Lonken RT Rijders naar de nieuwe GT1200 of niet ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

IRON GONZO schreef:ik nog niet zo, ik ben dan ook een rs rijder.
mijn vrouwtje daarintegen vind het blijkbaar een wreed schone moto en spreekt van opvolger eens ze beginnen op de 2hands markt te komen
kzal u in gedachte houden gonzo als ik de mijne verkoop tegen eind 2007 :twisted: :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GSven

Bericht door GSven »

Misschien een beetje off topic, maar...

die dure inschrijving voor +100pk motoren, is dat enkel bij nieuwe inschrijving, of ook bij tweedehands motoren?
Daarmee bedoel ik, maakt het enig verschil uit voor iemand die de nieuwe 12GT nieuw of tweedehands koopt?
En wat zou dan het vlotst verkopen, de gewone of de dichtgeknepen?
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ook te betalen voor 2de hands voor zover ik weet.
Er is een verschil hé : BIV en jaarlijkse verkeersbelasting. Het eerste moet je 1x betalen en het tweede jaarlijks.
Nu weet ik wel niet of het tweede afhangt van uw peekaa's ... :oops: :?:

enige bijkomend punt dat jaarlijks heel wat duiten kost zal de verzekering zijn ... die gaan ook omhoog met het vermogen (allee de meesten toch) :wink:
GOLDEN 5 member
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

GSven schreef: En wat zou dan het vlotst verkopen, de gewone of de dichtgeknepen?
dat hangt van de portomonee af denk ik.
als ik er genoeg had kocht ik hem nieuw, dat is een feit.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Scarto

Bericht door Scarto »

J-P schreef:
- volgens mij is de Pan nog wel wat onzuiniger met benzine dan wat onzen Yvers beschrijft, ik kom amper 350 km ver met een tank..., het is een slokop!
Drinkt hij ook Cola :?: :wink:

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Is misschien iets tegen het roesten, als ik dat mag antwoorden van onze topic-bewaker... :roll: :twisted:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

J-P.... 'k heb al veel los gekregen met cola.. soms zelfs beter dan kruipolie van CRC of WD-40... :twisted: :P :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wert

Bericht door Wert »

De vuurproef komt naderbij .

Lonken Rt rijders naar de nieuwe GT ??
Wat levert de fysieke ontmoeting ons aan nieuw materiaal op ?
Wie bezwijkt van visueel genot bij de aanschouwing op de motorbeurs ?

Al deze vragen worden de volgende dagen opgelost .
Deel Uw ervaringen of ontgoochelingen hier.
De enige kaper op de kust, binnen de BMW familie weliswaar;
de nieuwe GS Adventure.
Minder prijzig maar nog altijd prijzig genoeg (mits aanschaf noodzakelijke toebehoren)

De confrontatie(s) kunnen beginnen.
Harald

Bericht door Harald »

Gezien de gezinsuuitbreiding hier,heb ik beslist géén nieuwe te kopen.
Maar een testrit van enkele dagen met elk van deze 2 nieuwkomers zal
er wel inzitten :lol: :wink:
Ik zou met alle 2 de speeltuigen ééns een dagje ardennen willen doen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
brit

Bericht door brit »

na hem in levenden lijve gezien te hebben, blijft mijn mening staan: een ware ontgoocheling. de kuip is veel te groot, het lichtblok lijkt op niks (en met die knipperlichten ernaast nog minder), het dashboard kan niet saaier lijken, zoals eerder aangehaald inderdaad teveel zichtbare schroeven, ...

ik hoop dat bmw het motorblok wel grondig aangepakt heeft, want in alle pers werd over het blok van de k12s/r niet positief geschreven (storende trillingen, mechanische geluiden, ... (zelf kunnen ervaren bij een testrit met beide motoren)).

heeft me wel aangenaam verrast op de bmw-stand: de r12gs adventure. voelt heel wat robuuster aan dan de standaard gs, de gebruikte materialen lijken me ook robuuster (en geen zijpanelen meer die kunnen afwaaien al rijdend :lol:).

de nieuwe f vind ik zéér fragiel aanvoelen.

heeft me mateloos geïrriteerd: bij iedere bmw waar ik ging opzitten, begon er onmiddellijk iemand van bmw mij aan te spreken. heb mijn bezoek aan de stand dan ook voortijdig afgebroken. qua bezoekersbenadering kunnen de motorrad-medewerkers nog veel leren van hun autocollega's...

verder was het huilen met de pet op. brussel blijft een saai salon in vergelijking met intermot, eicma, ... (al die ruimte en zo weinig creativiteit).
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

je positivisme siert je brit :lol: :lol: :lol:
heb je misschien een ... slechte dag gehad :lol: :lol: :wink:
GOLDEN 5 member
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

cfr. mijn bijdrage elders http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 8&start=50
(als ik die link tenminste goed heb gezet).

