aankoop R1200RT twijfels
Moderator: GVN
aankoop R1200RT twijfels
ik heb mijn R1200RT reeds gekocht, deze wordt normaal geleverd eind deze maand ,maar nu ben ik al enkele dagen aant rondneuzen op dit forum en ik denk als ik dit had gedaan voor ik beslist had om de BMW te kopen er sterkt aan getwijfelt had dit te doen , er staan zoveel klachten op en weinig positieve berichten er zijn problemen met uitvallen abs , indicator versnellingen, bmw alarm voldoet niet , plooien in zadels,kostprijs onderhoud, temperatuurmeter enz. ik hoop dat al deze zorgen mij gespaard blijven en dat ik enkele POSITIEVE berichten kan plaatsen op dit forum
ik wens iedereen voor dit motorsezoen veel zorgeloze kilometers en veel positieve opmerkingen
Jef
ik wens iedereen voor dit motorsezoen veel zorgeloze kilometers en veel positieve opmerkingen
Jef
r1200rt Jef zijn eerste BMW
BMW maakt goede motorfietsen, maar brengt ze slecht uitgetest op de markt. Het zijn darwinisten, aanhangers van de evolutieleer. Dit houdt in dat : hoe jonger een model is, hoe meer kinderziektes.
Of anders gezegd : een R1200RT van dit jaar zal beter zijn dan een R1200RT van vorig jaar. Hopelijk bezorgt dit je wat gemoedsrust.
Toen ik mijn R1150RT kocht in 2003, zat die reeds in de herfst van zijn modellenleven. Niks miserie mee gehad, behoudens wat water in de koplamp (opgelost).
Of anders gezegd : een R1200RT van dit jaar zal beter zijn dan een R1200RT van vorig jaar. Hopelijk bezorgt dit je wat gemoedsrust.
Toen ik mijn R1150RT kocht in 2003, zat die reeds in de herfst van zijn modellenleven. Niks miserie mee gehad, behoudens wat water in de koplamp (opgelost).
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
jecle, op een forum is het normaal dat je meer slechte dan goede opmerkingen te lezen krijgt i.v.m. technische gebreken.
Als alles goed gaat dan heb je geen vragen te stellen, he
Procentueel gezien betreffen die aangehaalde problemen maar een klein percentage ofwel zijn dit net kinderziektes die vlug zullen opgelost zijn.
Ik kan mij voorstellen dat indien je steeds negatieve verslagen leest dat je begint te twijfelen over je keuze maar wacht eerst eens af tot dat je zelf ervaart hoe de R1200RT rijdt
Houdoe
jecle, op een forum is het normaal dat je meer slechte dan goede opmerkingen te lezen krijgt i.v.m. technische gebreken.
Als alles goed gaat dan heb je geen vragen te stellen, he
Procentueel gezien betreffen die aangehaalde problemen maar een klein percentage ofwel zijn dit net kinderziektes die vlug zullen opgelost zijn.
Ik kan mij voorstellen dat indien je steeds negatieve verslagen leest dat je begint te twijfelen over je keuze maar wacht eerst eens af tot dat je zelf ervaart hoe de R1200RT rijdt
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Nog een kleine boutade : een glas dat voor de helft gevuld is, wordt door de ene beschouwd als half vol, en door de andere als half leeg.
Ik heb mijn beemertje nu bijna 5 maand, en wordt er elke dag nog een beetje meer verliefd op. Zelfs al schiet ie wel eens uit 2e versnelling, zelfs al was de versnellingsindicator eens stuk, zelfs al is er een plooitje in het zadel, zelfs al is het stuurgewicht eens losgekomen ...
Zie het allemaal niet te zwart, en maak je klaar voor 'genieten' in de overtreffende trap, van zo gauw je je r1200rt-je hebt.
Ik heb mijn beemertje nu bijna 5 maand, en wordt er elke dag nog een beetje meer verliefd op. Zelfs al schiet ie wel eens uit 2e versnelling, zelfs al was de versnellingsindicator eens stuk, zelfs al is er een plooitje in het zadel, zelfs al is het stuurgewicht eens losgekomen ...
Zie het allemaal niet te zwart, en maak je klaar voor 'genieten' in de overtreffende trap, van zo gauw je je r1200rt-je hebt.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
inderdaad... ik rijd nu 2 jaar, 55.000 km met een R1150RT en zou eerlijk gezegd geen seconde twijfelen om terug een BMW te kopen. Zij het nu een R1200RT of een K1200GT ... één van beiden zal het worden.
Maak u geen zorgen over die "kleine" gebreken ... daar dient nu eenmaal garantie voor ! Mijnen 1150 heeft echt waar nog niets aan de hand gehad (behalve een voorrem die wat kleefde door teveel pekel en vriestemperatuur) !
Ik ben ervan overtuigd dat BMW's steengoeie moto's zijn
have fun with it !
Maak u geen zorgen over die "kleine" gebreken ... daar dient nu eenmaal garantie voor ! Mijnen 1150 heeft echt waar nog niets aan de hand gehad (behalve een voorrem die wat kleefde door teveel pekel en vriestemperatuur) !
Ik ben ervan overtuigd dat BMW's steengoeie moto's zijn
have fun with it !
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
meeste problemen hebben te maken met nieuwe snufjes.
de problemen met de temperatuurmeter: is het echt belangrijk dat je de exacte buitentemperatuur weet?
Indicator versnellingen: enige belangrijke is toch nog altijd het neutraallampje.
Het alarm: is niet echt luid maar is voor de rest ok.
Ondanks al die klachten wordt er meestal toch bij vermeld dat men verder heel tevreden is met de motor.
de problemen met de temperatuurmeter: is het echt belangrijk dat je de exacte buitentemperatuur weet?
Indicator versnellingen: enige belangrijke is toch nog altijd het neutraallampje.
Het alarm: is niet echt luid maar is voor de rest ok.
Ondanks al die klachten wordt er meestal toch bij vermeld dat men verder heel tevreden is met de motor.
Gele: wel snel , niet rap
-
Francis
- Contacteer:
Beste vriend, geloof me, je hebt geen reden om nen RT, nieuw of ouder te wantrouwen.
Ik rij al op RT's sinds ze uitkwamen in 80 (of was dat vroeger ?)
Geloof me vrij, ik ben altijd blij geweest dat ik beemer.
En jij gaat dat ook worden
Zeker van
O ja, ik rij dus ook op nen 1200RT, en het enige aan deze bike dat mij tegenvalt (ik weet het, ik val in herhaling
) zijn de spiegels. Maar das eenvoudig op te lossen...
Ik rij al op RT's sinds ze uitkwamen in 80 (of was dat vroeger ?)
Geloof me vrij, ik ben altijd blij geweest dat ik beemer.
En jij gaat dat ook worden
Zeker van
O ja, ik rij dus ook op nen 1200RT, en het enige aan deze bike dat mij tegenvalt (ik weet het, ik val in herhaling
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
My answer is NO !
-
Ferre
Geen enkele reden tot paniek,die kleine prutsdingskes-die eigenlijk niks met motorijden te maken hebben - lost men wel op,ze kunnen mischien alleen wat ergelijk zijn.
Zelf kocht ik 25 jaar geleden m'n eerste beemer en had toen ook te maken met allerlei garantiegevallen tot omruiling motorblok toe,maar en dat is belangrijk ik rijd nog altijd BMW ,en ik heb nog altijd een smile als ik weer eens aan't bollen ben
Het enige waar je voor of tegen kan zijn is het boxerblok,- is absoluut niet te vgl met een japanse 4- cilinder - ik hoop dat je vooraf een proefrit hebt gemaakt.
Eens boxerfan altijd boxerfan!
Zelf kocht ik 25 jaar geleden m'n eerste beemer en had toen ook te maken met allerlei garantiegevallen tot omruiling motorblok toe,maar en dat is belangrijk ik rijd nog altijd BMW ,en ik heb nog altijd een smile als ik weer eens aan't bollen ben
Het enige waar je voor of tegen kan zijn is het boxerblok,- is absoluut niet te vgl met een japanse 4- cilinder - ik hoop dat je vooraf een proefrit hebt gemaakt.
Eens boxerfan altijd boxerfan!
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Als je het niet leuk zou vinden om met uw beemer te rijden na x aantal maanden, kun je nog altijd uw pak en helm aandoen en op uw fiets kruipen zoals ik dat doe
ze hebben mij wel al ne keer of 10 opgepakt en een paar spuitjes gekregen van die mannen in witte pakken.
maar dat moet je erbij nemen.
ik moet ook nog tot het einde van de maand wachten op mijn 1200 RT
Groetjes Marc
ik moet ook nog tot het einde van de maand wachten op mijn 1200 RT
Groetjes Marc
Jef,
Ik zou zeggen: don't worry..van zodra ge uw beemer hebt bollen maar!
Probleemkes vallen altijd voor en de ze lijken nu eenmaal niet weg te denken als men er even bij stilstaat..
Heb voor de moment bijna 27.000 km onder de RT-wielen sinds deze zomer..zo slecht zijn de BMW's niet
greetz,
Xavier
Ik zou zeggen: don't worry..van zodra ge uw beemer hebt bollen maar!
Probleemkes vallen altijd voor en de ze lijken nu eenmaal niet weg te denken als men er even bij stilstaat..
Heb voor de moment bijna 27.000 km onder de RT-wielen sinds deze zomer..zo slecht zijn de BMW's niet
greetz,
Xavier
-
SilverShadowRT
Ik ben zeer tevreden met mijn 1200 RT. Hij is van juni 2005 en er staan inmiddels 13000 km op. Ik heb geen enkel probleem gehad( nou goed, bij de 1000 beurt moest er een stukje software geupdate worden omdat de versnellingsindicator niets meer aangaf; keurig opgelost en neit zo'n groot probleem). ESA, BC, temp meter, cruise control, zadelverwarming, alarm. OOk de opties functioneren naar tevredenheid.
Of if DooV ben? Jazeker.
-
GuyR1200RT
'k zal er nog ne positieve bijdoen, zie
!!!
ondanks inderdaad paar kleine probleemkes maar ik treed eerdere reacties hierboven wel bij: zijn inderdaad prutsen, weinig met essentie van motorrijden te maken, maar als ge zo'n prachtig forum hebt als dit hier wilt ge die vragen toch ne keer stellen zekerst ? en dan krijgt ge daar nog goeie tips op binnen ook, wat wil ne mens nog meer
In ieder geval een prachtig machien diene RT, no doubt !
Guy
ondanks inderdaad paar kleine probleemkes maar ik treed eerdere reacties hierboven wel bij: zijn inderdaad prutsen, weinig met essentie van motorrijden te maken, maar als ge zo'n prachtig forum hebt als dit hier wilt ge die vragen toch ne keer stellen zekerst ? en dan krijgt ge daar nog goeie tips op binnen ook, wat wil ne mens nog meer
Guy
-
brit
klopt als een bus.Geert VN schreef:BMW maakt goede motorfietsen, maar brengt ze slecht uitgetest op de markt. Het zijn darwinisten, aanhangers van de evolutieleer. Dit houdt in dat : hoe jonger een model is, hoe meer kinderziektes.
en verder: je koopt een duur product van een luxemerk. bij het minste euvel heb je het recht (ik beschouw het als een plicht) om bij wijze van spreken op de barricades te staan. en bij bmw nog meer, want ze zijn er zéér goed tegen gewapend...
-
Francis
- Contacteer:
Wel, zoveel gasten, zoveel gedachten
Ik zie dus niks in mijn (kuip) spiegels.
En ik mag ze verstellen zo veel ik wil ..
Of toch, ik zie wel iets, maar geen achterliggers of wat er ik wel wens te zien.
En staan ze me veel te laag uit men gezichtsveld...
Dus voelsprieten gemonteerd.
Wereld van verschil voor mij
En toch heb ik nog heel veel lof over de nieuwen RT
PS Silver, hoe groot (lang) ben je eigenlijk, denk dat dat uitmaakt !
