1200RT Verlagen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marcpe

1200RT Verlagen

Bericht door marcpe »

Hallo

Ik heb ergens eens in een topic gelezen dat er iemand zijn motor 2 cm verlaagt heeft :?: hoe gaat dit in zijn werk en hoeveel kost het om dat te laten doen :?:

Zelf ben ik maar 1,70 m en kan mijn voeten niet plat op de grond zetten :? en nu nog groeihormonen nemen :?: daarvoor is het al te laat, ik word al een dagske ouder he :wink: :wink:

Groetjes Marc
jan f

1200 rt verlagen

Bericht door jan f »

hallo
hla heeft daar van gesproken in de topic verlaagd zadel(vering laten aanpassen),ik in mijn geval had hetzelfde probleem op men r1150rt en ik heb dan mijn comfort zadel omgewisseld met een gewoon zadel dat lager zit en smaller is tussen je benen. :wink:
Eric

Re: 1200RT Verlagen

Bericht door Eric »

marcpe schreef:Hallo

Ik heb ergens eens in een topic gelezen dat er iemand zijn motor 2 cm verlaagt heeft :?: hoe gaat dit in zijn werk en hoeveel kost het om dat te laten doen :?:

Zelf ben ik maar 1,70 m en kan mijn voeten niet plat op de grond zetten :? en nu nog groeihormonen nemen :?: daarvoor is het al te laat, ik word al een dagske ouder he :wink: :wink:

Groetjes Marc
:idea: een eenvoudige hulp is je motorlaarzen een maatje te groot kopen, dan in een tuincenter inlegzolen kopen die men in die kunstof klompen legt, en deze in uw schoenen steken, dit scheelt echt en wanneer ze ingelopen zijn weet je niet meer dat ze er inzitten.en doordat ze vooraan dun uitlopen heb je helemaal geen last bij het schakelen
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Daytona heeft motorlaarzen "M-Star GTX" met een 2.5 cm verhoogde hak, langs buiten is daar echter niets van te zien. Dankzij GoreTEx ook nog perfect waterdicht. De prijs is wel om van te krimpen: +/- 250 euro

Afbeelding
Gele: wel snel , niet rap
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik ben ook maar 1,70 hoog en heb dat enkele jaren geleden opgelost met die Aveve inlegzolen. Kost twee keer niks en een wereld van verschil is het resultaat! Let wél! Niet elke motorlaars laat toe van die zooltjes er in te steken. Maar het kan, dat bewijzen een paar motorlaarzen van mij. En wat meer is... ik voel me er beter bij als ik dan al eens een keertje sta te kletsen met collega motards die door de band allemaal toch wat groter zijn dan 1,70 :wink: :lol:
flupeke

zadel

Bericht door flupeke »

hallo

ik heb hier een verlaagd zwart zadel van 1200rt die ik zou willen ruilen met gewoon zadel .indien interesse laat maar iets weten
marcpe

Bericht door marcpe »

Hallo allemaal

Dank u voor de tips en zal het zeker eens proberen met die inlegzolen, ik moet trouwens nog botjes gaan kopen en ga er zeker achter informeren. :lol: :lol:

Voor flupeke, ik heb al een verlaagt zadel. :?

groetjes Marc
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb inderdaad mijn moto laten verlagen.
Eerst heb ik het zadelsteunpunt zelf op de laagste stand -1cm geplaatst.
Daarna heb ik die terug op de normale laagste stand gezet en door de aanpassing van de veren de zithoogte met dik 5 cm verlaagd. Volgens de verkoper zou het zelfs 7 cm moeten zijn, maar dat is wat overdreven volgens mij.

