Top service Hein Gericke Gent (St-Denijs)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Wingman X
Contacteer:

Top service Hein Gericke Gent (St-Denijs)

Bericht door Wingman X »

Hi all,
Goede service verdient een topic. Afgelopen week bracht ik mijn HG textieljas binnen omdat de rechterzak naast de rits was losgescheurd. Zonder morren werd het gratis gerepareerd en mocht ik hem een paar dagen later komen halen. Dat is service!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Voor mij dan toch een totaal andere ervaring,vorig jaar daar een lederen touringvest met gore tex gekocht,de ritsen gaan allemaal stuk,ze worden vervangen door een al even slechte kwaliteit,de middenrits is ondertussen al voor de derde maal vervangen en begint sporen na te laten van het veelvoudig stikwerk.
Nog sterker,de rits aan de mouw hebben ze gewoon niet hersteld en er een stukje stof aangebracht zodat ze terug open kan.....hun antwoord na mijn reactie was ''ze werkt toch!! ".
Heb hen toen gezegd dat ik daar totaal niet mee akkoord kan gaan en heb ze daargelaten.
Bij geen enkele herstelling hebben ze me opgebeld of een berichtje nagelaten dat ze terug was van de hersteldienst.
Ondertussen ziet de vest ook al bruin ipv zwart....ligt aan mij was het antwoord...?????

Denk dat dit voer gaat worden voor Testaankoop als hier geen degelijke oplossing komt.
Een hoofdzetel of een persoon waar je terecht kan voor klachten bestaat er blijkbaar niet,en kreeg botweg het antwoord(gent) in een andere winkel dat ik mij maar tot de winkel in Haasrode moest wenden.
Aan mij verdienen ze geen euro meer :evil: :evil: :!:
Andalousie 09/2018
oer gs'r

top service hein gericke

Bericht door oer gs'r »

herken bovenstaande,heb ook lederen tour jack HG en inderdaad ook de ritsluitingen ( vest zelf en L-mouw ) is stuk,binnengedaan tijdens garantieperiode :( en kreeg te horen wordt opgestuurd naar Duitsland :?: ,je zal ze 2 à 3 maanden moeten missen,jawadde.niet gedaan dus.
Heb trouwens zelfde probleem gehad met lederen broek ,heb dan uiteindelijk maar laten maken in een naaiatelier op eigen kosten.
Moraal : ok ze zijn goedkoper dan de gerenomeerde merken (BMW-IXS - Rukka ...etc.) alhoewel mijn vest kostte toch ook bijna 600 eurokes,maar het verschil in kwaliteit is merkbaar,dus uiteindelijk goedkoop = duurkoop.
bmwfreakske

Ik denk dat we inderdaad van dezelfde vest spreken,is ze bij jou ook aan het verkleuren?
Al de nwe vesten van HG zijn nu uitgerust met ritsen van YKK,een degelijk merk dus...waarom deze niet gebruiken bij herstellingen???
Morgen gaat mijn vrouw eens horen hoe het daar zit,ik ga zelf niet meer omdat ik weet dat ik wel eens zéééér boos zou kunnen worden als het niet in orde is!!
Er komt in alle geval een vervolg :twisted: :twisted:
Andalousie 09/2018
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

het zwart van de vest is inderdaad aan het " vergrijzen " maar dit is op te lossen door te behandelen met leervet,ik weet het wel het zou allemaal niet mogen.
Bij mij zijn het niet de eigelijke ritsluitingen maar hoe noem je dat de " trekkers " die afgebroken zijn waardoor je geen houvast meer hebt om de rits te openen of te sluiten,probleem is dat vervangen van een rits in zo'n lederen vest wel wat kost,niet ieder atelier neemt die herstelling aan en je zit ook nog met die gore -tex voering die er tussen is genaaid.
ik hoop dat ze je verder gaan helpen en binnen een redelijke termijn,ik had het probleem dat ik mijn aankooptickets niet had bewaard en had dus geen poot om op te staan.
Enfin dit overkomt me maar 1 keer :!:
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Relax

Bericht door Relax »

