Vandaar het probeersel om hier meer te weten te komen
Wie doet mee
Moderator: GVN
maak reeds van je heenreis een vakantie : doe het in 2 dagen via de gewone weg ! je zal veel meer ontspannend rijden , nog iets zien ook.hla schreef:Ik ben zelf nog nooit op reis geweest met de moto, dus zeker ook nog nooit in de bergen. Enkel woon-werk verkeer en korte dagtripjes.
Nu plan ik echter in Mei een trip naar Oostenrijk, maar wel 100 Km voor Wenen dus niet echt de bergen (daar durf ik mij nog niet echt aan wagen).
Een rit van 1000 Km op de autosnelweg met een toermoto moet zeker doenbaar zijn. In twee dagen langs gewone banen ook zeker.
Graag Uw ervaringen.
Ik zie niet in waarom er eerst naar een zogezegd laag gebergte moet gegaan worden, ik reed nog geen volledig jaar met de moto, en ben met m'n TL1000R naar 't zuiden van Frankrijk gereden, via de Mt. Ventoux, en terug naar huis via de hogere Alpenpassen (Izoard, Vars, Allos, Lautaret, Galibier, Madelleine,...) en heb daar absoluut géén problemen ondervonden, integendeel, 't was een zeer goede leerschoolNolle schreef:maak reeds van je heenreis een vakantie : doe het in 2 dagen via de gewone weg ! je zal veel meer ontspannend rijden , nog iets zien ook.hla schreef:Ik ben zelf nog nooit op reis geweest met de moto, dus zeker ook nog nooit in de bergen. Enkel woon-werk verkeer en korte dagtripjes.
Nu plan ik echter in Mei een trip naar Oostenrijk, maar wel 100 Km voor Wenen dus niet echt de bergen (daar durf ik mij nog niet echt aan wagen).
Een rit van 1000 Km op de autosnelweg met een toermoto moet zeker doenbaar zijn.
ik heb al ondervonden dat er ( voor ons persoonlijk ) niets aan is om op de autostrade te gaan rijden , écht vervelend én gevaarlijk.
misschien is het beter van eerst eens een vakantie te maken naar een minder hoog gebergte om daar ervaring op te doen ( Eifel , Vogezen , Jura ).
door de Vogezen en zwarte woud, vervolgens een passenfestival 
Als men over de "gewone" baantjes rijdt, komt men vanzelf enkele "lage" gebergtes tegen, tussen Kortrijk en WenenNolle schreef:maak reeds van je heenreis een vakantie : doe het in 2 dagen via de gewone weg ! je zal veel meer ontspannend rijden , nog iets zien ook.hla schreef:Ik ben zelf nog nooit op reis geweest met de moto, dus zeker ook nog nooit in de bergen. Enkel woon-werk verkeer en korte dagtripjes.
Een rit van 1000 Km op de autosnelweg met een toermoto moet zeker doenbaar zijn. In twee dagen langs gewone banen ook zeker.
Graag Uw ervaringen.
ik heb al ondervonden dat er ( voor ons persoonlijk ) niets aan is om op de autostrade te gaan rijden , écht vervelend én gevaarlijk.
misschien is het beter van eerst eens een vakantie te maken naar een minder hoog gebergte om daar ervaring op te doen ( Eifel , Vogezen , Jura ).
als je meer info wilt over het reizen maken per moto : mail me eens, ik ben van Zwevegem.....