Ik zie dus niks in mijn (kuip) spiegels.
En ik mag ze verstellen zo veel ik wil ..
Of toch, ik zie wel iets, maar geen achterliggers of wat er ik wel wens te zien.
En staan ze me veel te laag uit men gezichtsveld...
Dus voelsprieten gemonteerd.
Wereld van verschil voor mij
En toch heb ik nog heel veel lof over de nieuwen RT
PS Silver, hoe groot (lang) ben je eigenlijk, denk dat dat uitmaakt !
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
-
SilverShadowRT
-
Francis
- Contacteer:
Wel Silver, ol zie mijn eigen handen en een groot stuk van mijn koffers idd, en de autoos pas als ze naast mij staan/rijden 
O, ja, ben maar net geen 1.70, en zadel ook in de laagste stand.
Moto is 3 cm verlaagd
O, ja, ben maar net geen 1.70, en zadel ook in de laagste stand.
Moto is 3 cm verlaagd
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
-
hla
- Contacteer:
De meest gekende "problemen" zijn eigen aan BMW en die ken je voor je gaat kopen, daar moet je dus mee leren leven. En zo erg is het nu ook niet, vind ik.
Maar de spiegels vind ik ook echt een fout.
Ben 1m70, de moto is 5 cm verlaagt en zowel voor als na de verlaging zie ik niet echt veel.
Ik zie wel mijn handen en mijn koffers en mijzelf (zijkant), wat samen al de helft van het spiegeloppervlak in beslag neemt.
Daarom heb ik een bolle spiegel in de hoek geplakt van mijn linker spiegel. Zag toch niets nuttigs in die hoek en dus nu duidelijk wel
Ben 1m70, de moto is 5 cm verlaagt en zowel voor als na de verlaging zie ik niet echt veel.
Ik zie wel mijn handen en mijn koffers en mijzelf (zijkant), wat samen al de helft van het spiegeloppervlak in beslag neemt.
Daarom heb ik een bolle spiegel in de hoek geplakt van mijn linker spiegel. Zag toch niets nuttigs in die hoek en dus nu duidelijk wel
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Jecle, ik kan de rest niet anders dan steunen in 't geen ze zeggen en ik rij al 25 jaar japkes en daar scheelde ook regematig iets aan. Teveel om op te noemen, maar sinds ik vanaf 1/02/06 ne R1150RT bezit heb ik niks anders dan lof over het merk. Is net of ik pas ben moto leren rijden, er zit iemens verschil tss een jap en bmw geloof me zelfs ne GoldWing kan er moeilijk aan tippen maar dat is m'n eigen mening wat ik mag uiten want ik heb ze gehad. Neen bestel 'm, koop 'm en vele veilige km's die je met plezier zult maken want je beemer geeft je 't één en 't ander in de plaats voor terug !

Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Hallo,hla schreef:De meest gekende "problemen" zijn eigen aan BMW en die ken je voor je gaat kopen, daar moet je dus mee leren leven. En zo erg is het nu ook niet, vind ik.
bij de R1150RT zijn op het stuur nog de gaten voorzien om gewone spiegels op te zetten, is dat de oplossing niet? (ik weet niet of ze die gaten voorzien hebben bij 1200RT)
Het zal mischien geen zicht zijn (we moeten dat eerst eens zien) maar kan wel de veiligheid ten goede komen.
Groeten, Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Die zijn ook aanwezig op mijn r 1200 rtStef RT schreef:Hallo,hla schreef:De meest gekende "problemen" zijn eigen aan BMW en die ken je voor je gaat kopen, daar moet je dus mee leren leven. En zo erg is het nu ook niet, vind ik.
bij de R1150RT zijn op het stuur nog de gaten voorzien om gewone spiegels op te zetten, is dat de oplossing niet? (ik weet niet of ze die gaten voorzien hebben bij 1200RT)
Het zal mischien geen zicht zijn (we moeten dat eerst eens zien) maar kan wel de veiligheid ten goede komen.
Groeten, Stef