Brit stelt het misschien wat op zijn "Brits" en dus scherp (ik bedoel niet Brit van Engeland, maar Brit van het forum hier :shock: ), maar ik moet toegeven dat ik toch wel wat dezelfde mening deel op het vlak van de BMW-fietsendesign. Die GT is niet echt een fiets om natte dromen van te hebben, maar misschien rijdt ie wel als een trein. Het is allemaal zo persoonlijk (ik vind de de nieuwe RT een gedrocht, de nieuwe RS ook etc., maar iemand anders zal de GSA een gedrocht vinden etc.). Ik heb zo lang bij de GSA rondgehangen dat ik verschillende mensen heb gesproken (hij had wel echt succes hoor) : de ene vond het ook een wannahave, de andere vond het teveel plastic (vooral die zijflapjes zijn wel wat ridicuul als je er op begint te letten), nog een andere vond de kleurensetting een miskleun, de koffers pizzabakken etc. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Wat mij anderzijds "irriteerde" was dat niemand van BMW mij aansprak... (zou ik er zo armzalig uit hebben gezien in mijn smoking dat ze dachten : die koopt toch niks... :D ) en als ik zelf dan iemand aansprak, wist ie eigenlijk (over de GSA) van niks : "wacht tot 25 maart 06".

Ik ben ook op een drafje eens op de andere motorfietsstanden geweest (daar was gewoon op de gala avond geen kat te zien). Yamaha heeft zijn nieuwe FJR13000 met automaat en flaporen staan. Voor de rest : weing nieuws.
Laatst gewijzigd door GVN op 12 jan 2006, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Harald

Bericht door Harald »

Wel interessant om verschillende
gedachten te kunnen lezen
over al het nieuws op het salon.
Het zal ons zeer zeker met andere ogen een blik
doen werpen op de nieuwkomers :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
brit

Bericht door brit »

Xa4 schreef:heb je misschien een ... slechte dag gehad :lol: :lol: :wink:
de dag begon wel humeurig... rug speelde terug op. bij aankomst op de heizel heb ik me een goede 45 minuutjes geposteerd in 118i met een bevallig aziatisch juffrouwtje naast me. voelde me al stukken beter :lol:

btw, nog iets waar de motorradafdeling kan van leren: leveringstermijn op een willekeurig 1-model is 4 weken (uitgezonderd de 130i). toen ik indertijd de r12gs bestelde was de leveringstermijn 4 maand! en er worden verschillende kortingspercentages gehanteerd tussen de concessiehouders.

die yamaha met flaporen is me ook opgevallen. leek echt op niks, net als het mt-prototype. en van die kawa zzr of zxr1400 zou je nachtmerries krijgen (daarmee vergeleken is elke bmw een schoonheidsmodel).

én... de zithouding op de r12s beviel me wel. maar ik vrees dat mijn rug alleen al pijn gaat doen van mijn been over de motor te slaan. dus zijn we terug bij af... :lol: :lol: :lol:
Wulf

Bericht door Wulf »

toen de 1 reeks werd voorgesteld heb ik de mijne besteld, dat was september 2004 ik heb moeten wachten tot januari 2005 voor de levering
groeten Patrick
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Livin

Bericht door Livin »

Toen ik mijn RT in 2002 bestelde had ik hem binnen de 14 dagen. Het zal wel van het moment afhangen zeker.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
johnnyke

Bericht door johnnyke »

hey de mannen vandaag naar salon geweest
1200 gt zeer mooie machiene
1200 rt ba hoe lelijk maarja ieder zijn gedacht
kawa 1400 valt wel mee vindt ik
pan scoort bij mij ook niet slecht
fjr prachtige motor alleen met die grote spiegels zou ik ook niet kopen

groetjes johnny
fireman_belgium
Contacteer:

Bericht door fireman_belgium »

