SP 2720 aansluiten op batterij
Moderator: GVN
SP 2720 aansluiten op batterij
Ik heb net een streetpilot 2720 aangeschaft en heb nu een vraagje. Ik zou de gps rechtstreeks op de batterij willen aansluiten. Nu het vraagje kan dat geen kwaad dan dat de fiche die achteraan op het toestel moet los komt te liggen als ik zonder gps rondrijd? Het is misschien toch best om er nog een schakelaar tussen te plaatsen zodat de spanning die op de fiche komt uit te schakelen. Wie heeft er nog ideeen laat ze maar komen...
-
Boskrabber
Bij niet gebruik zorgen dat er geen spanning op de stekker staat. Door spanning en zout krijg je electrolyse die de kopercoating aantast (Anodische oxidatie). Gewoon de zekering uittrekken is het gemakkelijkste.
Voor en na gebruik inspuiten met contactspray.
Zeker nooit de stekker in de daartoe voorziene gleufje op de beugel steken anders kan het vocht er niet snel genoeg uit en het zout blijft erin.
Als je natuurlijk enkel rijdt als het schoon weer is dan maakt het allemaal niet veel uit, 't wordt dan toch niet nat en zal zeker geen zout zien.
Zeker nooit de stekker in de daartoe voorziene gleufje op de beugel steken anders kan het vocht er niet snel genoeg uit en het zout blijft erin.
Als je natuurlijk enkel rijdt als het schoon weer is dan maakt het allemaal niet veel uit, 't wordt dan toch niet nat en zal zeker geen zout zien.
Gele: wel snel , niet rap
-
Boskrabber
Het is zoals ge zegt, ik rij alleen met droog weer het hele jaar door en hebben ze zout gestrooid, dan na een paar fikse regenbuien weer de droge baan op. De werkperiodes zijn voor mij voorbij, dus tijd zat.Gele schreef:Bij niet gebruik zorgen dat er geen spanning op de stekker staat. Door spanning en zout krijg je electrolyse die de kopercoating aantast (Anodische oxidatie). Gewoon de zekering uittrekken is het gemakkelijkste.
Plus dat de gps juist tegen mijn scherm staat, dus goed beschut.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen