Ik voel mij niet bedrogen..... Door den ALdi

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

GSven

Bericht door GSven »

Krijg ik dan ontbijt op bed?
Kan geregeld worden.
Want bij mij begint de dag pas na een ontbijt.
Wordt vaak mee gelachen. Bovendien moet het nog vers zijn ook.
Ik en oud brood...

GSven
Ca4Ya

Bericht door Ca4Ya »

Ontbijt IN bed !
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
Emile

Bericht door Emile »

Hallo

Woensdag komt er in de aldi een batterijlader in de aanbieding. Is dat iets waard? Iemand een gedacht? En de prijs, concurrentieel? Bruikbaar op het canbussysteem van de 1200gs? Moet de batterij elke keer uitgenomen worden?

R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Emile schreef:Hallo

Woensdag komt er in de aldi een batterijlader in de aanbieding. Is dat iets waard? Iemand een gedacht? En de prijs, concurrentieel? Bruikbaar op het canbussysteem van de 1200gs? Moet de batterij elke keer uitgenomen worden?

Ik heb ook een 1200GS en heb mij een optimate 3 gekocht bij den RAD in promo, je krijgt bij dien optimate van die kabels bij mee een waterdichte aansluiting die rechtstreeks op de batterij wordt aangesloten.
Want naar ik heb vernomen van de verkoper (ook 1200GS rijder) wordt enkel de BMW lader door de canbus erkend :wink:

Ik heb mijn batterij wel moeten uitbouwen gezien ik in mijn garage nog geen elektriek em (1418 weet je wel :mrgreen: )
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Emile

Bericht door Emile »

En de prijs?
Ik heb ook een 1200GS en heb mij een optimate 3 gekocht bij den RAD in promo, je krijgt bij dien optimate van die kabels bij mee een waterdichte aansluiting die rechtstreeks op de batterij wordt aangesloten.
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Emile schreef:En de prijs?
Jah wel wa duurder hee 48,5€ :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Een druppellader à la Optimate III is NIET te vergelijken met "een batterijlader".

Een batterijlader is simpelweg een transfo'ke, 2 (in 't beste geval 4 diode's) en that's it ! De prijs hangt af van hoe sterk uw transfo is, in dit geval is dat 8 A. Da's goed om uwe moto op te laden, enkel en alleen als ge niet gestart geraakt, na een half uurke zou hij dat wel doen dan. Niet aan te raden voor permanent wintergebruik ! Uw batterij kookt gewoon droog en naar de Filistijnen.

Een druppellader laadt uw batterij gecontroleerd bij met pulsen die variëren in lengte en hoogte, waarna een legertje japanse transistortjes permanent controleert hoe het gesteld is met de laadtoestand, onderhoudstoestand, ontlaadtoestand. Door dit samenspel van laden/ontladen met wisselende stroompieken kan uw oude batterij nieuw leven ingeblazen worden, cq. een langer leven beschoren.

Optimate III bij RAD bijv. : 49,5 euro.
Danny

Bericht door Danny »

voila.... appelen, peren .... lezen wat er staat... :wink:
Emile

Bericht door Emile »

dirk bruyns:
Een druppellader à la Optimate III is NIET te vergelijken met "een batterijlader".

Een batterijlader is simpelweg een transfo'ke, 2 (in 't beste geval 4 diode's) en that's it ! De prijs hangt af van hoe sterk uw transfo is, in dit geval is dat 8 A. Da's goed om uwe moto op te laden, enkel en alleen als ge niet gestart geraakt, na een half uurke zou hij dat wel doen dan. Niet aan te raden voor permanent wintergebruik ! Uw batterij kookt gewoon droog en naar de Filistijnen.

Een druppellader laadt uw batterij gecontroleerd bij met pulsen die variëren in lengte en hoogte, waarna een legertje japanse transistortjes permanent controleert hoe het gesteld is met de laadtoestand, onderhoudstoestand, ontlaadtoestand. Door dit samenspel van laden/ontladen met wisselende stroompieken kan uw oude batterij nieuw leven ingeblazen worden, cq. een langer leven beschoren.

Optimate III bij RAD bijv. : 49,5 euro.

Voila, das bruikbare informatie. Je bent er deze nacht toch niet van wakker geworden, 4.13u! :wink:

Mag ik wel opmerken dat er bij de batterijlader van de aldi ook vermeld staat: 12V druppellaadfunctie voor wat dat waard is. Toch maar optimate dan?
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Emile schreef:Mag ik wel opmerken dat er bij de batterijlader van de aldi ook vermeld staat: 12V druppellaadfunctie voor wat dat waard is. Toch maar optimate dan?
Terechte opmerking, ik had erover gekeken.

De ALDI-acculader, die uitgerust is met automatische afslag en 12v druppelfunctie, ... hm ... zijne prijs is hij wel waard.
Maar hoe het in de praktijk werkt, die druppelfunctie ... k'weet het niet.
Mij lijkt het een onderhouds-beurt te zijn, maar niet de herstellende functie die bv. een Optimate III wel aankan.

Maar zeker te gebruiken als "over-nacht-lader" voor uwe motor of auto, indien uw batterij het ne keer laat afweten.
Emile

Bericht door Emile »

Bedankt, zal er nog eens over slapen :)
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik heb intussen de lader van Aldi in druppellaadfunctie in gebruik genomen. Na 12 uur borrelt er nog niks, er komt nergens rook uit, en het starten klinkt iets vinniger dan normaal. Maar ik zou toch afraden om hem ook als gewone lader te gebruiken, zeker zonder de batterij open te maken. 8 ampère is namelijk al redelijk krachtig voor de lichte moto-batterij. 5 minuten, vlak voor het wegrijden, zal wel geen kwaad kunnen. En dan heb je net dat kleine beetje méér vermogen (wat ik onlangs te kort kwam: na één omwenteling zoals steeds perfect starten, maar meteen weer laten stilvallen. En niet genoeg kracht om nog een tweede maal te starten. En met koude motor en bak is aanduwen met zo'n ding echt geen lachertje :cry: )
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

SOrry hé gasten maar mijn rt ke heeft 6 weken stil gestaan in een omverwarmde garage en ze was weg van de eerste klop zonder laadgedoe.
Vind alles overroepen.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
LOMAX

Bericht door LOMAX »

de witten schreef:SOrry hé gasten maar mijn rt ke heeft 6 weken stil gestaan in een omverwarmde garage en ze was weg van de eerste klop zonder laadgedoe.
Vind alles overroepen.
Klopt, van de eerste klop, zoals ik hierboven schreef. Maar twee of drie kloppen haalt ie misschien niet meer. Vooral als je vlak ervoor een paar heel korte ritjes hebt gemaakt, met veel starten, handvatverwarming op en weinig laadtijd. Als dan ook nog het alarm een weekje opstaat...
Toch zonde, zo'n pracht van een motor 6 weken niet gebruiken :wink:
Emile

Bericht door Emile »

ze was weg van de eerste klop
Is dat een nieuwe startprocedure of een geheime tactiek? :?
Emile

Bericht door Emile »

Of is rt ke de naam van uw ezel of paard? Of misschien uw ex? :oops:
Plaats reactie