Als dat ding afbreekt, kan je't vervangen door een paperclip. Om de paar weken te vervangen wegens naar de fillistijnen geplooid. Believe me, I know.
Rodge

Bericht door Rodge »

amaai, dat is wel leuk leesvoer!! Heb vorige week mijn tourbroek ook bij HG in Haasrode binnengebracht...om twee nieuwe...ritssluitingen!!! Stel je voor! Haha, ik ben niet de enige!!
Ik moet wel zeggen dat ik sinds een tijdje de winkel van RAD in Tienen bezoek en de service daar is 'impecable"!! Vriendelijk en zeeer behulpzaam!! Ene..die broek en vest van Dainese zitten lekker en warm!!
Vind die leuker dragen dan IXS en denk wel dat de kwaliteit ook beter is dan HG
Relax

Bericht door Relax »

Just, maar 't is net de ritsdinges van een Dainesebroek die het begeven heeft.

Voor de rest: niks dan lof voor RAD.
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

paperclips inderdaad,maar nogal vlug geplooid,ik gebruik nu kleine metalen ringetjes ( zoals bij sleutelhangers) en daardoor een stukje lederen schoenveter geknoopt, kwestie van het met handschoenen aan nog te kunnen gebruiken;
'tis natuurlijk allemaal behelpen;
bij mijn IXS vest van 10 jaar oud functioneren alle ritsen nog perfect ,maar die is dan weer niet waterdicht,'tis altijd wat.
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Relax

Bericht door Relax »

Goe idee. Nu ff die ouwe penisring weer opduikelen.
Bruno

Bericht door Bruno »

Bij Veritas verkopen ze verschillende ritssluitings trekkertjes. Zeer goed en niet duur.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
SilverShadowRT

Bericht door SilverShadowRT »

Niet te geloven ! Mijn motorpak van HG (Tricky jas en Master III-broek) vertoont net hetzelfde: 2 ritssluitingen kapot, en de derde gaat er binnenkort ook aan, vrees ik.

Enfin, het wordt ook wat krap, dus een nieuwe aankoop dringt zich op. Stadler, BMW, IXS of Dainese. HG komt er niet meer in.
bmwfreakske

Vandaag heeft mijn vrouwke mijn vest afgehaald,blijkbaar heeft mijn protest dan toch wel degelijk geholpen,hij had een smile tot achter zijn oren. :?
Degelijke ritsen geplaatst.

Relax,een vest van 600€ mag je wel op een degelijke manier kunnen openen vind ik,misschien is het wel opgelost maar dit is zeker niet de bedoeling.
Andalousie 09/2018
Relax

Bericht door Relax »

Inderdaad. Ik zeg ook niks anders.
Bij RAD is alles tot nu toe zonder problemen of discussies vervangen (tot twee broeken toe), maar 'k heb geen goesting om hier een punt van te maken, dus ringetjes zullen het worden. Als ik er vind, knijp ik dat andere ding ook van m'n rits ('t zijn die aan de kuiten) en komen er overal ringetjes.
TonTon

Bericht door TonTon »

Relax schreef:Inderdaad. Ik zeg ook niks anders.
Bij RAD is alles tot nu toe zonder problemen of discussies vervangen (tot twee broeken toe), maar 'k heb geen goesting om hier een punt van te maken, dus ringetjes zullen het worden. Als ik er vind, knijp ik dat andere ding ook van m'n rits ('t zijn die aan de kuiten) en komen er overal ringetjes.
ik heb 2 zo'n ringetjes gedaan aan de ritsen van mijn laarzen....simpel én doeltreffend.
Neele

Bericht door Neele »

Ritsen gaan snel stuk omdat ze fabriek uit niet behandeld worden of bijna niet ( bedoel de rails ). Bij het regelmatig gebruik ervan trek je dan ook meer aan de naden dan dat het zou moeten..........resultaat.........rits naar de knoppen of meestal trek je eerst het lipje stuk. Oplossing: Ga wekelijks (bij dagelijks gebruik van broek - jas - laarzen ) met een POTLOOD (kleur speelt gene rol en dikte van potlood ook niet) over de rails. Doe eerst je broek-jas-laarzen (de vrouw haar handtas) dicht en ga dan verschillende keren met het potloodpunt erover. Je zal het verschil merken. Tuurlijk is dit een hulpmiddel en ooit gaat de rits er toch aan, maar het zal toch véél langer duren. Ik doe het, mits ik alle dagen woon/werk doe en met al dat zout momenteel......
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
TonTon

