Wat kan de oorzaak zijn ? Hoeveel liter kan er in mijn tank ? Hoeveel zou ik kunnen rijden met een verbruik van gemiddeld 5,3 l ?
Thanks,
Rik
Moderator: GVN
Sorry hoor, maar ik heb een R 1100 R van '99.Rakthi schreef:R1100R: Tankinhoud: 21 liter waarvan 4 liter reserve
Waarschijnlijk een probleempje met de vlotter of zo. Normaal zou lichtje pas aangaan als er nog 4 liter in de tank zit.
Theoretisch kan je dus (21 : 5,3) x 100 = 396 km rijden met een volle tank

Berre schreef:Met mijn R1100r doe ik ongeveer 290 km vooraleer ik ga tanken. Er kan dan ongeveer 18 liter in. Mijn lampje gaat branden op 240 km.

Ik heb hem al twee keer volledig leeggereden, bijna vacuum getrokken, dan kilometers geduwd (valt dik tegenironjakke schreef:Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat ge best niet met een lege tank komt te staan. Of mag het tegendeel bewezen worden ?
Of kan je dit testen door benzine mee te nemen en hem eens volledig leeg te rijden ?
Lijkt mij niet, Maar wie ben ik natuurlijk.
Gr, Ironjakke.
Ik heb hem al twee keer volledig leeggereden, bijna vacuum getrokken, dan kilometers geduwd (valt dik tegenLOMAX schreef:

Staat in mijn "livret de bord" ook zo. Zal wel 17 liter "+" 4 liter reserve moeten zijn. SchoonheidsfoutjeMG schreef:Hier in mijn handleiding van de BMW 1100r staat dat de tankinhoud 17l is waarvan 4l reserve. Raar maar waar.
mvg.
MG
Dit lijkt me toch te kloppen: 17,5 vanaf reserve (4 liter) geeft toch 21,5 liter totaal, en als je 21 liter hebt kunnen tanken, dan zal er dus nog een halve liter in hebben gezeten, die de pomp er niet helemaal uit krijgt. Vraag blijft of je het oranje lampje hebt gezien, en wanneer.Eric schreef:Vandaag mijn CL leeggereden tot hij sputterde en gaan tanken, mijn boekje vermeld "17,5 liter effectieve tankinhoud vanaf reserve (circa 4 liter) signaal via oranje lampje"
In totaal 21 liter getankt tot aan de vultuit.
Ik kan niet meer volgen, ik vind het toch wel belangrijk dat men juist weet over hoeveel brandstof men beschikt.
Als mijn lampje gaat branden kan ik 12 a 13 liter tanken + 4 is 17, dit was mijn redenering, ik zal ze moeten herzienLOMAX schreef:Dit lijkt me toch te kloppen: 17,5 vanaf reserve (4 liter) geeft toch 21,5 liter totaal, en als je 21 liter hebt kunnen tanken, dan zal er dus nog een halve liter in hebben gezeten, die de pomp er niet helemaal uit krijgt. Vraag blijft of je het oranje lampje hebt gezien, en wanneer.Eric schreef:Vandaag mijn CL leeggereden tot hij sputterde en gaan tanken, mijn boekje vermeld "17,5 liter effectieve tankinhoud vanaf reserve (circa 4 liter) signaal via oranje lampje"
In totaal 21 liter getankt tot aan de vultuit.
Ik kan niet meer volgen, ik vind het toch wel belangrijk dat men juist weet over hoeveel brandstof men beschikt.
Hierboven lees je ergens de oorzaak van dit probleem (komt heel vaak voor): lampje gaat veel te snel branden, veroorzaakt door ofwel een foute hoek van de vlotterarm, ofwel een verschoven vlotter.Eric schreef: Als mijn lampje gaat branden kan ik 12 a 13 liter tanken + 4 is 17, dit was mijn redenering, ik zal ze moeten herzien
En Bigfoot46,bigfoot46 schreef:Ik zal me maar eens opofferen. Mijnen tank is ver leeg en ik zal ter lering eens rondrijden met 5l achterop kwestie van backup. Dan zullen we het direkt weten hoeveel er in of uit kan uit den tank van een R850/1100R.
Trouwens als je plots denkt een rempomp te horen zoals op de 1150r serie dan wil dat zeggen dat je benzinepomp droog komt te staan. Zelf al meegemaakt. Gelukkig reeds op het werk en de vriendelijke bedrijfsbrandweer heeft mijn tankje volledig gevuld. Ze schrokken wel van het aantal liter dat er in kon.

Da's allesinds al bijna een literke meer dan opgegeven in het boekjebigfoot46 schreef:Ik ben vandaag gaan tanken nog niet volledig leeg( = niet zonder naft gevallen) ik had geen zin om met dit K** weer ergens in niemandsland mijn bidonneke te staan overgieten.
298 km en 17,78 liter getankt. Mijn record staat trouwens op 335 km op één tank.
Ik zal de tank de volgende keer nog eens wat verder uitpersen.

kon je het nog horen klotsen, alszou er nog wat in de tank zitten ?bigfoot46 schreef:Net getankt na 300 km 17l. Het lampje was gaan branden bij 250 km.
Jammer genoeg had ik er niet aan gedacht om de Jerrycan mee te nemen, ik had nu toch tijd en schoon weer dan geef ik er niet om wat te staan klooien met benzine onderweg. Volgende keer ga ik door tot ik zonder val. Beloofd!

Gewoon ne nieuwe afdichtring halen bij den dealer (kost 2 x niks).(uitleg voor gaatje boren staat nog wel ergens op forum beschreven, let vooral op de afdichtring onder de vulhals, die past achteraf meestal niet meer goed, effe foefelen helpt wel)