het verhaal van @Danny vinden; zo doe ik het ook het liefst, en dat gaat goed :wink:
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
mozart
Berichten: 81
Lid geworden op: 22 sep 2005, 16:10
Locatie: Vianen

Bericht door mozart »

Dan wordt het dus gewoon af en toe druppelen :lol: Dank jullie wel!!!!
K 1100 LT
mozart
Berichten: 81
Lid geworden op: 22 sep 2005, 16:10
Locatie: Vianen

Bericht door mozart »

Aha het verhaal gaat verder, vandaag de druppelaar van de vorige foto opgehaald, perfect!! Ik denk ik ben klaar, maar nu kwam ik op internet de volgende tegen;

Afbeelding


Wat is het verschil met de vorige en is deze beter en is 50€ voor een apparaat dat (naar eigen zeggen :lol: ) nieuw in doos zit een mooie prijs???
K 1100 LT
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

Je bent mij 'even kwijt' waarde Mozart :cry: .... ik snap het niet zo goed?! :lol:

Die je gehaald hebt is goed; die van bovenstaand plaatje, ken ik niet, maar dat zal z'n opvolger kunnen zijn?

Hoe dan ook; als de vraag is of je nu beter die kan kopen, dan zeg (denk) ik, waarom??? ..... die je nu hebt gehaald is 'betaald' en goed, en waarom zou je dan nog 50 euro uitgeven?

Ik zou het niet doen, en lekker regelmatig die je al hebt voor een enkele dag(en) in de week zijn 'werk' laten doen :lol:

8) Groetjes, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
mozart
Berichten: 81
Lid geworden op: 22 sep 2005, 16:10
Locatie: Vianen

Bericht door mozart »

Nee nee, ik heb deze gezien op marktplaats en dacht misschien is deze geaffanseerder en slaat uit als de accu weer vol is of zoiets?? Maar dan houdt ik het gewoon lekker bij deze die ik nu heb :lol: Nogmaals ik vroeg me alleen af of deze misschien "beter" was.
K 1100 LT
j-man
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 dec 2006, 23:11
Locatie: Antwerpen

Bericht door j-man »

Hallo, ben nieuw hier en heb het zelfde probleem met de abs. de lampjes pinken om te beurt. Die methode om te resetten is dat de methode die ze in deze post uitleggen?

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... hlight=abs

groetjes James
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

j-man



Geregistreerd op: 14-12-2006
Berichten: 1
Woonplaats: Antwerpen
welkom hier op het forum
vergeet uw machintje(fototje) en een voorstellingske niet te plaatsen in de gepaste topic :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

heb
het zelfde probleem met de abs. de lampjes pinken om te beurt. Die methode om te resetten is dat de methode die ze in deze post uitleggen?
zo is dat :wink:
Plaats reactie