kan iemand mij vertellen wat een middenbok is ? ( ik weet wel dat het 290 EUR kost )
Tanguy
Moderator: GVN
hierover kan ik mij niet ten gronde uitspreken. toen de r12gs gelanceerd werd, waren er ook eigenaars van het eerste uur die problemen met hun bak hadden (ik ken er 1 die zelfs 3 nieuwe gekregen heeft!). bij de r12gs was dit te weten aan een constructiefout annex slechte montage van de versnellingsbak.tanguy schreef:dus mogelijk toch problemen met de occasies
Hallo, ik rij nu sinds enkele weken met een K1200RS '98, 32000 KM. Op een Amerikaans forum las ik een truukje: vóór het schakelen 'dring je al een beetje aan', ttz je drukt (of heft) met je voet al een beetje richting versnelling waar je heen wil. Zodra je de koppeling intrekt schuift de bak geruisloos (en vlot) naar die versnelling. Heb het geprobeerd, en het lukt wonderwel.Xavier schreef:BMW-bakken zijn minder 'boterzacht' als ge Jappen gewoon zijt. Mijn VFR schakelde als een geolied uurwerkje.Op de R1 zal dat niet anders zijn!
Dat valt je erg op in den beginne. Ondertussen ben ik de BMW bak op mijn RT naar waarde beginnen schatten en trap ik met plezier lekker door. Zeker in combinatie met de koppelrijke boxers vind ik ze keigoed.
Ik ben zéér tevreden van mijn versnellingsbak op mijne RT, na 2 yamaha's vind ik deze zeker niet de mindere, in tegendeel zelfs, ik ervaar het als een verbetering hetgeen ik niet verwacht had.Xavier schreef:BMW-bakken zijn minder 'boterzacht' als ge Jappen gewoon zijt. Mijn VFR schakelde als een geolied uurwerkje.Op de R1 zal dat niet anders zijn!
Dat valt je erg op in den beginne. Ondertussen ben ik de BMW bak op mijn RT naar waarde beginnen schatten en trap ik met plezier lekker door. Zeker in combinatie met de koppelrijke boxers vind ik ze keigoed.
Dacht dat da eerder g**le bok was i.p.v. ne middenbokDanny schreef:Is de de hoofdstaander van de motor... op de Yam wegens plaatsgebrek en gewichtsbesparing niet aanwezig of optie...toch een bMW kopen![]()
m.a.w. er is een zijpikkel om motor schuin te parkeren (jiffy) en een staander om de motor verticaal te parkeren (middenbok)
dat ding dus met twee poten dat je onderaan naar beneden klapt als je graag hebt dat de motor rechtop blijft als jij hem wil loslaten...
't heeft niks met overspel ofzo te maken...
Toen ik ging testrijden met de 1200GS zei ik tegen den dealer dat de GS beter schakelde dan mijn (toenmalige) Honda Varadero....die bekeek mij enorm verwonderd aan