Wetsdienaarsvraagje
Moderator: GVN
-
dejos
Wetsdienaarsvraagje
Bij m'n moto heb ik een Duits gelijkvormigheidsattest A4 formaat dat ik niet graag al te klein bijéénplooi want na een jaartje dit formulier in m'n binnenzak, ziet het er waarschijnlijk niet meer uit .Volstaat het voor de arm der wet als je een kopy van het originele mee hebt en het originele thuis laat 
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
-
Bananatuffer
Dat gelijkvormigheidsattest dient enkel om de moto in te schrijven.
Eenmaal ingeschreven krijg je dus dat rose papier, het inschrijvingsbewijs. Dus dat meenemen en de rest zoals John al zei.
Als je de moto van de hand doet, heeft de koper het gelijkvormigheidsattest nodig om de machine op zijn beurt in te schrijven.
Mijn rose en groen papier zitten droog in een luchtledige zak en opgeborgen naast de rugbescherming van m'n pak. Je hebt dat toch niet regelmatig nodig, maar ik heb het wel bij. (wel opletten wanneer je meerdere jassen gebruikt om te gaan rijden)
Eenmaal ingeschreven krijg je dus dat rose papier, het inschrijvingsbewijs. Dus dat meenemen en de rest zoals John al zei.
Als je de moto van de hand doet, heeft de koper het gelijkvormigheidsattest nodig om de machine op zijn beurt in te schrijven.
Mijn rose en groen papier zitten droog in een luchtledige zak en opgeborgen naast de rugbescherming van m'n pak. Je hebt dat toch niet regelmatig nodig, maar ik heb het wel bij. (wel opletten wanneer je meerdere jassen gebruikt om te gaan rijden)
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-
bmwfreakske
-
bmwfreakske
Je kan het risico nemen maar wat als ze achter de originelen vragen,deze ben je trouwens verplicht om bij te hebben in het buitenland,het zou wel eens kunnen bij een eventuele controle of overtreding dat je je tweewieler mag laten staan,zeker in Spanje.....hm,welwillendheid is een woord dat ze daar niet kennenLucVH schreef:Ik heb enkel kopies bij met een origineel verzekeringsbewijs.zowel in binnen als buitenland.
voor de rest reken ik op de welwillendheid van de mij contolerende wetsdienaar
Andalousie 09/2018
bwa, dat wordt wel geregeld op de Diegem ConnectionJohn schreef:Volgens de letter moeten de documenten originelen zijn. Geen copiekes! Als je ne correkte tegenkomt gaat ge u nog eens mogen aanbieden met je originele documentjes en waarschijnlijk ook nog een PVke aan uw broek hebben.
-
WALTER GSAdventure
Wat is wet?
Je moet bijhebben, origineel;
identiteitskaart - rijbewijs - verzekering - inschrijvingsbewijs - gelijkvormigheidsattest. Ik heb ook zo'n Duitse vlaai doch ik heb deze gekopieerd in een kleiner exemplaar.
Wat stel ik voor en is aanvaardbaar; verklein uw GVA en laat een stempel zetten van uw verkoper op die verkleining. Het origineel hou je thuis in de koekjesdoos.

Je moet bijhebben, origineel;
identiteitskaart - rijbewijs - verzekering - inschrijvingsbewijs - gelijkvormigheidsattest. Ik heb ook zo'n Duitse vlaai doch ik heb deze gekopieerd in een kleiner exemplaar.
Wat stel ik voor en is aanvaardbaar; verklein uw GVA en laat een stempel zetten van uw verkoper op die verkleining. Het origineel hou je thuis in de koekjesdoos.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De wet zegt heel duidelijk dat je altijd de originele documenten moet bij hebben, dus belgische identiteitskaart of internationaal paspoort, Europees(model) rijbewijs, gelijkvormigheidsattest, inschrijvingkaart(roos) en verzekeringskaart(groen).
Je kan in Belgie wel copy's bij hebben van de inschrijving en gelijkvormigheidsattest en hopen op de redelijkheid van de controlerende politiefunctionaris. De groene kaart van de verzekering moet ALTIJD de originele zijn.
Indien je naar het buitenland reist MOET je altijd alles origineel bijhebben of je kan problemen hebben. Meestal steek ik die in de ruimte voorzien voor de rugprotector.
Hagar.
Een flik die het weten kan en zelf zeer tolerant is.