Ikzelf wens geen zolen in mijn schoensel te plaatsen omdat ik wel met 4 verschillende paren rij, en die zeker niet allemaal geschikt zijn hiervoor.
En dan zul je het fenomeen krijgen dat je vandaag aan de grond kunt en er morgen niet aan denkt maar dan NIET meer aan de grond kunt zoals het hoord. Met alle gevolgen vandien :evil:

Neen, ik ben zeer tevreden over de verlaging, alleen is het wel iets harder dan vroeger :( maar dat is de schuld van de slechte wegdekken.
Bij goede banen heb je daar geen last van :lol:
Kostprijs : 1000 € :!: (beroepskosten natuurlijk :wink: )
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Eric

Bericht door Eric »

John schreef:En wat meer is... ik voel me er beter bij als ik dan al eens een keertje sta te kletsen met collega motards die door de band allemaal toch wat groter zijn dan 1,70 :wink: :lol:
vind ik ook wou het alleen niet zeggen :oops: [/quote]
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
LucVB

Bericht door LucVB »

hla schreef:Ik heb inderdaad mijn moto laten verlagen.
Eerst heb ik het zadelsteunpunt zelf op de laagste stand -1cm geplaatst.
Daarna heb ik die terug op de normale laagste stand gezet en door de aanpassing van de veren de zithoogte met dik 5 cm verlaagd. Volgens de verkoper zou het zelfs 7 cm moeten zijn, maar dat is wat overdreven volgens mij.

Ikzelf wens geen zolen in mijn schoensel te plaatsen omdat ik wel met 4 verschillende paren rij, en die zeker niet allemaal geschikt zijn hiervoor.
En dan zul je het fenomeen krijgen dat je vandaag aan de grond kunt en er morgen niet aan denkt maar dan NIET meer aan de grond kunt zoals het hoord. Met alle gevolgen vandien :evil:

Neen, ik ben zeer tevreden over de verlaging, alleen is het wel iets harder dan vroeger :( maar dat is de schuld van de slechte wegdekken.
Bij goede banen heb je daar geen last van :lol:
Kostprijs : 1000 € :!: (beroepskosten natuurlijk :wink: )
Wat bedoel je met aanpassen van de veren, heeft men dan de originele veren vervangen door kortere ? Van welk merk ? Of heeft men van de originele veren een stuk afgezaagd?
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

De veren zijn door Weber veren vervangen, zowel vooraan als achteraan.
De lengte van de veren kan gekozen worden en wordt ingesteld in functie van het te dragen gewicht.
Ik heb voor een verlaging van 7 cm gekozen en een gewicht van +/- 130 Kg voor beide personen samen. Dan heb je natuurlijk ook nog bagage en het gewicht van de moto zelf, maar daar hebben ze blijkbaar geen nood aan of nemen max. standaardgewichten van de moto, zoals opgegeven door het merk.

Ik heb bij levering gemeten en ik kwam eigenlijk maar op een verlaging van 5 cm. Maar de veren waren natuurlijk splinternieuw, waardoor met de Km er mogelijks nog wel een centimeter kan bijkomen.

Zo de stand nu eens moeten opmeten, doe ik misschien wel eens in het Week-end.

De veren worden dus in Duitsland(?) aangekocht op maat gemaakt, en door Uw dealer gemonteerd. Ongeveer 1,5 uur werk voor de dealer.
De originele veren liggen in mijn garage, ik kan dus later eventueel deze terug laten monteren :!:

Ik heb het mij nog niet echt afgevraagt, maar ik denk dat de veren kunnen ingesteld worden met een sleutel, zoals de meeste veren. Maar dus niet meer met de knop onder het zadel zoals de originele :!:

Ze zijn harder dan de originele, wat wel wat problemen kan geven in België (wegens prachtige wegdek dat we hier hebben :evil: )
De technieker van mijn dealer heeft onlangs nog de intercom getest door 3 ritjes van een 10-tal Km te doen. Zijn commentaar over de veren was: valt niets van te merken op de hardheid na, geen noemenswaardig wegverschil :!:

R1200RT

LucVB

Bericht door LucVB »

bedankt vr de informatie
mag ik juist nog eens weten wie uw dealer was ??
groetjes
Luc
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Zoals U kunt zien ben ik van Kortrijk.
Dan is mijn dealer ook automatisch "Mabbe" van Wielsbeke.
Is de dichtste bij Kortrijk.

R1200RT

Plaats reactie