ervaringen met ergo seat van wunderlich

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
snoepje
Contacteer:

ervaringen met ergo seat van wunderlich

Bericht door snoepje »

Omdat de zitpositie op mijn r1200rt toch niet 100 % is, (soms wat last van rug- en zadelpijn) ben ik aan het uitkijken naar een alternatief. Bij het rondneuzen viel mijn oog op de ERGO-vario seat van wunderlich. Lijkt mij een goed zadel voor een 'menselijke' prijs. Heeft iemand hier ervaring mee (of met eventueel een ander zadel)??

Is het hier in de buurt eventueel te testen (heb niet direkt de tijd om even naar Duitsland over en weer te rijden)??

Alvast dank voor nuttige info.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Hans

Bericht door Hans »

Testen moet je zeker doen.
Bij Wunderlich kan je dat vrijblijvend.
Zaterdag 8 april is het er opendeurdag : Klik hier voor meer info
Mijn duo en ik zijn vol lof over hun zadels (weliswaar voor de 1150GS).

Waarschijnlijk ga we er terug een kijkje nemen : een kleine Vlaamse kermis op z'n Duits, en een schitterende streek om in rond te toeren.

mvg
Hans
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Met alles eens.
Wacht tot je wat meer tijd hebt, rij tot daar en ga een paar uur proefrijden in die omgeving.
robtop

Bericht door robtop »

ik rij met een 1200GS en heb net een vario ergo zadel gekocht, de eerste indruk is zeer goed, na een uurtje of zes rijden niks van doorzitten,bij het origineel zadel was dit zeker het geval....

coup de phare
11rt

Bericht door 11rt »

Als je het zadel wil testen,mag je normaal een tot twee uur ermee rondrijden in de mooi omgeving aldaar.
Ik denk niet dat je op de open-deur dag die kans gaat krijgen.
Dus ,als je iets langer ,op je gemak wil testen,ga je beter op een rustige dag .
Ik dacht ,dat je via telefoontje op voorhand ,best een testzadel reserveerd ,om te vermijden dat je een dag op en af rijd voor "niets".
(niets tussen "" ,omdat een rit ,vb. via Monschau en verder de mooie Ahrvallei ,steeds de moeite waard is:) om te doen ,al is het voor "niets".)
Helios

Bericht door Helios »

Op mijn R1100RT ook zadels van Wunderlich gekocht. Ik had ook last van rug en zadelpijn.
Heb nu sinds kort een R1200RT. Mocht ik op deze fiets weer last krijgen dan komer er 100% zeker weer Wunderlich zadels op.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Opa

Bericht door Opa »

Heb ook een ergo seat van Wunderlich op mijn 1100RT en ben er zeer kontent van. Een stevig zadel, stroef waar ik uren comfortabel op kan zitten.

Wat mij betreft een aanrader!!
SBeemer

Bericht door SBeemer »

Probeer eens met een fietsbroek (van een goed merk) aan te doen!! Heeft heel wat zadelpijn opgelost bij mij. (S-rijder). 2 uur rijden no problem!
Kost minder en ontsiets je motor niet.
Succes
Sbeemer
R 1100 S
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

heb vorige week een ergo zadel besteld voor mijn r1200rt. Echter levertij bedraagt op dit moment 6-tal weken, ze krijgen te weinig basiszadels van bmw, bijgevolg kunnen ze niet genoeg ergo-zadels produceren. Van zodra het zadel erop staat, zal ik jullie mijn wedervaren (of het wedervaren van mijn achterwerk) laten geworden.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
spoorman

Bericht door spoorman »

Ik heb zadelverwarming op mijn R1200RT,kan dat op een ergo-zadel aangesloten worden :?:
Vin Diesel

Bericht door Vin Diesel »

spoorman schreef:Ik heb zadelverwarming op mijn R1200RT,kan dat op een ergo-zadel aangesloten worden :?:
Volgens de Wunderlich kataloog : Ja
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
....

Bericht door .... »

Is een goe zadel rij er een maand of twee mee rond, mijne bis en ikke hadden ook een pijnlijk poepje, ben benieuwd na schotland hoe mijn poepje aanvoeld;
Maar tot nu toe ben ik heel tevreden
spoorman

Bericht door spoorman »

zijn deze zadels ook lager want met mijn 1.70m kom ik maar juist met mijn tippen aan de grond op mijn R1200RT.
Plaats reactie