Wie doet wat in 2006 !!

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
LucVH

Wie doet wat in 2006 !!

Bericht door LucVH »

Wat mij eigenlijk altijd fascineert zijn de verschillende ondernemingen op reis en tourgebied in een motorseizoen.

Vandaar het probeersel om hier meer te weten te komen :wink:

Wie doet mee :?:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

om te beginnen massa's woon-werk kilometers :?

Ik hoop zo weinig mogelijk echt te plannen. Uitstapkes zijn heilig voor mij, dus relax. Van zodra stresslimiet is bereikt en het bochtenvirus niet meer weg te denken is: pakken en wegwezen. De beemer staat altijd klaar. Tent, slaapzak en roltas hebben hun nut al bewezen...en de GPS is gauw gemapt.

Het besef dat je met de RT in één dagreis 1.000km ver bent is al genieten op zich. 8) 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Nolle

Bericht door Nolle »

dagtrips , enkele weekendjes ardennen op hotel , in mei 4daagse naar ofwel de Moezel, Sauerland of Eifel.
in het verlof week Vogezen maar niet gepland en geen reservatie , gewoon wachten tot het goeie moment ( beetje goed weer ) en dan bellen of ze nog een kamer vrij hebben.
dat is het zowat....
sprint

Bericht door sprint »

Als de kids op kamp zijn met de scouts, maken wij van de bezoekdag een lang motorweekeind.
Waar het ons dit jaar naartoe brengt weten we dus nog niet. :wink:
Anders lukt dat ons niet zo goed met 2 kids en maar één beemer. :lol:
Marnix.

Afbeelding
beemerke

Bericht door beemerke »

In de maand mei naar Kent voor 4 dagen, zal weer leuk zijn.
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Eind juni onze jaarlijkse trip naar The New Forest, met normaal een bezoek aan Motorcycle World in Beaulieu.
In augustus dan een 16 daagse trip, waarvan 13 dagen in Schotland.
Daarnaast worden een aantal treffens gereden hier in eigen land.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

In de maand Mei, voor een 6 à 7 dagen naar Frankrijk, met enkele colega GS'ers vanop 't forum, en in de maand Juli/Augustus een goei 14 dagen met 't vrouwke, en waarschrijnlijk met mijne maat en zijn vrouwke naar de Dolomieten, eigenlijk Italiaanse Alpen van Oost naat West doen, en af en toe is stoppen bij een meer (Garda, Majiore, Idro,... anders wou die van mij ni mee). Da zijn de grote uitstappen, en dan af en toe is toerkes gaan rijden met kameraden v.d club en 't forum, en zeker in de zomer is een dagske Croix, daar ben ik nu wel aan toe :lol:

Dat is 't zowat, voor de rest, als 't deftig motoweer is, met de moto op de baan zijn is ook al goed :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
....

Bericht door .... »

Dageleks naar mijn werk bollen,regelmatig in't we ne keer ne tour doen, af en toe met de tent een lang we ergens en In de maand Mei met Paul en Danny en de vrouwtjes naar schotland, of Ierland voor 10 dagen,met of zonder volk maar gaan doe we zeker
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

woon-werk
dagtrippen en vermoedelijk 3daagse.(bestemming :?: )
Noorwegen zit er niet meer in voor dit jaar. :cry:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
andrevh

Bericht door andrevh »

einde mei vertrekken voor een dag of twaalf en rijden tot aan de noordkaap en terug
Harald

Bericht door Harald »

Alle dagen woon werk verkeer, op't werk de dagelijkse ritten, wielerwedstrijden begeleiden, carnavalstoeten en andere optochten.
En in de maand Juni één weekje op en af naar de kraamkliniek :lol:
Mogelijks nog ééns een ritje naar de ardennen :wink:

en grote tranen huilen als "de bende van den Danny"
naar
Ierland/ schotland vertrekt :cry:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Philippe

Bericht door Philippe »

Dit jaar terug mee op Asproweekend(Westerwald,Duitsland) en in september Tornantétrip(Dolomieten,Italie)deze doe ik toch al mee voor het overige nog te zien met jaarvoorstelling(Club 2006)
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
LTpaul

Bericht door LTpaul »

echt veel kilometer maak ik niet maar wel genoeg, om 3 setjes banden kaal te krijgen :roll:
de tourritten die ik zeker niet oversla is de 1000bochten en die met K-lub zuid in het nederlandse limburg.
Ook de oriëntatierit van MC Road Freaks in de Fidei-Eifel is een aanrader.
Verder doe ik zo ook nog een paar ritten uitzetten.
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Veel woon-werk verplaatsingen.
In mei staat zuid Frankrijk (familiale verplichtingen) Alpen en terug via Centraal Masief op de agenda en voor september nog geen bestemming gekozen.

We zien wel!
Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

kweetetnognie ... wat er zeker en vast inzit is weer een korte week oostenrijk ... da kan ik nie laten liggen.
Voor de rest, da weet ik dus echt nog helemaal niet :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
jazz

Bericht door jazz »

de voorlopige plannen zijn :
1. in mei Schotland (as zondag is het informatie avond)
2. in juni de pyreneeën over de Picos tot in La Coruneã (SP)
3. najaar tripje naar Normandië

nu nog alles nog in routes gieten.

JAZZ.
Jazz R1150GS - garmin 2610
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik ben zelf nog nooit op reis geweest met de moto, dus zeker ook nog nooit in de bergen. Enkel woon-werk verkeer en korte dagtripjes.

Nu plan ik echter in Mei een trip naar Oostenrijk, maar wel 100 Km voor Wenen dus niet echt de bergen (daar durf ik mij nog niet echt aan wagen).

