Hyperpro verlagingsveren BmwR1200RT ESA 2009

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
2005ginov

Hyperpro verlagingsveren BmwR1200RT ESA 2009

Bericht door 2005ginov »

Beste forumleden ,
ik ga mij eerst even voorstellen.
Ik woon Asper (Gavere) in Oost-Vlaanderen ben 52 jaar en rij met een R1200RT SE. in Black Sapphire van 2009 en ik ben niet van de grootste :wink: nl 1,63 m en vandaar mijn vraag of er iemand is op dit forum of iemand die een vriend heeft die rondrijd met verlaagde veren van Hyperpro op zijn RT1200 '05-'09 ?
Er wordt op de site van Hyperpro een verlaging van 2,5 cm beloofd maar ik zou dit graag eerst eens willen uitproberen op een RT die al in het bezit is van deze verlagingsveren om te voelen of dat dit daadwerkelijk zo is !
Ik heb reeds het verlaagde zadel van touratech en rij rond met een dikkere zool op de bottines maar ik kan nog steeds niet met het plat van de zool aan de grond.
Ik weet dat een WESA systeem bestaat en dit zou 4 cm verlagen maar dit kost dan ook meer dan 1000€ en dat is mij te veel.
De Hyperpro veren kosten tss 187€ en 217€ afhankelijk van o welke site je ze vind.
Ik zou zelf de veren vervangen omdat mijn technische kennis voldoet om dit werkje zelf uit tevoeren.
Zoals ik al aangaf is mijn vraag hier gewoon om eens te kunnen plaatsnemen op een RTdie deze veren al heeft vooralleer tot deze aankoop over te gaan. ( ik hoef er zeker niet met te rijden eens plaatsnemen is al ruim voldoende ) !!!

Met vriendelijke forumgroet en hou het veilig ,
Gino.
Danny

Re: Hyperpro verlagingsveren BmwR1200RT ESA 2009

Bericht door Danny »

Als hyperpro 2,5 zegt dan is dat ook zo. of 't voldoende is voor jou weet ik niet maar alle beetjes helpen.
Hoedanook de theorie van voet plat op de grond begrijp ik wel niet zo goed, als de bal van de grote teen goed aan beide kanten grond raakt dan is dat meer dan voldoende... de rest is oefening!!

let op dat je van de RT geen constant grond rakende onconfortbale motor maakt.

Maw probeer de middenweg te vinden tussen grond raken en de rij eigenschappen van de motor behouden, des te lager des te sneller je grond zal raken he als je eens een bochtje neemt...
geert1

Bericht door geert1 »

Gino , kom maar af de mijne is verlaagd.
2005ginov

Bericht door 2005ginov »

Hey Danny ,
dank u voor uw reactie en idd plat van de voet is miss overdreven maar dit was om aan te tonen wat ik bedoelde .
Bij mij is het toch nog enigszins "tenenwerk" en ik denk dat wnn hyperpro 2,5 cm opgeeft dit wss zo zal zijn maar
ik zou toch graag eerst eens op een motor met verlaagde hyperpro veren plaatsnemen om te voelen of dat dit werkelijk
ook zo is en dan pas tot aankoop over te gaan .
Ik ben niet echt de "bochtennemer" bij uitstek want ik heb pas mijn eerste motor ( Yamaha Xjr 1300 ) 6 jaar geleden gekocht
en toen was ik 46 jaar jong :-? en heb hem 5 jaar gehad en op die 5 jaar heb ik 5200 km gereden !!
En de RT is pas mijn 2e motor en ik heb 1500 km gereden na 1 jaar wat uiteraard veel te weinig is maar ik ik heb mij voorgenomen
om mijn kilometers per jaar op te trekken :grin:

Vriendelijke groeten ,
Gino.
2005ginov

Bericht door 2005ginov »

geert1 schreef:Gino , kom maar af de mijne is verlaagd.
Hey geert1 ,
dat is fantastisch !!!! :grin: :grin:
En ook met hyperpro's ??
IK stuur je een pb of mail om verder eens af te spreken !!!
Me happy !!!!!!! :D :D :grin: :grin: :grin:

Grtz ,
Gino.
2005ginov

Bericht door 2005ginov »

Ik ga eens afspreken met Geert om die van hem uit te proberen want Geert heeft ondertussen met mij contact opgenomen
en mij verteld dat de veren van hem van Wilbers zijn en dat zijn RT geen ESA heeft .
Dus als hier verder mensen zijn die toch verlaagde Hyperpro veren hebben en ESA gelieve mij aub eens te laten weten .

Alvast mijn dank daarvoor ,
Gino.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

De mijne is zeker 5 cm verlaagd maar ik moet kijken maar vermoet met wilbert veren. Ik kan pas zondagavond kijken wat ik zit in brasil en kom pa zondagavond terug thuis.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Wel zonder esa!

R1200RT

hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Wilbers veringen.
Bij deze bevestigd.

R1200RT

2005ginov

Bericht door 2005ginov »

Allen bedankt voor de reacties !!
Ondertussen is mijn Hyperpro verlagings set gemonteerd en ik kan hier bij bevestigen dat inderdaad ,zoals Hyperpro beloofd, de RT zowel achteraan als vooraan 2,5 cm is verlaagd !!!

Dank u en hou het veilig ,
Gino
Plaats reactie