Ik zit met een probleempje, en hoop dat iemand mij kan helpen.
In de koude garage waar mijn 1200GS staat is geen electriciteit. Met het oog op de winterstalling heb ik de batterij uitgebouwd en in de verwarmde garage gezet. Vervolgens heb ik er de speciaal voor de R1200GS bedoelde BMW batterijlader op aangesloten. Ik heb ervoor gezorgd dat de kabels goed aangsloten werden.
Wat gebeurt er ?
De groene powerled gaat aan en vervolgens start het laden (rode led '0', groene leds 1/3, 2/3, 3/3). Vervolgens begint de rode '0' led te knipperen, wat aangeeft dat de ontsulfateringsmodus in werking is. So far, so good.
Maar dan begint de Errorled te knipperen, wat aangeeft dat er iets misgelopen is.
Ik heb de batterijlader dan maar afgeschakeld, even gewacht, en dan weer aangesloten. Het hierboven beschreven proces herhaalt zich.
Weet iemand wat er aan de hand is, of wat ik het beste kan doen ?
Voor een goed begrip : Om een te lage lading gevolgd door ABSuitval te voorkomen heb ik de BMWlader gekocht - ja, op aanraden van de dealer. Ik ging ervan uit dat de lader mijn batterij een aantal wintermaanden in optimale vorm zou houden (rijsimulaties e.d.), en dat ik er geen omkijken naar zou hebben. Voorlopig is dat niet het geval
Dank voor elke tip !