Wetsdienaarsvraagje

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

dejos

Wetsdienaarsvraagje

Bericht door dejos »

Bij m'n moto heb ik een Duits gelijkvormigheidsattest A4 formaat dat ik niet graag al te klein bijéénplooi want na een jaartje dit formulier in m'n binnenzak, ziet het er waarschijnlijk niet meer uit .Volstaat het voor de arm der wet als je een kopy van het originele mee hebt en het originele thuis laat :?:
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

het gelijkvormigheidsattest moet je toch niet overal mee naartoe slepen?
John
Contacteer:

Bericht door John »

Inschrijvingsbewijs (origineel dus géén copie) en verzekeringspapieren, paspoort en rijbewijs. Meer moet da nie zijn. :wink:
GSven

Bericht door GSven »

Dat gelijkvormigheidsattest dient enkel om de moto in te schrijven.
Eenmaal ingeschreven krijg je dus dat rose papier, het inschrijvingsbewijs. Dus dat meenemen en de rest zoals John al zei.

Als je de moto van de hand doet, heeft de koper het gelijkvormigheidsattest nodig om de machine op zijn beurt in te schrijven.

Mijn rose en groen papier zitten droog in een luchtledige zak en opgeborgen naast de rugbescherming van m'n pak. Je hebt dat toch niet regelmatig nodig, maar ik heb het wel bij. (wel opletten wanneer je meerdere jassen gebruikt om te gaan rijden)
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
LucVH

Bericht door LucVH »

Ik heb enkel kopies bij met een origineel verzekeringsbewijs. :arrow: zowel in binnen als buitenland.

voor de rest reken ik op de welwillendheid van de mij contolerende wetsdienaar :wink:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik heb ook steeds een copie bij van men GVL en van de aankoop factuur, de rest is allemaal origineel :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Ben maandag tegengehouden,copy van inschrijving,verzekering en van gelijkvormigheidsattest,geen probleem voor hun zelfs bij de vraag die ik stelde of dit wel voldoende is.....als je naar het buitenland gaat dien je wel te beschikken over de originelen.
Andalousie 09/2018
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

LucVH schreef:Ik heb enkel kopies bij met een origineel verzekeringsbewijs. :arrow: zowel in binnen als buitenland.

voor de rest reken ik op de welwillendheid van de mij contolerende wetsdienaar :wink:
Je kan het risico nemen maar wat als ze achter de originelen vragen,deze ben je trouwens verplicht om bij te hebben in het buitenland,het zou wel eens kunnen bij een eventuele controle of overtreding dat je je tweewieler mag laten staan,zeker in Spanje.....hm,welwillendheid is een woord dat ze daar niet kennen :!:
Andalousie 09/2018
John
Contacteer:

Bericht door John »

Volgens de letter moeten de documenten originelen zijn. Geen copiekes! Als je ne correkte tegenkomt gaat ge u nog eens mogen aanbieden met je originele documentjes en waarschijnlijk ook nog een PVke aan uw broek hebben. :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

John schreef:Volgens de letter moeten de documenten originelen zijn. Geen copiekes! Als je ne correkte tegenkomt gaat ge u nog eens mogen aanbieden met je originele documentjes en waarschijnlijk ook nog een PVke aan uw broek hebben. :wink:
bwa, dat wordt wel geregeld op de Diegem Connection
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
John
Contacteer:

Bericht door John »

Haa!! Bij de lutsers dus! :lol:
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

John schreef:Haa!! Bij de lutsers dus! :lol:
Maar neen gij, die flikken lossen dat graag voor je op. :D

Stoffel ;)
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Nakanikechtniemervolge zenne :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

op zijn 'rupelzones' 8)
YOwan

Bericht door YOwan »

Xavier schreef:op zijn 'rupelzones' 8)
= vanachter in de combi 'relaxen' ... :twisted: :twisted: :lol:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

nee, yowan...die mannen deden nog andere dinges :?
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Wat is wet?