Een rit van 1000 Km op de autosnelweg met een toermoto moet zeker doenbaar zijn. In twee dagen langs gewone banen ook zeker. Maar mijn maat heeft een R1100S. Nu vraag ik mij af of hij die afstanden wel aan kan, hij heeft namelijk niet meer ervaring dan ikzelf: een 8-tal jaar rijden, maar enkel woon-werk en dagtrips.
Wat denken de 1100S rijders hierover? Doenbaar langs autosnelweg en/of gewone weg? Of moeten we het eerder in drie dagen doen, wat dan natuurlijk ter plaatse de verblijfstijd behoorlijk inkort :!:
Graag Uw ervaringen.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

hla, gewoon doen!

Niet direct denken dat het niet lukt! Als je uw beemer meester bent naar je werk en de Ardennen dan gaat dat ook in de Alpen.
Niet zomaar snelweg pakken. Binnendoor zal echt genieten zijn...ben er zeker van dat er forummers gauw routes zullen adviseren..
Forum staat vol met nuttige reistips (denk hierbij vooral aan bagage en kledij)
Ben vorig jaar ook voor het eerst op vakantie met de moto geweest...zijn 5500 km geworden. Zelfs dagetappes van 12h gedaan. Na een paar dagen wil je niks anders meer!

:wink:
Nolle

Bericht door Nolle »

hla schreef:Ik ben zelf nog nooit op reis geweest met de moto, dus zeker ook nog nooit in de bergen. Enkel woon-werk verkeer en korte dagtripjes.

Nu plan ik echter in Mei een trip naar Oostenrijk, maar wel 100 Km voor Wenen dus niet echt de bergen (daar durf ik mij nog niet echt aan wagen).

Een rit van 1000 Km op de autosnelweg met een toermoto moet zeker doenbaar zijn. In twee dagen langs gewone banen ook zeker.
Graag Uw ervaringen.
maak reeds van je heenreis een vakantie : doe het in 2 dagen via de gewone weg ! je zal veel meer ontspannend rijden , nog iets zien ook.
ik heb al ondervonden dat er ( voor ons persoonlijk ) niets aan is om op de autostrade te gaan rijden , écht vervelend én gevaarlijk.
misschien is het beter van eerst eens een vakantie te maken naar een minder hoog gebergte om daar ervaring op te doen ( Eifel , Vogezen , Jura ).
als je meer info wilt over het reizen maken per moto : mail me eens, ik ben van Zwevegem.....
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Wat ik in grote lijnen plan :
- eind juni 14 dagen Frankrijk (province - var - hte province - vogezen , moet dringend voorbereiden)
- september 14 dagen Frankenrijk ( omgeving van Carcasonne - nog niks voorbereid)

Alle tips van dingen die ge daar gewoon moet doen, steeds welkom :!:
Verder alst enigzins mogelijk is, alle weekenden een dagtrip, of als ik vrij heb ..
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Nolle schreef:
hla schreef:Ik ben zelf nog nooit op reis geweest met de moto, dus zeker ook nog nooit in de bergen. Enkel woon-werk verkeer en korte dagtripjes.

Een rit van 1000 Km op de autosnelweg met een toermoto moet zeker doenbaar zijn.
maak reeds van je heenreis een vakantie : doe het in 2 dagen via de gewone weg ! je zal veel meer ontspannend rijden , nog iets zien ook.
ik heb al ondervonden dat er ( voor ons persoonlijk ) niets aan is om op de autostrade te gaan rijden , écht vervelend én gevaarlijk.
misschien is het beter van eerst eens een vakantie te maken naar een minder hoog gebergte om daar ervaring op te doen ( Eifel , Vogezen , Jura ).
Ik zie niet in waarom er eerst naar een zogezegd laag gebergte moet gegaan worden, ik reed nog geen volledig jaar met de moto, en ben met m'n TL1000R naar 't zuiden van Frankrijk gereden, via de Mt. Ventoux, en terug naar huis via de hogere Alpenpassen (Izoard, Vars, Allos, Lautaret, Galibier, Madelleine,...) en heb daar absoluut géén problemen ondervonden, integendeel, 't was een zeer goede leerschool :lol:

Dus waarom die vrees van 't hooggebergte, gewoon doen, de Grossglocknerstrasse is bijna een autostrade naar boven, perfect geasfalteerd, en altijd in prima conditie, wel met veel bochtjes ( :twisted: ), en dat is toch de bedoeling hé :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Gswa

Bericht door Gswa »

Hoi Luc

Dit ritje ga ik in de tweede helft van Juni doen( vanaf dan zijn alle passen open). Over mooie motorwegen Afbeeldingdoor de Vogezen en zwarte woud, vervolgens een passenfestival 8) over de Zwitserse Alpen, Italiaanse Dolomieten en Oostenrijkse Alpen. Vanaf het meer van Konstanz over de motorSNELweg naar huis. :mrgreen:

Afbeelding
Groetjes Swa
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

njam njam 8) 8) Daar gaat mijn concentratie van vandaag!!!
Zou je dat routeke kunnen missen aub?
Relax

Bericht door Relax »

In mei voor 5 dagen: Vogezen, Zwarte Woud, Eifel, Moezel (met 5)
In september een folieke: 3000 km Frankrijk in 4 dagen (met 3)

Tussenin nog een weekje naar Zwitserland-Italiê-Oostenrijk, pasjes rijden (alleen)
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

Nolle schreef:

Een rit van 1000 Km op de autosnelweg met een toermoto moet zeker doenbaar zijn. In twee dagen langs gewone banen ook zeker.
Graag Uw ervaringen.
als je meer info wilt over het reizen maken per moto : mail me eens, ik ben van Zwevegem.....
Als men over de "gewone" baantjes rijdt, komt men vanzelf enkele "lage" gebergtes tegen, tussen Kortrijk en Wenen :D
Plaats reactie