ABS Knippert s'morgens
Moderator: GVN
-
Jan en Greet
@Xavier:ik heb nét hetzelfde voor....ik start,driehoekje gaat uit,na een paar meter gereden te hebben gaat ook 't Abs-lampje uit....alles normaal dus...na een onbepaalde tijd gaat dan ineens én de driehoek én het Abs alarm branden!
Stoppen en herstarten reset alles...om daarna weer na een niet te voorspellen tijdspanne weer hetzelfde scenario te vertonen!
Ik dacht aan jullie raad hier op 't forum en heb mijn remlicht en achterlicht vervangen (die werkten wel,maar voor alle zekerheid dan toch maar vervangen),de contacten van de schakelaar van voetrem gekuist omdat dat naar 't schijnt ook een alarm zou kunnen triggeren en ten einde raad,want niks hielp blijkbaar,een spiksplinternieuwe en nogal dure Gelbatterij gestoken...waarbij ineens alles,wegens dus even geen stroom meer tijdens het vervangen,gereset werd.
Vanavond vol goeie moed en vol verwachtingen een toer gaan doen en ja hoor terug in alarm!
Ik voel nochtans geen verschil in remfunctie en den abs werkt 'normaal'(met mijn bakkes bijna tegen mijn ruit gegaan!)
Iemand suggesties?
Stoppen en herstarten reset alles...om daarna weer na een niet te voorspellen tijdspanne weer hetzelfde scenario te vertonen!
Ik dacht aan jullie raad hier op 't forum en heb mijn remlicht en achterlicht vervangen (die werkten wel,maar voor alle zekerheid dan toch maar vervangen),de contacten van de schakelaar van voetrem gekuist omdat dat naar 't schijnt ook een alarm zou kunnen triggeren en ten einde raad,want niks hielp blijkbaar,een spiksplinternieuwe en nogal dure Gelbatterij gestoken...waarbij ineens alles,wegens dus even geen stroom meer tijdens het vervangen,gereset werd.
Vanavond vol goeie moed en vol verwachtingen een toer gaan doen en ja hoor terug in alarm!
Ik voel nochtans geen verschil in remfunctie en den abs werkt 'normaal'(met mijn bakkes bijna tegen mijn ruit gegaan!)
Iemand suggesties?
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Danny schreef:hoeft geen contactje te zijn de ABS doet een systeem chack alle zoveel tijd of km... moeten jullie toch al wel eens gemerkt hebben bv bij vertrekken aan verkeerslichten...
dat het bij een K aan hoge snelheid al eens gebeurde kan zijn dat de module een dermate tik kreeg dat ze effe tilt sloeg... draadjes lof lijkt me wat vergezocht een boxer trilt en rammelt altijd...
hahahaaa ...
ik wist het, hij kent zijne geschiedenis
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

-
Jan en Greet
Probleem opgelost
...ietspietsie te weinig olie in 't cicuit!
Als ik langdurig in mijn remhandle neep of op rempedaal duwde ging de olie in de pomp onder minimum nivo en triggerde dus het alarm.
Voorste remblokken vervangen en wat olie bijgedaan én ineens ...alles terug als nieuw!
Als ik langdurig in mijn remhandle neep of op rempedaal duwde ging de olie in de pomp onder minimum nivo en triggerde dus het alarm.
Voorste remblokken vervangen en wat olie bijgedaan én ineens ...alles terug als nieuw!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Ligt gegarandeerd aan de batterij. Ze hebben inderdaad een probleempje bij bmw. Ik had vorig jaar regelmatig hetzelfde probleem en kocht dus een nieuwe batterij (van BMW, dus het original stuff). Een paar maand geen probleem gehad (het was ook zomer naturlijk). Van zodra het winter werd had ik opnieuw hetzelfde probleem. Soms lukt het , soms niet en dan moet ja inderdaad na een paar honderd meter effkes stoppen en herstarten. We zullen dat er maar bij nemen zeker.
Tot in den bocht !
Tot in den bocht !
Inderdaad, dat zou niet mogen. Er staat toch geen 'Citroen' of 'Renault' op de tank? Een moto van een dikke 15.000 galetten moet je niet herstarten op 't hoekske van de straat omdat de lichtjes aanfloepen. Feitelijk moet dat allemaal simpel op te lossen zijn, bij autos lukt het ook.
Begin al maar met de zekerheid dat zo iets bij Citroen of Renault niet zal voorkomen. En het is voor mij ook onaanvaardbaar dat ze in het zuiden van Duitsland de ogen blijven sluiten. Deze ABS historie is ook niet de engie van deze aard.Xavier schreef:Inderdaad, dat zou niet mogen. Er staat toch geen 'Citroen' of 'Renault' op de tank? Een moto van een dikke 15.000 galetten moet je niet herstarten op 't hoekske van de straat omdat de lichtjes aanfloepen. Feitelijk moet dat allemaal simpel op te lossen zijn, bij autos lukt het ook.
En toch heb ook ik liever een propellerke dan een vleugeltje op mijne naftbak.
Snob zeker?
a me mo weg zen

-
Jan en Greet
Danny,je hebt uiteraard gelijk,maar als je al die doemverhalen over Abs en aanverwanten hier op 't forum leest dan zou je voor minder een beetje zenuwachtig worden hé.
Als er dan op uwen brommer één of zelfs twee
tegelijkertijd gaan pinken dan begint ge daar vanalles achter te zoeken...zelfs dáár waar er niks te zoeken/vinden valt,daar begint ne mens te snollen..
.en dan kan het ook al wel 'ns ne keer voorvallen dat je het allermeest simpele en elementaire vergeet hé!
Maar allez,dát zal mij niet meer gebeuren..
Als er dan op uwen brommer één of zelfs twee
Maar allez,dát zal mij niet meer gebeuren..
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Een kleine update die hopelijk ook anderen kan helpen...
RT afgelopen weekend bij dealer binnengedaan wegens slecht draaien. Zie Mijn blok heeft kuren Had daarnaast nog het ABS geknipper en mijn hoop was dat het met de nieuwe batterij zou verdwijnen.
Om te beginnen: het was niet de batterij
. Nu ze bezig waren voor bovenvermeld probleem mocht de nieuwe er toch in. Het ABS probleem verdween echter niet. Uitlezing van de unit bracht steeds weer dezelfde fout. Iets met het niveau van de remvloeistof.
Links op de foto zie je de fiches die naar de vlotterkes gaan. Eén vlotterke bleek wat vast te zitten.... en kon eenvoudig worden vrijgemaakt.

Heb daar uiteraard niet zelf aan geprutst maar het alternatief was een volledig nieuwe unit...

RT afgelopen weekend bij dealer binnengedaan wegens slecht draaien. Zie Mijn blok heeft kuren Had daarnaast nog het ABS geknipper en mijn hoop was dat het met de nieuwe batterij zou verdwijnen.
Om te beginnen: het was niet de batterij
Links op de foto zie je de fiches die naar de vlotterkes gaan. Eén vlotterke bleek wat vast te zitten.... en kon eenvoudig worden vrijgemaakt.

Heb daar uiteraard niet zelf aan geprutst maar het alternatief was een volledig nieuwe unit...
-
Iron Gonzo
bedankt voor deze zeer intressante tip aangaande ABS probleempje.
hebben ze het kunnen uitkuisen??
of moet er echt een nieuw blok op??
hebben ze het kunnen uitkuisen??
of moet er echt een nieuw blok op??
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit