ik ben hier nieuw en hoogstwaarchijnlijk vind ik hier niet het warm water uit met volgend scenario
Momenteel rij ik met een baby-beemer, beter gekend als F650GS (2005). Rij er nu 1,5 jaar mee en heb er inmiddels 42.000km op de teller geplaatst. Rij er practisch alle dagen mee, zomer als winter. In 't verlof ben ik er Zweden en Noorwegen (noordpoolcirkel) mee rondgetourd (>8800km). Deze zomer terug hetzelfde principe maar dan richting het zuiden. Daarmee toch bewezen dat zelfs de kleine GS een all-rounder is en toch heel wat reisplezier kan bieden.
De laatste maanden de kans gehad om op "zwaardere" motoren te mogen rondrijden, waarvoor dank. Naargelang mijn rijstijl kreunt het babybeemerken wel eens. En misschien is het wel langzaam tijd voor een opvolger.
Daarom zoek ik wat info, lees rij-ervaringen, omtrent de R1100GS. Ik weet dat ik hier op het juiste adres ben.
Waar moet ik vooral op letten bij de aankoop van een tweedehands, derdehands R1100GS?
Het is alom geweten maar BMW is vrij conservatief als het om veranderingen gaat tijdens de levensduur van hun types. Onder het moto:"Breekt het niet! Waarom dan veranderen!". En terecht!
Maar zijn er wezenlijke veranderingen gebeurt tijdens de carrière van de R1100GS waar ik toch rekening mee moet houden?
Alvast bedankt om dit te lezen,
en hopelijk volgen er reacties of eventuele doorverwijzingen naar andere topics op dit forum.
De Faan