R1150R - 12V stekker

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
blommys

R1150R - 12V stekker

Bericht door blommys »

bestaat dit als optie? heeft er dat iemand?
wat kost dat? Mijn bedoeling is een navigatiesysteem aan te sluiten ...

txs
John
Contacteer:

Bericht door John »

Beter is van een degelijke, en ik zeg uitdrukkelijk degelijke vierpolige stekker te gebruiken. Als je tenminste een toestel hebt met spraak begeleiding. In het verleden heb ik twee Street Pilots III om zeep geholpen door geen deugdelijke stekkers. Het was met die krengen mogelijk om kontakt te maken op de verkeerde pinnen/gaten. Met als gevolg dat er 12V naar de uitgang van de speaker kon worden gestuurd bij onachtzaam manipuleren van die stekker. Maar een normale (auto) sigarenaansteker kan natuurlijk ook. Als je geen spraak naar je helm wil of simpel een oorspeakertje rechtstreeks van je gps naar je helm brengt.
WouterRR

Bericht door WouterRR »

Dat bestaat als optie, en ik heb dat zitten op m'n fiets... Alleen wordt dat standaard vrij onhandig geplaatst, namelijk aan de zijkant, ter hoogte van de cylinder en ter lengte van het begin van het zadel (sorry voor de rare positiebepaling.. :oops: ). Ik gebruik die stekker om de druppellader aan te sluiten. De prijs was 26 euro.

De voedingskabel van de StreepPilot heb ik laten aansluiten (ik ben geen handige Harry dus blijf ik van zo'n zaken af... :? ), de kabel is netjes weggewerkt onder de tank.
Misschien kan je zo'n stopcontact ergens op de kroonplaat laten steken of zo. Don't know?

Suc6!
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Blommys,

Lijkt me ook beter zoals WouterRR zegt, GPS systeem aansluiten rechtstreeks, met een zwevende zekering uiteraard. Sigarenaansteker is ook een mogelijkheid, is verkrijgbaar via je dealer, of andere instantie zoals Auto5, ...

Op de R1150R model 2005 (zoals de mijne) is het standaard gemonteerd, op de vorige versies was het optie :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
DanielR1150R

12 v stekker

Bericht door DanielR1150R »

Ik heb een R1150R van 2003 en er zit geen 12v stekker op. Nu heb ik gehoord dat er een kabel klaar zou zitten om een 12v stekker op aan te sluiten. Ik heb het zijdeksel waar de stekker op vastzit weggehaald maar kan geen fiche of kabel vinden. Iemand een idee waar deze kabel te vinden is? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat BMW de kabel standaard niet voorziet.

groet
Danny

Bericht door Danny »

normaal zit achter 't starterdeksel een ficheke klaar... effe zoeken naar een ding dat met een tie wrap ergens is aangebonden :wink:
ed@r1150r
Contacteer:

Bericht door ed@r1150r »

ik heb door m'n dealer een extra stopcontact voor m'n gps laten monteren. k

Hier een aantal foto's van de montage van m'n ppblue op m'n rockster.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
grrrrrr, @gar
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Jawadde, mooi opgelost.

Aangezien ik exact hetzelfde machien heb zal ik het ook zo proberen.

mvg,

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
DanielR1150R

Bericht door DanielR1150R »

Nope, geen kabel te vinden. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar deze weggehaald :shock:
Prachtige oplossing dat stopcontact aan het stuur. Bedankt voor de tips iedereen.
Danny

Bericht door Danny »

oké als er geen ligt dan is er makkelijk een draadje rechtstreeks van de batterij af te takken (keurig met manteltje er rond) en er een zekering tussen plaatsen... de stekker daar ergens in 't vooronder plaatsen of waar je ook mar wil op de moto is hoegenamd geen probleem... twijfels of practische hulp nodig geef dan maar een brul dan fiksen we dat wel :wink:
Plaats reactie