Indien ik ervan uitga dat jullie de 12GS kennen, hierna mijn bevindingen:
==> Vering: Veel "soepeler", zonder zijn strakheid te verliezen in de bochten. Hij "glijdt" over verkeersdrempels. Heb nog niet met de vering "gespeeld", maar was tot nu toe niet nodig. Voelt zeker aan.
==> Windbescherming: De ruit zet je letterlijk uit de wind. ook het gebulder in de helm (Evo 5) is stukken minder. Ook de zijflappen doen goed werk. Het (kleine) stukje in de regen heeft er enkel voor gezorgd dat de tippen van mijn bottienen nat waren.
==> Het zadel voelt zachter aan; Heb geen zadelpijn gehad, maar ben toch eens nieuwschierig naar lange ritten ...
==> Je valt echt wel op in het verkeer. Deze breedsmoelkikker wordt echt wel gezien. Het geeft je een zeker gevoel. Mijn vorige (
12GS) had al een groot "je m'en fou" gehalte, deze jongen heeft iets van "pas op of ik rij erover".Klinkt raar, maar geeft je een baanvast gevoel.
==> Geen overgewicht. Hier was ik wel wat bang voor. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ie zwaarder was dan de 12GS. Ook niet bij trage bewegingen of bochten. Alleen vraag ik me af hoe iemand van 1 meter 75 zich "rechthoudt". ik ben 1 meter 80 en kan met "vlakke tenen" aan de grond, de rest van de voet staat dan in een hoek van 45 graden.
Morgen een klein ritje, maandag een stevige trip naar de Ardennen. Dit (ook) samen met mijn broer (12GS). Dan wisselen we af en toe eens om ook zijn bevindingen te horen.
tot dan