Je moet bijhebben, origineel;

identiteitskaart - rijbewijs - verzekering - inschrijvingsbewijs - gelijkvormigheidsattest. Ik heb ook zo'n Duitse vlaai doch ik heb deze gekopieerd in een kleiner exemplaar.
Wat stel ik voor en is aanvaardbaar; verklein uw GVA en laat een stempel zetten van uw verkoper op die verkleining. Het origineel hou je thuis in de koekjesdoos.
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
HAGAR

Bericht door HAGAR »

De wet zegt heel duidelijk dat je altijd de originele documenten moet bij hebben, dus belgische identiteitskaart of internationaal paspoort, Europees(model) rijbewijs, gelijkvormigheidsattest, inschrijvingkaart(roos) en verzekeringskaart(groen).
Je kan in Belgie wel copy's bij hebben van de inschrijving en gelijkvormigheidsattest en hopen op de redelijkheid van de controlerende politiefunctionaris. De groene kaart van de verzekering moet ALTIJD de originele zijn.
Indien je naar het buitenland reist MOET je altijd alles origineel bijhebben of je kan problemen hebben. Meestal steek ik die in de ruimte voorzien voor de rugprotector.
Hagar.
Een flik die het weten kan en zelf zeer tolerant is.
GSfili

Bericht door GSfili »

gelijkvormigheidsattest,
Ik heb, naast het rode inschrijvingsbewijs, enkel zo'n document van 't ministerie van mobiliteit en verkeer dat de motor uit Duitsland is ingevoerd en een "EWG-Übereinstimmungsbescheinigung" (:?: = gelijkvormigheids- attest). Ik veronderstel dat dit voldoende is. ('k heb toch een verzekering en een plaat gekregen,...)
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Nog een keer;

Je moet bijhebben;

identiteitskaart, een paspoort als Belg is in België niet geldig. Een Belg moet een identiteitskaart bij zich hebben.
Een rijbewijs, het oude van België is nog steeds geldig in de gehele EU.
Het inschrijvingsbewijs (rose dokument)
Een geldig verzekeringsbewijs (de zogezegde groene kaart)
Een gelijkvormigheidsattest of "EWG-Übereinstimmungsbescheinigung" is hetzelfde.

ALLEMAAL BIJHEBBEN

:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
GSfili

Bericht door GSfili »

thx Walter
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik heb heel die handel in twee dubbele plastic (diepvries)zakjes gestopt, en zorgvuldig dichtgekleefd. Dit kleeft dan weer tegen het deksel van mijn boordgereedschapsbakje onder het zadel. Doe dit al vele jaren zo, en éénmaal per jaar moet de zaak open voor nieuw verzekeringspapier erbij te duwen. Nog nooit moeten uithalen onderweg (ik weet het, heel voorbeeldige ruiters laten ze met rust :wink: )
En wat als ze mijn moto pikken? Dan heb ik de papieren toch niet meer nodig. En de dieven kunnen met mijn papieren toch niet veel aanvangen. Hoeveel mensen nemen bij het uitstappen trouwens hun boorddocumenten uit het handschoenvakje van hun wagen?
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Het "Gelijkvormigheidsattest" van een motorfiets moet je niet bij hebben (in België alleszins niet). In het K.B. 10 oktober 1974 zal je nergens een bepaling terugvinden die stelt dat het bewijs het voertuig of zijn bestuurder moet "vergezellen" en dat in tegenstelling tot de bepaling voor de auto's, waarvoor je dat wel vind in het K.B. 15 maart 1968 art 10, § 4, 4°.
Voila. Da's wel heel technisch, maar je kan een en ander terugvinden terug op http://www.wegcode.be.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Neele

Bericht door Neele »

Als de puntjes op i moeten denk ik dat onze wetdienaars hetzelf nie goe weten...........De ene zegt dit de andere dat ............. hangt véél af van de flik die je doet stoppen (goed/slecht gezind), het enige wat ik kan toevoegen is: Neem alle orig. mee en laat copy's thuis. Ben ooit in Spanje tegen gehouden met m'n motor (GL1000) en kon m'n hebben en houden laten staan mits (toen) geen originele papieren bij. Begin 't maar in 't spaans uit te leggen. Na héél lang wikken en wegen met een tolk en een fikse boete (75.000pstas dateren 1987 Baskenland) op 't politie bureau mocht ik verder rijden........dus ik heb al m'n orig. bij.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Plaats reactie