Stuurverhogers RT1150?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wingman X
Contacteer:

Stuurverhogers RT1150?

Bericht door Wingman X »

Hi all,
Met de zoekfunctie ben ik niet ver gekomen, daarm effe vragen: wie van jullie heeft stuurverhogers zitten op de RT1150?
Ik heb zo de indruk dat het een comfortverhogende optie is voor grote mensen, maar moet wat ervaringen horen hé...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Relax

Bericht door Relax »

'k Heb er ook al een paar keer aan gedacht, maar dan ga ik nog meer rechtop zitten, dus meer druk op onderrug, meer lawaai, ... 'k Zou het wel 'ns willen testen.
Chris

Bericht door Chris »

Ik heb ze niet geplaatst , omdat ik vond dat mijn remleiding , in de linkse aanslag van het stuur, nogal werd uit getrokken.
Verder geen ervaring.
:roll:
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik heb er op mijn GT .zit bij mij beter,lig nu niet meer op mijn polsen.stuur komt 4cm omhoog en 4 cm achteruit.komen van wunderlich.langere remleiding word meegeleverd.het is een GT he van RT weet ik het niet
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Gisterenavond stuurverhogers besteld voor de RT. Het betreft 25 mm en zou geen langere leidingen vereisen. We'll see.

Ter info: bij http://www.motorradzubehoer-hornig.de zien ze krak hetzelde eruit maar kosten ze wat goedkoper dan bij Wunderlich....
Laatst gewijzigd door Wingman X op 19 mar 2006, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
ajmo

Bericht door ajmo »

Xavier schreef:
Ter info: bij http://www.hornig.de zien ze krak hetzelde eruit maar kosten ze wat goedkoper dan bij Wunderlich....
Die link doet het niet, bedoel je deze? http://www.motorradzubehoer-hornig.de/

groet ajmo
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

ajmo, je hebt gelijk. Heb het aangepast. Thanks!

Jan en Greet: dank voor de nuttige link. Zal dat zeker doen dus!!!
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Kijk eens aan: vandaag stond er aan de voordeur een klein dooske aus Eschlkam. Ik zal gauw een kijken 8)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi all,
Vandaag de dingen geplaatst. Een kind kan de was doen. Met de kuip af heb je meer plaatst, maar eigenlijk hoeft het niet denk ik. Voor fotos zie: http://xa4.smugmug.com/gallery/1289019

Eerst heb ik zoals J&G adviseerde de kabelbomen bekeken. Ik knipte een 4-tal tie-wraps los achter het stuur (aan het U-profiel) zodat de kabels konden bewegen. In het doosje van Hornig zitten trouwens nieuwe tie-wraps.

Stuurhelften gaan makkelijk los. Eigenlijk verbazend hoe los die bouten staan. Slechts één van de acht wrong wat tegen, maar heeft uiteindelijk het onderspit moeten delven. De vlakken mooi gekuist met WD40. Nieuwe (langer en bijgeleverd) inbusbouten met koperpasta ingewreven en vast gedraaid. Er is maar één ding om even op te letten; de linkse verhoger heeft een 'H' ingestanst. Die moet links aldus de verder-overbodige instructies:roll: De kabels heb ik wat losgeschud en hun bewegingsvrijheid bij volle stuuruitslag gecheckt. Lijkt vokomen in orde. Daar waar ze andere stukken raken bracht ik wat WD40 aan. Ik denk vooral aan de leiding voor de rechterrem.

Een korte proefrit liet al meteen verschil voelen. 8) Dat is lekker, een beetje meer GS-achtig. Met het zadel in de laagste stand voel ik me wat 'aapachtiger', in de middelste stand zit alles fijn voor mij. Sturen gaar makkelijker en rechtop staan à la off-road is veel natuurlijker.
Verder was het stappen met de voeten op de grond (en beemer tussen de benen) makkelijker. Door de grotere arm hoef je minder te sleuren vind ik. Kortom, nuttige optie voor lange mensen.

greetz,
Xavier
Plaats reactie