Remolie vervangen r1100rt

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HOSTJE

Remolie vervangen r1100rt

Bericht door HOSTJE »

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd om het onderhoud van mijn 1100rt zelf te doen. Ik zoek naar alle info die ik kan vinden over mijn motor. Deze week was het zover! Motorolie en filter vervangen,nieuwe benzinefilter,kleppen stellen en carbs.syncroniseren. Nu wil ik ook nog de remolie vervangen. Probleem: hoe vervang ik de olie die naar de abs(die onder de benzinetank zit)loopt. Ik vind wel een handleiding over de 1150, maar dat zou dan weer net iets anders zijn. :cry:

groeten
Danny

Bericht door Danny »

vergeet die ABS, gewoon doorpompen naar de klauwen alsof er geen ABS is, enkel bij demontage van het systeem dien je ook aan de ABS module te ontluchten...
dat iedereen me nu de uitleg bespaart van er blijft vuile olie in de ABS module zitten??? ik heb onlangs eentje helemaal opengeschroefd en daar blijft dus niks in achter he...met geen mogelijkheid !!

wat je wel doet is de zuigers helemaal naar achteren duwen en blokkeren (blokje hout ofzo) en dan het reservoir leegzuigen en verse oli doorpompen en beter kan het niet gedaan worden...
sprint

Bericht door sprint »

Blijft er dan geen vuile olie in de ABS module zitten? :?

sorry, ik kon het echt niet laten :lol: :lol: :lol:
Marnix.

Afbeelding
HOSTJE

Bericht door HOSTJE »

Merci Danny, Ik ga da nog rap ne keer arangeren zie. Kerstdag of nie ze zijn op dit forum toch altijd bereid iemand uit nood te helpen!
bedankt! :lol: :wink:
flyingbrick

Bericht door flyingbrick »

Heb onlangs een handvacuumpompje met reservoir gekocht bij Hein-Gericke. Op de klauw aansluiten met bijgeleverd slangetje, vacuum pompen en nippel openen. Gaat als vanzelf (niet vergeten voortdurend het reservoir bij te vullen) en de cyclus voortdurend herhalen. Héél handig ding.

suc6
Danny

Bericht door Danny »

sorry, ik kon het echt niet laten
:wink:

ennehdie handpompjes zijn inderdaad handig en ze werken nog goed ook, je kan er allerhande vloeistoffen ergens mee uitpompen... ik gebruik ze hoofdzakelijk om de reservoirs van de DOT4 mee leeg te maken....
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

:? Mss een domme vraag, maar waar sluit je die slangetjes van de vacuumpomp aan? :oops:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

op de klauwen onderaan (één voor één) onderdruk creëren en nippel effe openen...
toerbaard

Bericht door toerbaard »

danny,
heb r1150r 2004 met abs en rembekrachtiging
werkt het doorpompen dan ook en moet ik het kontakt opzetten om de bekrachtiging te laten werken en dan pas pompen ?
archi

Bericht door archi »

voor 1150 zie http://users.rcn.com/dehager/ voor een uitstekende handleiding.

Eric
Plaats reactie