Bericht door TonTon »

neele schreef:Ritsen gaan snel stuk omdat ze fabriek uit niet behandeld worden of bijna niet ( bedoel de rails ). Bij het regelmatig gebruik ervan trek je dan ook meer aan de naden dan dat het zou moeten..........resultaat.........rits naar de knoppen of meestal trek je eerst het lipje stuk. Oplossing: Ga wekelijks (bij dagelijks gebruik van broek - jas - laarzen ) met een POTLOOD (kleur speelt gene rol en dikte van potlood ook niet) over de rails. Doe eerst je broek-jas-laarzen (de vrouw haar handtas) dicht en ga dan verschillende keren met het potloodpunt erover. Je zal het verschil merken. Tuurlijk is dit een hulpmiddel en ooit gaat de rits er toch aan, maar het zal toch véél langer duren. Ik doe het, mits ik alle dagen woon/werk doe en met al dat zout momenteel......
volledig mee eens , er met een stukje kaars over wrijven werkt ook zeer goed.
Relax

Bericht door Relax »

Moet die branden of geeft dat geen verschil?
TonTon

Bericht door TonTon »

Relax schreef:Moet die branden of geeft dat geen verschil?
oeps vergeten te zeggen : ze moet wel eerst opgebrand zijn :mrgreen:
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Arnold schreef:
Relax schreef:Moet die branden of geeft dat geen verschil?
oeps vergeten te zeggen : ze moet wel eerst opgebrand zijn :mrgreen:
Als ze (die kaars) opgebrand is blijft er toch niets meer over! :)
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
21#Joeri

Bericht door 21#Joeri »

'k Heb van kledij al verschillende merken gehad, maar hetgeen er bij mij NOOIT meer inkomt is HG :twisted:

Slechte afwerking aan ritsen, loskomende knoppen waar zelfs een naaister geen raad meer weet zonder de buitenlaag van de vest te doorstikken, hun met GoreTex afgewerkte vesten lekken als een vergiet in bepaalde zones, service is shit in Vlaanderen (Duitsland daarentegen wel goed), protectie is ook maar :?:
Ook de kwaliteit van hun laarzen is niet vermeldenswaardig.

HG, not again :oops:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik ben wellicht één van de weinigen die dan geluk heeft of wat? Als ik dezen topic lees is het één en al miserie... :?

Ben zeker niet ontevreden voor de prijs-kwaliteit verhouding. Bezit 2 HG-vesten (leren + zomer) en wel 3 broeken (air, leder en goretex) en geen enkele heeft mij ontgoocheld... Heb met HG-laarzen meer dan 40.000km gedaan en heb ze nog steeds voor mijn duo. Enkel mijn goedkope handschoenen zijn versleten na 3 jaar...De producten zijn wellicht niet perfect maar een vest kost dan ook geen 700 euro...
En qua service heb ik in al die jaren nooit hoeven klagen..moeilijk te geloven dat ik de enige ben want in de winkels staat er steeds tevreden volk... :D
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Harald

Bericht door Harald »

Mijn vrouw heeft al 4 jaar een volledig textiel pak van HG.
Er is nog geen sleet op te zien, nadat ze het ééns een 10 tal dagen heeft gedragen in Schotland 05/2002, heeft het nog niet uit de kast geweest :lol:
En het zal er nog héél lang hangen , want ze kan er niet meer in hihi :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Harald schreef:
En het zal er nog héél lang hangen , want ze kan er niet meer in hihi
Is dit van tijdelijke aard :?: of voor altijd :?: :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Harald

Bericht door Harald »

Pvde schreef:Is dit van tijdelijke aard :?: of voor altijd :?: :wink:
Houdoe
beiden denk (vrees) ik :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie