Kunde niet naar Alfa gaan, is maar 5 min werk voor hem
Als methode Alfa niet helpt, (zeker de moeite om te proberen, alles wat je kan doen om boren te vermijden is aan te raden) zou ik uitboren, steeds grotere diameter, tot je enkel nog een dunne laag bout overhoudt en die draai je er meestal dan wel uit, bv met een punttang of zo, hoef je ook geen nieuwe draad in de klauw te trekken of helicoil te steken. Heel goed centreren, en dun beginnen, voor je het weet zit je scheef. Gaat best met nieuwe goeie boortjes....
Andere mogelijk is kop eraf boren, wielas lossen en eruit halen, je kan dan hopelijk de vork naar buiten draaien waardoor het stukje dat nog in de vork zit vrij komt. Daar kan dan een griptang op en lost meestal wel makkelijk.
Bout oplassen werkt prima maar niet iedereen heeft beschikking over een lasapparaat.
Als je dat nog eens voorhebt: de boel opwarmen(bv met een butaan toortsje met kleine vlam), afkoelen met perslucht, paar keer herhalen en een paar keer laten schrikken door eens op te tikken kan ook wonderen doen. De kop is al te ver heen om dit hier nog toe te passen denk ik, geen grip meer, mss combineren met de alfa methode.
Als je de nieuwe bouten monteert klein beetje keramisch vet aan doen, dan heb je dat nooit meer voor.
Ik heb eigenlijk een hekel aan die ondiepe torx toestanden, geef mij maar een ouderwetse, diepe inbus.
Ander uiterste ook al tegengekomen, torx bout hield het uit, maar de torx bit brak af en vloog rond mijn oren....
Zeker in geen geval een linkse tap indraaien, die breekt gegarandeerd af en dan ben je verder van huis.... Idem bij boren, goed opletten en geen torsie op boor zetten, als ze afbreekt ook miserie....
succes.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project