Heeft u een BMW R1200GS (gehad) van na 2013, het watergekoelde model dus, dan zouden we graag weten wat Uw bevindingen zijn. Mailen naar pieter@motorrijder.be. Alvast bedankt!
't is maar dat ge het weet.
Moderator: GVN
Eigen kind, schoon kind maar ik denk dat iedereen hier toch volwassen genoeg is om een te vertellen wat er nu echt goed, minder goed of zelf ronduit slecht aan zijn motorfiets is. En die vraag kunt ge misschien toch beter stellen op een motor(merk)forum dan op een kookforum of een fotografieforum?jovdt schreef:Fijn om te delen maar als je op deze manier objectieve info moet verzamelen.....
Ik ook niet, in de verste verte niet. Zucht...Lukas schreef:Ik snap de heisa niet.
Ik vind het anders wel pakken objectiever als een groep van voldoende omvang ondervraagd wordt dan als één of twee zgn motorjournalisten zelf een test doen en daar hun zeer persoonlijke mening over neerpennen. Op voorwaarde dat de groep groot genoeg is komen belangrijke tendensen onvermijdelijk naar boven en is het beeld veel representatiever. Dit is de methode die altijd gebruikt wordt voor serieuze onderzoeken. Zie maar naar de JD Power Surveys (http://www.jdpower.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Hun rapporten geven telkens opnieuw een zeer duidelijk inzicht in hoe eigenaars echt denken over hun bepaald merk en type van auto, op basis van gedegen enquêtes. Van die "lange duur testen" van sommige boekskes moet ge u ook niet te veel voorstellen. Die komen nogal dikwijls neer op knoeien met andermans materiaal op andermans kosten.jovdt schreef:Het gaat echt niet over heisa,ik heb iets tegen deze manier van werken....Wanneer je als tijdschrift een motor bespreekt vind ik het nodig om zelf de nodige info te verzamelen op basis van een eigen onderzoek(lange duurtest...of iets dergelijks) dat je dit aanvult met info van gebruikers is zeker niet verkeerd...kan zelfs een meerwaarde zijn,maar om enkel een verslag te maken op basis van bevindingen van derden vind ik gevaarlijk niks meer of minder....tenslotte verkoop je het blad (commercieel). De mensen die een input bezorgen hoe worden ze beloond...gratis boekje zou niet mis zijn want tenslotte gebruik je hun input om er zelf commercieel voordeel uit te halen.Ik vind dat je te weinig info hebt om echt te weten wat ze met de info doen...Dit is mijn mening en zeker niet de bedoeling om heisa te maken
Der was toen ook niks slecht te vertellen over nen BMWst1100 schreef:Idd zo'n vragenlijst zou wel beter zijn, 20 jaar geleden stond er nooit een slecht woord over BMW in M&t bv.Waarschijnlijk omdat de redactie nogal BMW minded was.
En terecht ik heb er 18 jaar 'elke' dag mee naar het werk gereden , 285.000 Km , originele cardan nooit stuk geweest , motor nooit open geweest. Zelfs met die kilometerstand moest er amper olie bij , ging van max naar min op 10.000km. Oliewissel was 3,6 liter , na 10.000km ging de restertende 0,4l erbij en kon er weer 5.000km tegen , tot de volgende wissel. Enige defecten : doorgeroeste achterbrug (vervangen door sloop-onderdeel) en gelijkrichter/alternator.Danny schreef:.... Van de eerste pan werd eigenlijk weinig slecht geschreven ....
60.000km nooit bijgevuldst1100 schreef:En terecht ik heb er 18 jaar 'elke' dag mee naar het werk gereden , 285.000 Km , originele cardan nooit stuk geweest , motor nooit open geweest. Zelfs met die kilometerstand moest er amper olie bij , ging van max naar min op 10.000km. Oliewissel was 3,6 liter , na 10.000km ging de restertende 0,4l erbij en kon er weer 5.000km tegen , tot de volgende wissel. Enige defecten : doorgeroeste achterbrug (vervangen door sloop-onderdeel) en gelijkrichter/alternator.Danny schreef:.... Van de eerste pan werd eigenlijk weinig slecht geschreven ....
Remschijven , wiellagers en achterveer reken ik onder 'normale' slijtage. En de dichtingen en slangen heb ik ook eens vervangen.
Maar soit sinds Honda in de vorige eeuw is blijven steken en (voorlopig) geen pan , goldwing en Vfr1200 meer heeft , is dat geen optie meer. Gelukkig zijn er nog Beemers!
Ik zit trouwens met een vraag , die nieuwe LC boxers verbruiken die nog olie? Of mag ik binnenkort mijn literke thuis laten
olieverbruik hebben ze afgeschaft bij BMW-boxers....st1100 schreef:Danny schreef:.... Van de eerste pan werd eigenlijk weinig slecht geschreven ....[/quo
Ik zit trouwens met een vraag , die nieuwe LC boxers verbruiken die nog olie? Of mag ik binnenkort mijn literke thuis laten