Awel, k hem de nieuwe K1200GT bekeken en bezeten :lol: op t salon en ik denk dat k (als k mijne R1200RT verkocht heb) mij een K1200GT ga bestellen. Na een testritje wel te verstaan hé
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Lees hier nu op de laatste nogal wa negatief tegen BMW.
Nu ja ieder mag en moet zijn denken en zien kunnen zeggen.
Op ieder nieuw model van eender welk merk zullen en zijn er kinderziekten,om de nieuwe BMW zo maar af te breken wacht ik liever op mensen die er mee de baan op geweest zijn.Moto&Toerisme heeft ook nog niet getest en daar betrouw ik mij het meest op.
Of Harald zou er ééntje uit de zaal moeten smokkelen en test rijden om hier verslag te brengen. :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
brit

Bericht door brit »

dirk-sus schreef:Moto&Toerisme heeft ook nog niet getest en daar betrouw ik mij het meest op.
de motorpers is uitert tendentieus en op dit forum heb ik hier reeds voorbeelden van gegeven (een voorbeeld kan je in volgende topic terugvinden: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... highlight=).

ik kan zo nog tal van voorbeelden opsommen. bovendien is meta media (m&t, motorwereld, ...) reeds diverse malen aangeschreven geweest over de gevolgen van haar product placement beleid. alle reizen/dagtrippen die gecovered worden in m&t worden voor 98% met bmw-motoren gereden. denk je dat ze voor die motoren betalen? no way... een gelijkaardig voorbeeld was de augustus editie in 2002 (of 2003...). in die maand ging de world ducati week door. je raad het toch wel zeker: het was allemaal rood wat het boekje kleurde! enz, enz, ...

het is naïef om te geloven dat een motorblad 'negatief' zal schrijven over producten van haar adverterende klanten. in 2003 was de kostprijs van een a4-formaat advertentie 2000-3000 euro afhankelijk van de plaats in het tijdschrift (prijs opgevraagd bij meta media). het boekje 'motorrijder' was op dat moment het goedkoopst om advertenties in te plaatsen: 1500 euro voor een a4-formaat advertentie.

ga gewoon zelf met de motor rijden, lees rij-indrukken/rijverslagen van eigenaars, vraag eigenaars om hun advies, ... dat beschouw ik als echte parameters om een motor te beoordelen.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ik heb hem ondertussen ook kunnen bewonderen en be-zitten ... tjonge jonge wat een heerlijke machine :D
ik kan niet wachten tot nen testrit, maar IK vind dat hij er beregoed uitziet ! Alles is wennen natuurlijk (lees maar eens de eerste reacties over de 1200RT destijds ... die vond niemand schoon, ma nu ???!!!) 8)
tegen eind maart hebben ze der ene staan bij den dealer dus dan gaan we hem eens stevig aan de tand voelen ! :wink:
GOLDEN 5 member
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Is samen met de R1200GSA hét succesnummer van de BMW Motorrad stand op het salon... K1200GT is een super machine.
Tov van andere toermachines zoals R1200RT is de kuip veel sportiever en slanker opgebouwd. Nu nog een kleine striping op de zijkanten van de kuip en het is af...

Het is één van de motoren waar ik me nog wel mee zie rijden... hij geeft direct een goed, comfortabel gevoel.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,

Nog 2 jaartjes wachten voor mijne R1150RT afgeschreven is. :cry:
Maar eind Maart begin April bij de Dealer zeker een testritje maken. :)

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

ik sluit me aan bij jurgens eerste gedacht:
Deze 1200GT is voor velen dé opvolger voor hun oude liefde,
de K1(1)00LT. Deze werd zogezegd vervangen door de K1200LT, maar velen konder hiermee geen vrede nemen
Net als 20 jaar geleden is de prijs stevig gekruid, de technologie vernieuwend, en nog belangrijker: de boxerfahrer zijn weer absoluut tegen :lol: .

Conclusie: de echte K-fanclub gaat (opnieuw) stevig uitbreiden, ben ik vast van overtuigd.
Relax

Bericht door Relax »

Bananatuffer schreef:ik sluit me aan bij jurgens eerste gedacht:
Deze 1200GT is voor velen dé opvolger voor hun oude liefde,
de K1(1)00LT. Deze werd zogezegd vervangen door de K1200LT, maar velen konder hiermee geen vrede nemen
...nog belangrijker: de boxerfahrer zijn weer absoluut tegen :lol: .
Huh?
Plaats reactie