Met nodig/nuttig bedoel ik zoals bij ABS want in tegenstelling met sommige die-hards vind ik ABS WEL nodig en nuttig.
Ps, hoewel ik eerder gezegd heb dat ik een RT overweeg, moet ik zeggen dat die K1200R toch wel
Moderator: GVN

Nog niet veel met duo gereden, maar op de testrit heb ik wel wat gespeeld met die ESA (op mijn R staat er ook ESA btw).Rockster schreef:Baco, hebt gij ESA ?
Indien ja: hoe en wanneer gebruikt ge het ;
indien neen: zoudt ge het NU wel willen ?
Ik daarentegen heb geen ESA genomen, de momenten dat er bij mij een duo opzit draai ik vijf maal (aan de grote stelknop achteraan) mee met de richting van de zon. Eenmaal de duo niet meer meerijdt draai ik die vijf maal terug. Zonder ESA kan je volgens mij manueel niets te veranderen aan de duo-lever vooraan.Rockster schreef:THNKs Baco,
Reden waarom ik er zoveel over vraag is dat iemand die er al een behoorlijke tijd mee heeft gereden (gij dus)er meer over kan vertellen dan wanneer ik er een uurtje of 2 mee rijd (test exemplaar bedoel ik).
Feit dat ge zelf met en zonder ESA gereden hebt, en de ESA kiest maakt voor mij wel duidelijk dat het niet zo maar een dure optie is voor de 'schone schijn' !
Greetzzz,
Daar reken ik mezelf ook bij, vandaar dat die ESA voor mij een goede oplossing isSilverShadowRT schreef:Een van de grote voordelen is dat het veringspakket automatisch op elkaar afgestemd wordt; m.a.w. conflicterende instellingen tussen ingaande/uitgaande demping en preload worden niet meer mogelijk. Een soort "vering voor dummies" (waar ik mezelf toereken) als het ware.