Je kan in Belgie wel copy's bij hebben van de inschrijving en gelijkvormigheidsattest en hopen op de redelijkheid van de controlerende politiefunctionaris. De groene kaart van de verzekering moet ALTIJD de originele zijn.
Indien je naar het buitenland reist MOET je altijd alles origineel bijhebben of je kan problemen hebben. Meestal steek ik die in de ruimte voorzien voor de rugprotector.
Hagar.
Een flik die het weten kan en zelf zeer tolerant is.
Ik heb, naast het rode inschrijvingsbewijs, enkel zo'n document van 't ministerie van mobiliteit en verkeer dat de motor uit Duitsland is ingevoerd en een "EWG-Übereinstimmungsbescheinigung" (:?: = gelijkvormigheids- attest). Ik veronderstel dat dit voldoende is. ('k heb toch een verzekering en een plaat gekregen,...)gelijkvormigheidsattest,
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
Lid BMW mc Vl
-
WALTER GSAdventure
Nog een keer;
Je moet bijhebben;
identiteitskaart, een paspoort als Belg is in België niet geldig. Een Belg moet een identiteitskaart bij zich hebben.
Een rijbewijs, het oude van België is nog steeds geldig in de gehele EU.
Het inschrijvingsbewijs (rose dokument)
Een geldig verzekeringsbewijs (de zogezegde groene kaart)
Een gelijkvormigheidsattest of "EWG-Übereinstimmungsbescheinigung" is hetzelfde.
ALLEMAAL BIJHEBBEN

Je moet bijhebben;
identiteitskaart, een paspoort als Belg is in België niet geldig. Een Belg moet een identiteitskaart bij zich hebben.
Een rijbewijs, het oude van België is nog steeds geldig in de gehele EU.
Het inschrijvingsbewijs (rose dokument)
Een geldig verzekeringsbewijs (de zogezegde groene kaart)
Een gelijkvormigheidsattest of "EWG-Übereinstimmungsbescheinigung" is hetzelfde.
ALLEMAAL BIJHEBBEN
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
Ik heb heel die handel in twee dubbele plastic (diepvries)zakjes gestopt, en zorgvuldig dichtgekleefd. Dit kleeft dan weer tegen het deksel van mijn boordgereedschapsbakje onder het zadel. Doe dit al vele jaren zo, en éénmaal per jaar moet de zaak open voor nieuw verzekeringspapier erbij te duwen. Nog nooit moeten uithalen onderweg (ik weet het, heel voorbeeldige ruiters laten ze met rust
)
En wat als ze mijn moto pikken? Dan heb ik de papieren toch niet meer nodig. En de dieven kunnen met mijn papieren toch niet veel aanvangen. Hoeveel mensen nemen bij het uitstappen trouwens hun boorddocumenten uit het handschoenvakje van hun wagen?
En wat als ze mijn moto pikken? Dan heb ik de papieren toch niet meer nodig. En de dieven kunnen met mijn papieren toch niet veel aanvangen. Hoeveel mensen nemen bij het uitstappen trouwens hun boorddocumenten uit het handschoenvakje van hun wagen?
-
jpblocken
- Contacteer:
Het "Gelijkvormigheidsattest" van een motorfiets moet je niet bij hebben (in België alleszins niet). In het K.B. 10 oktober 1974 zal je nergens een bepaling terugvinden die stelt dat het bewijs het voertuig of zijn bestuurder moet "vergezellen" en dat in tegenstelling tot de bepaling voor de auto's, waarvoor je dat wel vind in het K.B. 15 maart 1968 art 10, § 4, 4°.
Voila. Da's wel heel technisch, maar je kan een en ander terugvinden terug op http://www.wegcode.be.
Voila. Da's wel heel technisch, maar je kan een en ander terugvinden terug op http://www.wegcode.be.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Als de puntjes op i moeten denk ik dat onze wetdienaars hetzelf nie goe weten...........De ene zegt dit de andere dat ............. hangt véél af van de flik die je doet stoppen (goed/slecht gezind), het enige wat ik kan toevoegen is: Neem alle orig. mee en laat copy's thuis. Ben ooit in Spanje tegen gehouden met m'n motor (GL1000) en kon m'n hebben en houden laten staan mits (toen) geen originele papieren bij. Begin 't maar in 't spaans uit te leggen. Na héél lang wikken en wegen met een tolk en een fikse boete (75.000pstas dateren 1987 Baskenland) op 't politie bureau mocht ik verder rijden........dus ik heb al m'n orig. bij.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL