Procesverbaal 10 maanden na feiten!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Harald

Bericht door Harald »

Flat twin Power, bij ons gebeurt dat op net dezelfde wijze.
En uw verhaal kan ik hier bij ons ook bevestigen.

We hebben er ooit ene op't commissariaat gehad die zijn boete uit zijn straat kwam terugbrengen.
" das een vergissing meneer, ge moet aan mij niet flitsen maar aan die
mannen die te rap rijden in ( mijn straat ) "
" Het zijn die anderen die te snel rijden "

Hou u dan maar in om niet in de lach te schieten :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Harald schreef:Flat twin Power, bij ons gebeurt dat op net dezelfde wijze.
En uw verhaal kan ik hier bij ons ook bevestigen.

We hebben er ooit ene op't commissariaat gehad die zijn boete uit zijn straat kwam terugbrengen.
" das een vergissing meneer, ge moet aan mij niet flitsen maar aan die
mannen die te rap rijden in ( mijn straat ) "
" Het zijn die anderen die te snel rijden "

Hou u dan maar in om niet in de lach te schieten :lol:
Ik zou inderdaad ook dubbel liggen
de Ron

Bericht door de Ron »

Volgens mij leggen de gemeenten nu ook extra druk op de Korpschefs om meer te laten flitsen, dan krijgen ze ook meer uit het boetefonds en kunnen ze zo ook wat meer en nieuwer materiaal aankopen op gebied van verkeer.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Pierre

Re: Procesverbaal 10 maanden na feiten!

Bericht door Pierre »

Chrisser schreef:Godverdegodver!

Ik ben 10 maanden geleden geflitst, natuurlijk op een zeldzaam moment op een verlaten weg tegen 110 per uur waar max.70mocht. Ik heb daar 2 weken later een formulier ingevuld moeten terugsturen waarin ik de feiten toegeef. En sindsdien.... Stilte.......... Tot nu! Tien maanden na de feiten word ik plots voor de rechter gedaagd om mijn straf te ontvangen. Ik ben al wel meer geflitst gedurende de 20 jaar dat ik rij maar ik dacht niet dat het mogelijk was om zolang na de feiten toch nog een boete te krijgen (en misschien zelfs mijn fucking rijbewijs kwijt te spelen).
Ik weet dat er hier dienaars van de staat op het forum zitten : Is dit een normale gang van zaken???

Chrisser

Even een antwoord ivm met de termijn van dagvaarding: na het vaststellen van de overtreding wordt het onderzoek gevoerd (o.a. opvragen gegevens van het voertuig, nagaan van de identiteit van de overtreder, verzenden van het PV, verwerken van het antwoord, etc.) waarna het dossier naar de procureur des konings bij de politierechtbank gaat voor het uitbrengen van de dagvaarding indien nodig.

De procureur heeft hiervoor (inclusief de termijn voor het onderzoek) een termijn van een jaar, nadien geldt de verjaring van het misdrijf zodat er geen vervolging meer mogelijk is. De lopende verjaring kan echter gestuit worden met eenzelfde termijn (een jaar) bij het stellen van onderzoeksdaden zodat in totaal een periode van 2 jaar van toepassing kan zijn. In de praktijk worden alle zaken binnen de normale termijn gedagvaard, afhankelijk of het geschiedt in een groot (druk) of klein (minder druk) parket.
Greetz, Pierre

R1200RT
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Met dank voor de deskundige uitleg van Pierre! 15 juni moet ik voorkomen : jullie mogen vanaf vandaag gokken op de uitslag!!
Enneuh.... Is er gedurende één of twee weken een zitje vrij bij iemand achterop :cry:

Chrisser
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

ik ben op 20-04 geflitst in Haaltert op de expressweg Ninove - Aalst. (99 km/u in zone 90)
Vandaag 27-04 heb ik al voorstel tot onmiddellijke inning ontvangen (50 EUR)

Bij mij duurt dat geen 10 maand, ik denk dat ze geld nodig hebben. :lol:

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Chrisser schreef:Met dank voor de deskundige uitleg van Pierre! 15 juni moet ik voorkomen : jullie mogen vanaf vandaag gokken op de uitslag!!
Enneuh.... Is er gedurende één of twee weken een zitje vrij bij iemand achterop :cry:

Chrisser

Nee, maar wel plaats in de gevangenis waar ik werk :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie